Terug

onduidelijke contracten en tegenstrijdige tarieven

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: Luminus

09/08/2023

Beste,Bij nazicht van mijn betalingsgegevens en voorschotten via My Luminus kwamen we tot de constatatie dat we (binnen 2 maandelijkse betalingen) een geschatte afrekening zouden krijgen voor gas en elektriciteit van +/- 1.500€. Ons contract is (was) het Aktief+. Na contact met de klantendienst wisten ze ons te vertellen dat wij op het duurste contract zaten. We zijn dan telefonisch overgeschakeld naar het Comfy contract.ECHTER, blijkbaar werd er voor ons een heel ander tarief aangerekend dat wat er gepromoot wordt op de website. Via My Luminus zie ik volgende tarieven gehanteerd worden voor Aktief+: Dagtarief: 53,9 c / Kwh Nachttarief: 42,8 c /Kwh via de website vind ik volgende tarieven terug voor Actief+ :Dagtarief: 27,79 c / Kwh Nachttarief: 16,76 c /Kwh Hierdoor komt onze geschatte eindafrekening zeer hoog te liggen via My Luminus.Het is dus ZEER onduidelijk wat er nu precies afgerekend wordt en welke eindfactuur we nu mogen verwachten.Graag een duidelijk antwoord op welke tarieven er nu precies gehanteerd worden en een herziening van onze aanrekeningen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform