Terug

onduidelijke communicatie naar klanten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. P.

Naar: Luminus

18/08/2025

Van 21/11/2022 heb ik een contract leegstand aangegaan bij Luminus en heb elke maand de afgesproken 10 euro betaald tot mijn pand op 1/9/2024 verhuurd was. Einde verhaal dacht ik. Deze huurovereenkomst van mijn appartement werd recentelijk stopgezet door de huurder op 1/5/2025 en bij de vraag om terug een leegstandcontract aan te gaan bij diezelfde Luminus krijg ik doodleuk (na 9 maanden inactiviteit) een supplementaire afrekeningsfactuur van 342 euro. (waarop er geen sprake meer was van leegstandcontract) Ik heb gedurende die 3 jaar vanaf 2022 geen factuur gekregen en dus enkel voorschotten van 10 euro betaald. Op jullie website wordt niet duidelijk vermeld dat je bij leegstand nog steeds alle vaste kosten moet betalen, wat zeer verwarrend is voor klanten. Daar staat letterlijk : een luminus leegstandcontract is een contract voor leegstand aan leegstandstarief van 10 euro/maand er is geen vaste vergoeding maar een hogere verbruikskost per kWh Het is niet alleen verwarrend maar, zoals in bijlage vermeld, helemaal tegenovergesteld van wat effectief (de vaste kosten) aangerekend wordt. Dit is misleidende reclame refererend naar de maandsom van 10 euro maar in werkelijkheid is het een veelvoud dat maandelijks moet betaald worden door alle vaste lasten die ook nog aangerekend worden. Omgerekend komt dit voor mij neer op 552 euro voor 21 maanden = 27 euro/maand voor een verbruik van enkele kWh/dag

Berichten (1)

Luminus

Naar: P. P.

19/08/2025

Beste Naar aanleiding van uw klacht die wij ontvingen via de website van Test-Aankoop analyseerde Luminus uw dossier en bezorgden wij ueen gedetailleerd antwoord via e-mail op 19.08.2025. Heeft u bijkomende vragen, contacteer ons gerust via volgende link s:www.luminus.be/nlrive/ik-wil/een-klacht-melden/. Wij helpen u graag verder. Vriendelijke groeten Luminus PS Deze e-mail kan u niet beantwoorden. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 18 augustus 2025 18:30 Onderwerp: onduidelijke communicatie naar klanten ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ This message and any attachments are intended solely for the addressees. The information contained in this message is confidential. Any use of information contained in this message not in accord with its purpose is prohibited, except formal approval. If you are not the addressee, you may not copy, forward, disclose or use any part of it. If you have received this message in error, please delete it and all copies from your system and notify the sender immediately by return message.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform