Terug

Onduidelijke communicatie en wisselvallige dienstverlening

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. T.

Naar: VAB

03/07/2023

Beste,Ik schreef me in maart 2022 in voor een rijlessen pakket van 20 uur bij uw kantoor in Borgerhout. Ik koos voor VAB omwille van haar sterke reputatie wat betreft kwaliteitsvolle dienstverlening. Helaas verliep mijn rijlessentraject niet ideaal. Ik werd aanvankelijk ingepland bij instructeur Steven Vannot maar die was enkele keren afwezig wat steeds pas daags voor de geplande rijles werd gecommuniceerd. Door de laattijdige communicatie heb ik meermaals mijn werkverlof niet kunnen annuleren wat mij uiteraard in lastig parket bracht. Ook was er een instantie dat een geplande les wel doorging maar deze na een kwartier is moeten stopgezet worden omdat er een autoband lek was maar de instructeur aangaf niet in staat te zijn om deze te vervangen. We waren op dat moment in een onbekend industrieterrein en na 40-minuten proberen besloot dhr. Vannot autohulp in te schakelen en gaf hij mij de boodschap dat ik mijn eigen weg naar huis mocht zoeken. Ik ben toen 2 uur onderweg geweest naar mijn woonst, opnieuw tijdens verlofuren die ik had ingepland voor de rijles. De afwezigheden stapelden zich dusdanig op dat het kantoor na veel vijven en zessen mij voorstelde mijn laatste uren te vervolledigen bij een andere instructeur, Lothar Krüger. Belangrijke kanttekening, mijn eerste rijles stond in Maart 2022 ingepland, de laatste is uiteindelijk pas doorgegaan eind Juni 2022, dit terwijl ik aanvankelijk alle lessen in maart en april had ingepland. Bij instructeur Krüger verliep alles wél vlot. Hij gaf wel meermaals aan dat mijn Rijvaardigheden nog niet adequaat waren en zei expliciet dat dit kwam door het gebrek aan kwaliteitsvolle lessen bij dhr Vannot. Een erg bevreemdende situatie. In ieder geval werd mij na de laatste les aangeraden om nog één extra les bij te boeken om mijn vaardigheden aan te scherpen. Ik ging hier op in maar ik deed wel mijn beklag over wat er de voorbije maanden allemaal misliep. Uw collega's op het kantoor in Borgerhout Katia Tolkowsky en Diana De Schepper toonden hier begrip voor en zeiden me concreet dat ze gingen nakijken of ik geen compensatie zou kunnen krijgen of dat die laatste, extra les eventueel niet betaald zou moeten worden. Daarna heb ik geen enkele vorm van communicatie meer ontvangen (geen betalingsherinnering, bevestiging,…). Nu, meer dan een jaar later, krijg ik plots een mail van een incassobureau dat ik een bedrag van 145 euro zou moeten storten voor de betaling van de laatste les. Dit wringt een beetje aangezien ik mij toch altijd constructief en flexibel heb opgesteld en geprobeerd heb tijdig en helder te communiceren.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform