Terug

Onduidelijke annulatiefactuur

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. H.

Naar: Engie

09/06/2022

Beste, op 6 november 2021 kregen we de afrekeningsfactuur elektriciteit voor dat jaar. Aangezien dat de eerste afrekening was sinds de installatie van zonnepanelen, kregen we een bedrag van 722,39 euro aan reeds betaalde voorschotten terug. Logisch...Op 23 mei 2022 krijg ik via e-mail het bericht dat een bedrag van 722,39 euro op 2 juni 2022 via domiciliëring ter betaling zal worden aangeboden aan mijn financiële instelling. Deze factuur (nr. 700 008 589 349) annuleert de factuur van november 2021. Ik heb onmiddellijk telefonisch contact opgenomen met de klantendienst van Engie, waar men mij in eerste instantie doorverwees naar de netbeheerder (Fluvius). Bij Fluvius kon men mij enkel de meterstanden bevestigen zoals ik die had doorgegeven voor de opmaak van de afrekening in november.Terug naar Engie gebeld, zonder opheldering enkel de mededeling dat dit door backoffice moest bekeken worden. Men kon mij niet garanderen dat de betaling niet zou doorgaan.Het werd nog straffer toen ik zag dat het bedrag niet op 2 juni van mijn rekening was gegaan, maar wel reeds op 25 mei 2022! Opnieuw gebeld naar Engie, iets kwader ditmaal, maar ook nu kon men mij helemaal niets zeggen. Het is dus tot op heden volstrekt onbekend waarom ik een bedrag van 722,39 euro heb moeten terugbetalen. Een klacht via de energiedesk van Engie is tot op heden ook onbeantwoord gebleven...Uiteraard heb ik onmiddellijk mijn betaling via domiciliëring stopgezet, zodat ik in de toekomst meer controle heb over betalingen.Ik vind het zonder meer schandalig dat er 1. zomaar een dergelijke som wordt teruggevorderd zonder enige uitleg of verduidelijking, en 2. dat dit dan ook nog eens een week vroeger gebeurd dan gecommuniceerd. Voor een gezin maakt dergelijk bedrag op het eind van de maand wel degelijk uit, zeker in deze tijden van stijgende inflatie en prijsstijgingen.

Berichten (1)

Engie

Naar: N. H.

09/06/2022

Beste heer HollevoetTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 9 juni 2022.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk omzo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaint Handling TeamBU BeneluxBoulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform