Beste, Situatieschets:Op zaterdag 28/02/2024 zijn wij langs de showroom gereden in Ternat. Ik had daar een keuken gezien, dat qua opmaak ideaal was voor mijn appartement. Geen enorm grote keuken, dus ik had gezegd tegen de verkoper het budget is 11000€ maximum. Geen probleem zei die, maar ik moest vandaag wel beslissen of ze zouden die prijs niet kunnen respecteren, meteen ook 500€ voorschot moeten betalen. Bij het ontvangen van de bestelbon sprak ik uitdrukkelijk over de kleur, ik zei dat de kleur niet was wat ik wou. Volgens de verkoper en later de verantwoordelijke was kleur geen reden tot prijsverhoging. Op 11/03 krijg ik een 3D-schets van de lelijkste keuken dat ik ooit heb gezien, ik zeg tegen de verantwoordelijke dat de keuken echt niet volgens mijn verwachtingen was. Toch wel enkele opmerkingen, want dit ligt niet in lijn met onze verwachtingen:- de kasten aan de kant van het raam, lopen niet gelijk- kleur was volledig zwart besproken- geen volledige rij aan bovenkasten? Was nochtans gevraagd.- wat doen jullie in de hoek, ik zie daar geen visual van? - tafel vind ik niet goed, mag u verwijderen.Op 14/03 krijg ik een nieuwe 3D-schets, dat in lijn lag met mijn verwachtingen. Zoals ook besproken met de verkoper, behalve een dampkap was nog fout en een apothekerkast dat ik had gevraagd was ineens verdwenen. Nochtans had ik uitdrukkelijk meegegeven dat een dampkap geen optie was in dit appartement. De nieuwprijs kwam nu plots op 13.500€! Een opleg van 1700€ voor het wijzigen van de kleur en nog enkele aanpassingen waardoor de prijs nu bijna 2000€ duurder was! Ik communiceer meteen dat ik niet akkoord ben met het verhogen van de prijs, want mijn wensen waren wel duidelijk gecommuniceerd bij het maken van de bestelbon. De verantwoordelijke blijft aanhouden en zelfs per mijn verzoek om de samenwerking te beëindigen blijft ze mij negeren. Mail 18/03.Excuseer, maar gaat u nu werkelijk beweren dat die 1ste foto de keuken is dat ik heb gekozen. Dit is de lelijkste keuken die ik ooit voor ogen heb gekregen, allesbehalve waard wat u mij wil aanrekenen. Ze ligt zelfs niet in lijn met het model uit jullie toonzaal, waarop wij ons gebaseerd hebben. Zelfs nu is de 2de opstelling NIET wat ik gevraagd heb, een dampkap was nooit een mogelijkheid en toch hebben jullie mij liggen gehad met nummertjes op te schrijven zonder ze toe te lichten. Ik heb met uw verkoper gesproken over een toestel zoals dat wat ik thuis heb staan van Bauknecht met ingebouwde dampkap. Maar ik kan mij nu al gaan verwachten dat jullie nog eens de prijs zullen opkrikken als ik die ga vragen. Ik voel mij werkelijk bedrogen door jullie en zou liever de samenwerking stopzetten, doen we dat op een mooie manier of ga ik verder via mijn raadsman? Om een samenwerking op deze manier te starten, lijkt mij alles behalve een dankbare onderneming. Herinneringsmail verzonden op 25/03, pas op 26/03 heb ik reactie gekregen en vragen ze mij om hun een oplossing te bieden. Waarop ik heb gereageerd:Voor mij is een passende oplossing vrij makkelijk te vinden.U spreekt over een transparante verkoop, maar helaas is dit voor mij niet het geval. Er is mij niet gecommuniceerd dat de kleur een impact had op de prijs, wat mij gezegd was dat kleuren geen impact hebben op de prijs en ze kunnen telkens gewijzigd worden. Toestellen zijn met mij niet overlopen, jullie hebben serienummers opgeschreven en that's it. Zelfs bij de opmeting heeft u mij niet gezegd dat er extra aanpassingen moeten gebeuren door een scheve muur, maar jullie rekenen wel meteen een meerprijs. Een dampkap werd niet voorzien en niet gevraagd door mij. Deze keuken komt nu op een prijs die voor mij niet in het budget zat, vooral omdat de keuken zo klein is en u 13K vraagt zelfs zonder BTW..U vraagt aan mij een passende oplossing, maar zou die niet eerder van u moeten komen? Mijn voorstel was om de samenwerking met weinig gedoe stop te zetten, door het verlies van vertrouwen. Als u mijn vertrouwen wil winnen, wil ik de keuken die ik voor ogen had krijgen aan de prijs vooropgesteld en niet achteraf met verdoken extra's komen aanlopen.Dit is werkelijk een kleine keuken, 5 kasten breed dus +-5m aan kasten. Daarvoor rekenen zijn bijna 17000€ incl BTW. Mijn doel met deze klacht te formuleren is gewoon om mijn voorschot terug te krijgen + de samenwerking te stoppen. Het vertrouwen in de Keukenbouwer is voor mij compleet verdwenen en om zo een samenwerking te starten, geeft mij simpelweg geen goed gevoel.