Terug

Ondertitels op BBC1 & BBC2 werken niet meer sinds augustus vorig jaar

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. C.

Naar: Scarlet

15/01/2022

Beste, ik heb nu al meerder malen contact opgenomen met Scarlet & Proximus omdat er op de BCC1 en BBC2 kanalen geen ondertitels meer uitgezonden worden. Telkens wordt m'n klacht genegeerd en afgehandeld met het antwoord dat ze er niets aan kunnen doen. Toch werkt het wel op de BCC kanalenin het buitenland en op Telenet TV. Het is dus gewoon een technisch probleem bij Proximus die het blijkbaar niet belangrijk genoeg vindt om dit op te lossen. Zolang er maar beeld is kan het hun blijkbaar niets schelen. Daarom dat ik nu probeer om via test aankoop een officiële klacht in te dienen en het misschien zo langs deze weg opgelost zou kunnen geraken.Graag had ik dan ook feedback gehad tegen wanneer dit opgelost zal zijn en jullie weer ondertitels zullen meesturen op beide BCC kanalen en een schadevergoeding zolang dit niet opgelost is, daar ik bijna alleen maar naar de BCC kanalen kijk en dit dus een beperkter dienstaanbod is dan waarvoor ik betaal.Hoogachtend,Bart CouckOostakker

Berichten (7)

Scarlet

Naar: B. C.

17/01/2022

Beste,We hebben de klacht CPTBE01441061-29 met als Scarlet referentie 13653476 in behandeling genomen.Naar aanleiding van u schrijven, hebben wij een technisch dossier geopend om het probleem te onderzoeken.Er zijn al regelmatig problemen geweest met ondertitelingen BBC first Werkt.Als de ondertiteling via teletekstpagina 888 niet meer werkt dan kan je gebruik maken van de DVB-ondertitelfunctie van de televisie of de decoder. Dit kan je in het menu van de decoder instellen.Het is ook mogelijk om de DVB-ondertiteling via een knop op de afstandsbediening te activeren best op de zender staan, op OK duwen, en dan bij ondertitels de gewenste taal kiezen (als het met de optie Auto niet werkt).Zou u kunnen laten weten of het probleem zich voordoet op beide decoders?Met vriendelijke groeten,Anais V.Scarletscarlet.be

B. C.

Naar: Scarlet

21/01/2022

Beste Scarlet,Dank voor je antwoord.Ik heb het probleem inderdaad voor op onze beide decoders. Ik heb ze al gereboot, gereinitialiseerd, allemaal acties die ik uitgevoerd heb naar aanleiding van jullie advies bij vorige klachten, maar niets heeft tot nu toe geholpen. Ik heb ook de indruk dat jullie een antwoord hebben gestuurd voor Proximus TV en niet voor Scarlet TV. Mijn klacht gaat hier over de ondertitels op BBC One & BBC Two, niet BBC First.BBC first is trouwens ook niet te ontvangen op Scarlet TV, enkel op Proximus TV als ik me niet vergis.Ook kan ik de ondertiteling-menu waar jullie naar verwijzen in jullie antwoord niet terugvinden in de menu's van de decoders.Ook naar het kanaal zelf gaan en op OK drukken is geen oplossing want ik krijg ook daar geen optie om ondertitels te kiezen. Als ik op de ok-knop druk, krijg ik enkel de volgende 3 keuzemogelijkheden: Samenvatting, Pause & Opnemen, geen ondertitelkeuze.Gelieve dan ook aan te geven wat er echt kan/moet gebeuren om alsnog terug de ondertitels te ontvangen op BBC One & BBC Two.Hoogachtend,Bart Couck

Scarlet

Naar: B. C.

24/01/2022

Beste,We hebben de klacht CPTBE01441061-29 met als Scarlet referentie 13653476 in behandeling genomen.Naar aanleiding van u schrijven wil ik u meer informaties geven over het activeren van ondertitelingen.Wij hebben de zelfde software dan Proximus dus de stappen die uitgelegd zijn geweest zouden bij Scarlet ook moeten werken (1ste mail).Wanneer je de uitzending bekijkt, druk opok. Daal af in de lijst tot aan ondertitels of gesproken taal en ondertitels en druk opok. Indien geen enkele van die opties beschikbaar is, is er geen ondertitels mogelijk voor deze uitzending. Die zijn niet altijd beschikbaar en dit hangt enkel af van de zender beheerder. Wij krijgen de beeld en ondertiteling stream van BBC die zo naar de decoder worden gestuurd. Hiervoor kan u aanraden om naar de website van BBC te surfen.Selecteer de taal van u keuze om ze uitsluitend op je zender te activeren en druk opok. Selecteer vervolgens bevestigen en druk op ok en daarna op TV.Bovendien zou het ook mogelijk kunnen zijn dat de ondertitelingen enkel in het Engels zijn.Hopelijk heb je hiermee een voldoende antwoord op je vraag gekregen.Met vriendelijke groeten,Anais V.Scarletscarlet.be

B. C.

Naar: Scarlet

25/01/2022

Beste, Allereerst wil ik bevestigen dat er op mijn beide decoders geen enkel kanaal is waar ik de optie krijg om ondertitels te kiezen als ik op OK druk. Op bijna al de zenders heb ik ondertiteling als ik op de specifieke ondertitel knop duw (de oude teletekst knop).Verder krijg ik ook al sinds het begin van mijn klacht nu 6 maand geleden steeds dezelfde uitleg dat het aan BCC ligt. Dit is niet waar. Vrienden van ons in Nederland met digitale TV en vrienden die telenet TV hebben op beide BCC kanalen Engelse ondertitels. Kan me niet inbeelden dat BCC speciaal voor Proximus/Scarlet een andere TV stream broadcast. Kunnen jullie me aantonen dat het bij Scarlet/Proximus wel werkt ? Voor bijna alle programma's zendt BCC ondertitels. Waarom werken de isntructies niet op mijn beide decoders die jullie in het eerste antwpprd gezet hebben ? heb ik oude software ? Mijn decoders blijven altijd opstaan zoals jullie ook vragen op het proximus info kanaal, dus ik verwacht dat die de laatste software hebben. Jullie hebben m'n contactgegevens, misschien kunnen je me opbellen om me uit te leggen hoe ik die ondertitels alsnog dan toch kan zien als jullie beweren dat dit toch mogelijk moet zijn.Alvast bedankt op voorhand.Hoogachtend,Bart Couck

Scarlet

Naar: B. C.

27/01/2022

Beste,We hebben de klacht CPTBE01441061-29 met als Scarlet referentie 13653476 in behandeling genomen.Wij zouden u willen aanraden om een technieker te laten komen om de decoder te veranderen zonder aangerekende kosten. Het zou inderdaad wel mogelijk kunnen zijn dat u over een oud software beschikt.Ik heb geprobeerd om u te bellen maar ik kreeg geen antwoord. Is het mogelijk om mij een datum door te geven wanneer u beschikbaar bent? Met vriendelijke groeten,Anais V.Scarletscarlet.be

B. C.

Naar: Scarlet

27/01/2022

Beste Anaïs, Fijn te vernemen dat jullie onze decoder willen om het probleem van de ondertiteling mogelijks te verhelpen. Om een afspraak te kunnen maken met een technieker ben ik bereikbaar op het GSM nummer in m'n klantenprofiel (eindigend op 09) of anders kan ik proberen met jullie contact op te nemen om die afspraak te maken. Vriendelijke groeten,Bart Couck

B. C.

Naar: Scarlet

09/02/2022

Beste Anaïs, Scarlet,Jullie hebben zoals voorgesteld vandaag onze decoder komen vervangen en ik kan nu inderdaad bevestigen dat we nu de mogelijkhied hebben om terug ondertitels te hebben op de BBC one en BCC Two kanalen.We hebben nu de menu's zoals hierboven beschreven en kunnen via de OK toets de ondertitels aan of uit zetten.Hartelijk dank hiervoor. Ik sluit dan ook nu graag deze klacht af.Vriendelijke groeten,Bart Couck


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform