Terug

Ondermaatse klantenservice en problemen met levering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. G.

Naar: Juntoo (Overstock Home)

06/09/2023

Geachte klantenservice,Ik wil graag een klacht indienen met betrekking tot mijn recente bestelling met ordernummer 139931182 bij Juntoo. Helaas ben ik uitermate teleurgesteld over de gang van zaken rondom deze bestelling.De levering wed gepland voor 22/08/2023 en ik betaalde EUR 150 (!) voor een VIPlevering. Allereerst wil ik benadrukken dat de website van Juntoo geen informatie verschafte over de afmetingen van het pakket. Hierdoor was het voor mij onmogelijk om vooraf te controleren of het pakket in mijn interne lift zou passen. Bovendien heb ik vastgesteld dat de website op geen enkele manier vermeldde dat levering via de trap niet mogelijk is. Ik heb ook geprobeerd contact op te nemen met de klantenservice om te begrijpen of een externe lift nodig was, maar slaagde er niet in om direct contact te krijgen en dit te verduidelijken. Aangezien ik een voltijdse baan heb, kan ik niet uren aan de telefoon wachten. Het is belangrijk op te merken dat mijn aankoop onder de regels voor verkoop op afstand valt, waardoor ik extra bescherming geniet, en daarom moeten alle relevante informatie duidelijk worden verstrekt.Indien ik vooraf had geweten dat een externe lift nodig zou zijn had ik geen EUR 150 voor levering betaald en louter een drempellevering waarbij ik zelf met de lift de bank naar boven zou gebracht hebben.De levering werd vervolgens uitgesteld voor 5 september. Op 5 september moest ik ervoor zorgen dat ik thuis was en een externe lift had geregeld, wat me EUR 80 per uur kostte, evenals het opnieuw plaatsen van borden over een afstand van 20 meter, wat nog eens EUR 80 kostte. In eerste instantie werd mij bevestigd dat de levering tussen 8:00 en 9:30 uur zou plaatsvinden, maar later werd dit gewijzigd naar een tijdsbestek tussen 8:00 en 11:00 uur. Het is teleurstellend dat zelfs voor een bedrag van EUR 150 geen externe lift werd geregeld of levering via de trap werd toegestaan. In ieder geval had een duidelijk afgesproken tijdstip kunnen voorkomen dat ik extra kosten moest maken voor de externe lift. Tot mijn spijt arriveerden de leveranciers pas na 9:00 uur, wat resulteerde in een extra kost voor de lift van EUR 50.Ik verwacht dat Juntoo deze kwestie serieus zal nemen en passende maatregelen zal nemen om ervoor te zorgen dat dergelijke problemen in de toekomst worden voorkomen. Graag ontvang ik een reactie van u met betrekking tot de genomen stappen om deze zaak aan te pakken en om de levering van mijn bank op het gewenste tijdstip te garanderen.Met vriendelijke groet,Valerie Ghysels

Berichten (5)

Juntoo (Overstock Home)

Naar: V. G.

08/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

V. G.

Naar: Juntoo (Overstock Home)

08/09/2023

DATA NOT AVAILABLE

Juntoo (Overstock Home)

Naar: V. G.

08/09/2023

----------------------------------------------Jonathan, 8 sep 2023 11:16 CESTBeste Valerie,Bedankt alvast om hiervoor contact met ons op te nemen. Het spijt ons te vernemen dat je niet tevreden bent over de service die je ontvangen hebt. We dragen klantentevredenheid hoog in het vaandel, dus het is zeker en vast de bedoeling dat je volledig achter je aankoop kunt staan.We hebben kennis genomen van jouw klacht and stellen vast dat er onvoldoende communicatie is uit gestuurd omtrent het extern huren van een ladderlift, indien de goederen niet in de lift passen. De afmetingen van pakketten worden inderdaad niet vermeld op de website, maar kunnen wel telefonisch of per mail worden doorgegeven. Deze info kan regelmatig gewijzigd worden, afhankelijk van het verpakkingsmateriaal dat de fabrikant verkiest. Deze info kunnen wij na het plaatsen van je order dan zeker en vast persoonlijk aan je doorgeven.Verzekeringsgewijs mogen de bezorgers geen trappen doen met de goederen. Sommige goederen zijn veel te zwaar om via de trap naar boven te dragen, waardoor we inderdaad beroep doen op de binnenlift, indien er gekozen is voor levering + montage. Indien de binnenlift niet voldoet, moet er inderdaad een andere oplossing worden voorzien, namelijk het gebruik van een externe ladderlift. Zodra wij weten dat er een ladderlift gehuurd dient te worden, zorgen wij ervoor dat jouw levering als eerste plaatsvindt, zodat dit makkelijk in te plannen is met het bedrijf van de externe lift.De leveringsservices and de voorwaarden hieromtrent zijn echter wel terug te vinden via onze website. Ik bezorg jou de link, zodat je op de hoogte bent over de services voor eventuele toekomstige aankopen: s:customerservice.juntoo.com/hc/nl/articles/4674291548433-Welke-leveringsservices-zijn-er-Ook via deze link is alle informatie terug te vinden over wat and hoe rekening te houden met de levering van jouw artikelen: s:customerservice.juntoo.com/hc/nl/articles/4674394108689Ik stel echter ook vast dat je contact hebt opgenomen met ons, maar niet onmiddellijk iemand aan de lijn kreeg. Momenteel is het inderdaad drukker, waardoor de wachttijd enigszins kan oplopen. We hebben er alle begrip voor dat je niet te lang aan de lijn kunt blijven wachten and raden je aan om op een rustiger moment terug te bellen. Dit is meestal in de vroege ochtend of in de latere avond. We snappen dat dit niet evident is, maar doen al het mogelijk om je zo snel mogelijk van dienst te zijn. Onze showroommedewerkers staan je ook graag te woord, dus je bent zeker altijd welkom.We maken hieruit op dat de eerste levering mislukt is door het niet aanwezig zijn van een externe ladderlift. Hierdoor werd de levering opnieuw aangeboden and heb je een externe ladderlift aangevraagd.We geven de transporteur door om de levering als eerste uit te voeren, zodat dit in lijn ligt met het tijdstip dat de ladderliftservice aanwezig kan zijn. Uiterlijk een dag voor de levering ontvang je een SMS met een tijdsblok, zodat je weet wanneer de transporteur ongeveer bij je langskomt. Indien je als eerste geleverd wordt, vertrekt de transporteur zeker als eerste vanuit het magazijn naar jouw adres. Er kan inderdaad wat vertraging zijn, waar we zelf geen invloed op hebben, waaronder het verkeer (files), weersomstandigheden (in deze situatie minder van toepassing).Je ontvangt standaard een tijdsblok van 3 uur, maar zoals vermeld wordt jouw zending zo snel mogelijk afgeleverd na vertrek uit het magazijn.Aangezien de montage correct heeft kunnen plaatsvinden, nadat de goederen via een externe ladderlift naar boven werden gebracht en de levering binnen het afgesproken tijdsblok heeft plaatsgevonden + al deze info terug te vinden is in onze Algemene Voorwaarden en online via de FAQ, zijn we echter van mening dat hier geen sprake kan zijn van het toekennen van een schadevergoeding, aangezien we voldoen aan alle verplichtingen die contractueel zijn vastgelegd.Bij vragen, twijfels of opmerkingen hieromtrent, informeren we jou graag and helpen je graag verder.We wensen jou uiteraard veel plezier toe met je mooie aankoop.Hopend je hiermee voldoende te hebben gea¯nformeerd.Met vriendelijke groeten,----------------------------------------------Klachtenbox, 6 sep 2023 10:41 CEST ~~RPGbelgiumJonathan--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[W01RM0-LD2L2] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ~~RPGbelgiumJonathan--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[W01RM0-LD2L2]

V. G.

Naar: Juntoo (Overstock Home)

08/09/2023

Beste,U geeft zelf het volgende aan: "De afmetingen van pakketten worden inderdaad niet vermeld op de website, maar kunnen wel telefonisch of per mail worden doorgegeven. Deze info kan regelmatig gewijzigd worden, afhankelijk van het verpakkingsmateriaal dat de fabrikant verkiest. Deze info kunnen wij na het plaatsen van je order dan zeker en vast persoonlijk aan je doorgeven. Verzekeringsgewijs mogen de bezorgers geen trappen doen met de goederen. Sommige goederen zijn veel te zwaar om via de trap naar boven te dragen, waardoor we inderdaad beroep doen op de binnenlift, indien er gekozen is voor levering + montage. Indien de binnenlift niet voldoet, moet er inderdaad een andere oplossing worden voorzien, namelijk het gebruik van een externe ladderlift." Deze informatie werd mij niet bezorgd en is nergens op de website terug te vinden. Ik heb onnodige extra kosten moeten maken die ik had kunnen vermijden. Ik ben van mening dat een schadevergoeding hier zeker en vast van pas is. Ik heb een 1e keer borden voor €80 betaald, vervolgens een 2e keer €80, de lift van €80 + €50 bijbetaald omdat ik aan het wachten was op juntoo. Dit is 290€! Voor een dure zetel en levering van 150€ is het niet normaal dat ik nog een extra 290€ zelf heb moeten betalen.

Juntoo (Overstock Home)

Naar: V. G.

20/09/2023

----------------------------------------------Jonathan, 20 sep 2023 16:59 CESTBeste Valerie,Bedankt voor jouw bericht. Het klopt inderdaad dat de afmetingen van de pakketten in de verpakking niet op voorhand vermeld worden. Bijna op iedere webshop zal je de afmetingen van jouw artikelen kunnen terugvinden and niet per se van het verpakkingsmateriaal. Indien dit inderdaad belangrijk and je de mogelijkheid voor levering wil afwegen, kunnen wij jou wel van deze informatie voorzien. In onze showrooms vragen we dit vaak standaard indien er geleverd moet worden op de eerste verdieping of hoger, aangezien onze bezorgers geen trappen mogen doen en het natuurlijk belangrijk is dat je jouw zending correct kunt ontvangen.Het geldt bij de meeste firma's dat de goederen geleverd and gemonteerd kunnen worden, zodra ze op een veilige manier naar boven getransporteerd kunnen worden. Zodra je een aankoop doet van een bepaalde grootte, is het belangrijk om voldoende informatie terug te vinden inzake trappen, liften, verhuur van liften e.d.Daarom hebben we deze verzameld en deze info is terug te vinden via onze FAQ.De leveringsservices and de voorwaarden hieromtrent zijn echter wel terug te vinden via onze website. Ik bezorg jou de link, zodat je op de hoogte bent over de services voor eventuele toekomstige aankopen: s:customerservice.juntoo.com/hc/nl/articles/4674291548433-Welke-leveringsservices-zijn-er-Ook via deze link is alle informatie terug te vinden over wat and hoe rekening te houden met de levering van jouw artikelen: s:customerservice.juntoo.com/hc/nl/articles/4674394108689Indien de levering de eerste maal niet kan plaatsvinden door afwezigheid of andere factoren (exclusief overmacht), wordt een transportkost van Eur 75,00 aangerekend om de zending opnieuw aan te bieden. Deze kost werd, gezien de situatie niet aangerekend. We blijven in deze situatie van mening dat we niet aansprakelijk kunnen worden gesteld in de extra gemaakte kosten and betreuren het dat deze situatie niet is gelopen zoals verwacht.We contacteren jou persoonlijk om een extra commerciele geste te doen, aangezien we klantentevredenheid hoog in het vaandel dragen.Met vriendelijke groeten,JonathanCustomer CareJuntoo----------------------------------------------Klachtenbox, 8 sep 2023 11:28 CEST ~~RPGbelgiumJonathan--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[VKPN09-WJZDL] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ~~RPGbelgiumJonathan--------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[VKPN09-WJZDL]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform