Terug

Ondermaatse hygiëne, slaapkwaliteit & veiligheid

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. V.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

29/01/2024

Beste,Zoals vandaag besproken, willen wij graag melden dat we ontgoocheld zijn over en verrast waren van de staat van het hotel Sindbad Club in Hurghada, dat op jullie website 4 sterren en een beoordeling van 8,1 krijgt en ook door jullie werd aangeprezen als uitstekend hotel.In bijlage sturen we jullie een paar foto's waaruit duidelijk blijkt dat de kamers dringend aan opfrissing toe zijn. Naast vocht, onzorgvuldig schilderwerk, gehavende deuren en een slechtwerkende douche, zijn de kamers ook niet (goed) geïsoleerd waardoor er veel lawaai-overlast was vanuit de gang. Na de tweede nacht geruzie en gefeest op de gang te hebben getrotseerd, hebben we de receptie aangesproken. Zij hebben ons onmiddellijk een andere kamer aangeboden die zogezegd rustiger zou zijn. We zijn hierop ingegaan maar jammer genoeg heeft dit het probleem absoluut niet opgelost. Zoals op de foto te zien, sloot de deur van deze tweede kamer niet mooi aan aan de deurstijl waardoor de lawaaihinder nog groter was en ook muggen de vrije toegang tot onze kamer hadden. Bovendien speelde er al vanaf 7u 's morgens muziek aan het zwembad waardoor het dus heel de week moeilijk slapen werd zowel 's avonds, 's nachts als 's ochtends.Ook de liften (geblutst & stonden vaak niet op gelijke hoogte met de grond wanneer je moest uitstappen), de losliggende stenen en roosters rond het zwembad, het meubilair in het hoofdrestaurant en de tafeltjes en de deuren van het sanitair in de receptie (waarvan we geen foto's hebben getrokken maar wel 'afgeleefd' waren) hebben hun beste tijd gehad.Wat ons ook ten zeerste verbaasde, was dat er op verschillende plaatsen in de zee (aan de pier) van het hotel heel veel ligt dat daar niet hoort. Zo jammer dat een hotel de prachtige Rode Zee zo vervuild.Tot grote teleurstelling van onze zoon ging tot slot ook nog eens de dagelijks geprogrammeerde voetbal niet door. Eerst vertelde het animatie-team ons dat er niet genoeg deelnemers waren, nadien vertelde een animator ons dat de voetbal niet kon doorgaan omdat de doelnetten kapot waren ?? Gelukkig hebben de zon, het goed verwarmd zwembad, het vriendelijke personeel en het lekkere eten ervoor gezorgd dat onze vakantie geen totale ontgoocheling was. Toch vinden wij het belangrijk dit te melden zodat TUI de nodige acties kan ondernemen en mensen die in de toekomst in dit hotel een vakantie willen spenderen correct worden geïnformeerd.Bij de reservatie van deze vakantie hebben we -na advies van het zéér professioneel en vriendelijk personeel in het TUI kantoor te Dilbeek en op basis van wat op de TUI website wordt vermeld- besloten om bijna 1.500 euro boven ons vooropgesteld budget te spenderen en in Sindbad Club te reserveren om samen met onze kinderen van een onvergetelijke vakantie te genieten. Vermits dit toch wat anders is uitgedraaid, zouden we het appreciëren om naast op de hoogte gehouden te worden van het vervolg van deze klacht, een voorstel van financiële compensatie te ontvangen. Omdat we na het versturen van deze klacht als antwoord van jullie kregen dat de inrichting van de kamer kon verschillen met de beschrijving op de website, stuurde ik op 28/01 volgende mail om te laten weten dat ik hiermee niet akkoord kon gaan aangezien dit niet de aanleiding van onze klacht wasVan: anja [anja.stef@telenet.be]Aan: QAS [QAS@tui.be]Cc: dilbeek [dilbeek@tui.be]Verzonden: Zondag 28 januari 2024 16:04:46Onderwerp: Re: [ Ticket: 16031549 ] TUI Customer Services - BE_101670310 Stefaan VandendrieschGeachte,Wij hebben uw antwoord op onze klacht goed ontvangen. Uiteraard gaan wij niet akkoord met jullie antwoord. Het lijkt wel of onze klacht niet eens grondig bekeken werd aangezien jullie antwoord onwaarheden bevat en er totaal naast de kwestie wordt gereageerd. Wij betreuren het dan ook ten zeerste dat een organisatie als Tui onze klacht niet serieus neemt.In jullie antwoord op onze klacht laten jullie uitschijnen dat het probleem lauter en alleen ging over de indeling van de kamer terwijl we er in onze klacht nooit sprake was over de indeling maar onder andere wel over de schimmel die zich op de muren in de badkamer bevond. Verder heeft de lawaaihinder, doordat de kamerdeur niet goed afsloot en de muziek aan het zwembad al vanaf 7 u 's morgens begon te spelen niets met de kamerindeling op zich te maken. Het gaat hier over algemene hygiëne en slaapkwaliteit! Verder lagen er ook enkele stenen rond het zwembad los en dit gaat dan weer over veiligheid.Naar mijn mening is het ook niet de bedoeling dat er autobanden en oud metaal op de zeebodem van het hotel worden gedumpt. Wij zouden het dus ten zeerste appreciëren dat jullie onze initiële klacht volledig bekijken en ter harte nemen. Hierin werd ook alles gedocumenteerd aan de hand van foto's.Wij kijken uit naar jullie reactie! Indien dit opnieuw een reactie betreft waarbij jullie onze klacht minimaliseren, voelen wij ons genoodzaakt hiermee naar Test-Aankoop te stappen. Hopelijk kunnen we tot een vergelijk komen.Hierop kwam het antwoord dat jullie niets voor ons kunnen doen aangezien we ter plaatse maar hadden moeten klagen en een oplossing zoeken voor ons probleem. Ik vind dat Tui hiermee haar klanten afscheept en niet bereid is om oplossingen te zoeken wat ik ten zeerste betreur.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform