Terug

Onderhoudscontract

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Ariston

31/01/2017

Sinds 2009 wonen we in een nieuwbouwwoning we kochten dit aan via een sleutel-op-de deur-formule. Daarbij hadden we een verwarmingsketel van Chaffoteux en was er een onderhoudscontract via Ariston Thermo Benelux. In 2010 en 2011 was er gratis onderhoud. Vanaf 2012 was dit een betalend onderhoud en dit voor een bedrag van 145 euro (dit bedrag werd jaarlijks verhoogd/geïndexeerd en in 2016 was dit bedrag al gestegen tot 165.77 euro).Merkwaardig was het jaar 2014 toen we al in maart een factuur kregen hoewel het onderhoud pas in september zou gebeuren.Vanaf 2015 begonnen de problemen met de ketel. In maart was er nog een (betalend) onderhoud maar in juni 2015 was er een defect en volgde een herstelling voor 261.00 euro. In februari 2016 was de ketel opnieuw kapot en volgde een herstelling van 245.07 euro. In maart 2016 kwam Ariston opnieuw langs voor onderhoud en volgde een factuur van 165.77 euro. In december 2016 was de ketel opnieuw kapot en beslisten we een nieuwe ketel van een ander merk te plaatsen. We stuurden een mail naar Ariston met de melding dat we het onderhoudscontracten wilden stoppen en dat we via Testaankoop zouden vragen. We kregen een mail terug met de melding dat het onderhoudscontract met onmiddellijke ingang werd stopgezet.

Berichten (1)

Ariston

Naar: A. C.

13/02/2017

Geachte,Bij nazicht van het dossier stelle wij het volgende vast.In maart 2012 sluit de klant bij ons een onderhoudscontract af, het onderhoud wordt uitgevoerd en de klant betaald een bedrag voor het contract van 145,20Eur.-29.08.2013 onderhoud uitgevoerd, bedrag betaald voor het onderhoudscontract 150,04Eur-16.09.2014 onderhoud uitgevoerd, bedrag betaald voor het onderhoudscontract 153,67Eur-17.06.2015 onderhoud uitgevoerd, bedrag betaald voor het onderhoudscontract 158,51Eur-29.06.2015 een herstelling dient worden uitgevoerd, bedrag gefactureerd 261 Eur-10.02.2016 een herstelling dient worden uitgevoerd, bedrag gefactureerd 245,07Eur-05.12.2016 onderhoud uitgevoerd, bedrag betaald voor het onderhoudscontract 165,77EurDe klant heeft bij ons een jaarlijks onderhoudscontract afgesloten en heeft hiervoor ook het jaarlijks onderhoud gekregen.De ketel dateert van 2009, buiten de gefactureerde bedragen voor het onderhoud, zijn er voor een toestel van 8 jaar oud weinig pannes geweest en zijn er geen fouten gebeurd in de facturatie.De klant heeft intussen zijn toestel vervangen, heeft zelf het onderhoudscontract opgezegd, wij zien geen enkele reden waarom wij uitgevoerde onderhouden of herstellingen zouden terugbetalen.Met vriendelijke groetenSandra Van Gelder


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform