Terug

Onderhoudscontract stopzetten + terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

K. S.

Naar: Bulex

09/12/2024

Beste, In Augustus 2024 kreeg ik een factuur van 219,81 euro voor mijn onderhoudscontract bij Bulex, ik heb dit op 26/08 betaald maar heb enkele weken later zelf contact moeten opnemen om een afspraak in te plannen. Er ging een technieker langskomen op 24/10 maar de dag zelf kreeg ik telefoon dat de technieker ziek was en er werd een nieuwe afspraak ingepland op 2/12, op 21/11 kreeg ik een e-mail van Bulex met de bevestiging van de annulering van deze afspraak. Ik heb telefonisch contact opgenomen met Bulex en daar werd gezegd dat ze door een tekort aan techniekers alle afspraken van 2024 moesten annuleren maar dat alle afspraken in Januari 2025 zouden uitgevoerd worden maar ik kon geen datum krijgen wanneer de technieker zou langskomen. Ik heb toen gezegd dat ik het beu was en dat ik mijn onderhoudscontract wou opzeggen en ook mijn reeds betaalde bedrag voor het onderhoud wou terugkrijgen, ik moest mailen naar het e-mailadres die in de mail van de annulering stond want dit kon telefonisch niet geregeld worden. Ik heb op 21/11 gemaild maar op 2/12 had ik nog steeds geen antwoord ontvangen, ik heb toen terug telefonisch contact opgenomen met Bulex en daar zeiden ze me dat ik naar de verkeerde dienst had gemaild en toen ik hun vroeg waarom ze me dan geen e-mail terug stuurden met het juiste e-mailadres of waarom ze die mail niet zelf naar de juiste dienst doorstuurden zeiden ze me dat ze daar geen tijd voor hebben. Zo gezegd zo gedaan, op 2/12 een mail naar de juiste dienst gemaild maar op 9/12 nog steeds geen antwoord ontvangen. Ik heb dan nog maar eens telefonisch contact opgenomen met Bulex en via het keuzemenu de dienst contracten gekozen, na 12 minuten kreeg ik eindelijk een medewerkster aan de lijn en deze vertelde me doodleuk dat ik bij het algemene call center was terecht gekomen want dat er geen telefonisch contact mogelijk is met de dienst contracten, ze ging de dienst contacteren met de vraag mijn mail van 2/12 te behandelen maar kon me niet zeggen hoelang dit weer zou duren, ik heb dan maar nogmaals de mail van 21/11 en 2/12 opnieuw gemaild naar de dienst contracten en daarbij duidelijk laten blijken dat wat zij doen pure diefstal is want de klant eerst laten betalen en dan pas een afspraak voor onderhoud kunnen krijgen en dan telkens de afspraak annuleren, ik ben trouwens niet de enige klant die dit meemaakt want op trustpilot zijn er verscheidene reviews van klanten die net hetzelfde meemaken en die ook geen antwoord krijgen op hun mails. Ik wens dan ook een klacht in te dienen via test-aankoop tegenover Bulex om mijn reeds betaalde onderhoud die nog steeds niet uitgevoerd werd terug te vorderen en ook mijn onderhoudscontract bij Bulex stop te zetten want ik wil niet om de 2 jaar deze problemen telkens opnieuw ervaren. Met vriendelijke groet, Schepens Kenny


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform