Terug

Onderhoud ketel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. M.

Naar: Engie

23/07/2025

Beste, Via deze weg dien ik een formele klacht in tegen Engie/Senec betreffende mijn onderhoudscontract voor ketelonderhoud. Mijn klantnummer: 2 204 512 182. Situatie • Op 11 juli 2025 werd ik door Engie/Senec opgebeld met de melding dat mijn geplande ketelonderhoud op 14 juli niet zou doorgaan. Zonder mijn toestemming werd dit verplaatst naar 4 september 2025. • Na verschillende telefoontjes is het mij toch gelukt om een afspraak te krijgen op 15 juli (voormiddag). Dit was essentieel, want op 16 juli werd de verkoopakte van onze woning getekend, en het ketelonderhoud was schriftelijk vastgelegd in de akte door de notarissen. • Op 15 juli om 11:38 belde ik naar Senec omdat de technieker nog steeds niet was langsgekomen en ik om 13:00 bij de dokter moest zijn. De medewerker aan de telefoon wist van niets, beweerde dat er geen afspraak bestond (terwijl ik een bevestigingsmail had) en werd zeer onbeleefd. Ze verbrak zelfs het gesprek. • Daarna belde ik opnieuw met Engie, maar niemand kon mij helpen of een oplossing bieden. • Op 16 juli kreeg ik onverwacht een mail van Engie met de boodschap dat ik zogezegd gevraagd had om mijn ketelonderhoud stop te zetten vanaf 7 juli 2025. Dit is compleet onjuist en ik viel uit de lucht. • Sindsdien heb ik herhaaldelijk contact proberen op te nemen, maar tot op vandaag (23 juli) heb ik geen enkele reactie of oplossing ontvangen. • Noch Engie, noch Senec heeft mij een officieel document bezorgd dat ik aan de notarissen kon voorleggen. Mijn laatste onderhoud dateert ondertussen van twee jaar geleden, terwijl ik elke maand heb afgedragen voor het onderhoud. Bewijsstukken Ik hou een logboek bij van alle telefoongesprekken en ik beschik over bevestigingsmails van de gemaakte afspraken, die ik als bewijs kan voorleggen. Deze kan ik desgewenst volledig bezorgen. Gevolgen • Door deze nalatigheid dreigde de verkoop van mijn woning in het gedrang te komen. • Ik heb onnodig tijd, energie en telefoonkosten verspild. • Ondanks mijn maandelijks betaalde onderhoudscontract heb ik mijn Ketelonderhoud niet gekregen Mijn verzoek • Een officieel document/attest dat ik kan voorleggen, waarin bevestigd wordt waarom mijn onderhoud niet werd uitgevoerd. • Een financiële compensatie voor twee jaar onterecht betaalde bijdragen en de veroorzaakte stress en hinder + terugbetaling van deze geleden • Een formele excuses van Engie/Senec voor hun nalatige en klantonvriendelijke behandeling.

Berichten (2)

Bemiddeling door Testaankoop 23 juli 2025

Engie

Naar: P. M.

23/07/2025

Beste mevrouw, Beste heer, Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd. Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren. We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze website www.engie.be of via uw online klantenzone. Met vriendelijke groeten Chère Madame, Cher Monsieur, Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée. Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d’améliorer la qualité de notre service. Nous mettons tout en œuvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible. Nous vous informons qu’il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre site www.engie.be ou via votre espace client. Sincères salutations, Complaints Handling Team Bu Benelux Boulevard Simón Bolívar 36 1000 Bruxelles Belgium www.engie.be

Engie

Naar: P. M.

10/09/2025

Beste, Als gevolg van uw vraag gericht aan Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacteren via onze website www.engie.be, via uw klantenzone of via onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33. Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken. Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Met vriendelijke groeten Complaints Handling Team BU Benelux Boulevard Simón Bolívar 36 1000 Brussels Belgium www.engie.be P Please consider the environment before printing this document


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform