Terug

Onderhoud ketel

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. F.

Naar: Engie

09/12/2020

*Op 12 november kwam een technieker van de firma Cozie het 2-jaarlijks onderhoud van onze verwarmingsketel doen in naam van Engie (onderhoudscontract aan 7 euro per maand = 168 euro voor de 2 jaar)*De technieker had duidelijk nog nooit dit type toestel gezien en moest lang bellen naar een collega? om te weten hoe hij het onderhoud moest aanpakken.*De zelfde dag na het onderhoud was er een foutmelding F37, wat na opzoekwerk de ventilator bleek die geblokkeerd was.*Na contact met Cozie werd op 18/11 een tweede (andere) technieker gestuurd die na een tijd zoeken het defect herstelde.*Toen die echter weg was, ontdekten we dat de stookketel niet meer reageerde op de thermostaat in de living.*Na terug contact met Cozie stuurde men op 19/11 een derde technieker die de regeling aan de ketel aanpaste en er ook bij vermeldde dat de batterijen in de thermostaat in de living van een te goedkoop merk waren en dat dit mogelijk de oorzaak was.*Enige tijd later kreeg ik van Engie een factuur van 250€!voor de interventies *Ik heb hiervoor telefonisch klacht ingediend bij Engie.*Op 7 december kreeg ik als antwoord dat er 'alleen sprake is van garantie indien het defect te wijten is aan het onderhoud, maar dat dit hier niet het geval is' Ze raden me aan om verder contact op te nemen met Cozie indien ik hier verder nog vragen over heb.*Hierop heb ik op 7 december zowel naar Cozie als naar Engie een mail gestuurd om de factuur te protesteren met samen gevat volgende uitleg :*De verwarmingsketel had voor het onderhoud van Cozie nog nooit dienst geweigerd. De technieker van Cozie wist niet wat hij moest doen. Hij moest iemand anders bellen om te weten te komen hoe het onderhoud uit te voeren. Een geblokkeerde ventilator komt er niet zomaar. Het was nog nooit voor gevallen en is daarna ook niet meer voorgevallen.Het is dus logisch te besluiten dat dit door de interventie veroorzaakt werd.Ook het feit dat de ketel niet meer reageerde op de thermostaat kan alleen maar door de handelingen van de tweede technieker van Cozie komen, want noch voordien noch nadien hebben we hiermee problemen gehad.Wij vinden dan ook niet dat wij nog een betaling verschuldigd zijn en protesteren hierbij de factuur.*Door het feit dat - toen ik vroeg om mijn klacht schriftelijk door te sturen- men bij Engie zei dat dit niet kon en dat ze mijn mondelinge telefonische klacht daarna simpel afwimpelen en me verder doorverwijzen naar de firma Cozie, kan ik enkel besluiten dat men mijn klacht niet ernstig onderzocht heeft. Hierdoor koos ik ervoor om mijn klacht openbaar en via deze weg te doen.

Berichten (2)

Engie

Naar: C. F.

10/12/2020

Beste heer FeysTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 9 december 2020.Dank u voor deze reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaints Handeling TeamBU Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: C. F.

23/12/2020

BesteAls gevolg van uw vraag gericht aan de klachtenbox van Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch).Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie.be of via uw klantenzone.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handeling TeamBU Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform