Terug

onderbreking telefoondiensten

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. V.

Naar: Proximus

14/09/2023

beste, sedert april 2023 zijn er 2 x langdurige onderbrekingen geweest van Proximus wegens technische problemen in de straat (Turkeijensteenweg Pittem en Egemsesteenweg Pittem) , dit door werken in de straat. Er is dagelijks via de GSM van de schoonzoon gevraagd wanneer het probleem zou opgelost zijn, maar ontkennen was het voornaamste antwoord of 'nietswetende' callcenterdames zouden dit opvolgen.. , maar uiteindelijk is er nooit iets geantwoord van Proximus. Nu omdat er toch enkele weken geen dienst was, is er dan besloten in augustus om het bedrag niet meer te betalen de claim was 1 maand abonnement en daarbij ook de kosten van het personenalarm dat niet werkte. het dossier nr bij proximus is dossiernummer 52608715 , nu heeft Proximus de lijn afgesloten omdat die 49,xx euro niet betaald is... maar Proximus verleent nu geen diensten meer maar blijft maar fakturen uitsturen.. dit is toch totaal niet begrijpbaar? de abonnementen liepen verder door ondanks dat er niet kon getelefoneerd worden en ook het personen alarm kon niet functioneren en de kosten liepen ook door. daarnaast zijn er extra kosten door te bellen via andere gsm nrs. Ook nu de telefoon is afgesloten meer dan 1 maand omdat we de domiciliering afgesloten hebben omdat de fakturen bleven komen maar er was geen telefoonservice mogelijk, dit is toch niet logisch. Vooral het feit dat Proximus constant alles ontwijkt en er niemand te bereiken is, is de enige mogelijkheid stoppen met betalen, maar blijkbaar is dit ook geen oplossing. Gelieve aub een contactpersoon te geven die eens 'normaal' aan de telefoon kan spreken ipv een computer die telkens in een cirkeltje blijft lopen en dan gewoon de telefoon afhaakt. Als het mogelijk is stoppen we liever bij Proximus en nemen we het nummer mee naar een andere operator. met beleefde groeten,

Berichten (14)

H. V.

Naar: Proximus

21/09/2023

Beste, vandaag een bericht gekregen dat we de lijn zouden opgezegd hebben?? wie zou dit dan doorgegeven hebben. GELIEVE HET NUMMER VRIJ TE GEVEN EN DE KOSTEN TE VERGOEDEN, voor de weken zonder telefoon en service te zitten. aangetekend schrijven helpt niet, telefoons helpen niet, naar de proximus winkel ook niet.. ik vraag mij af waarom er nog zoveel volk bij Proximus werkt... Gelieve asap een 'persoon' ons te laten contacteren ?met beleefde groeten

Proximus

Naar: H. V.

26/09/2023

Beste,Zoals reeds ingesproken op de voicemail op 20/09/2023, werd de lijn afgesloten wegens achterstallige betalingen.Na aftrek van de tegemoetkomingen voor de storingen die klant heeft ondervonden, is er nog een openstaand saldo van 16,67 euro. Dit gaat over verbruik en moet eerste betaald worden alvorens we de lijn kunnen herstellen.Van zodra de betaling binnenkomt kan de lijn hersteld worden.Mvg,ElkeContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-09-21-21.50.22.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921001626934]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921001626934]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

H. V.

Naar: Proximus

26/09/2023

Beste, we hebben wel geen kreditnota ontvangen voor de periode dat er geen lijn meer actief was nl in april en mei en de onstane extra kosten bij het personen alarm. Wat gebeurt er daar dan mee? Dat is de reden waarom er niet betaald is door mijn moeder, omdat er eerst ook een kreditnota moest opgemaakt worden. mijn ma gebruikt de telefoon nu ook al een paar weken niet meer omdat de service afgesloten is, zijn deze kosten dan ook terug gestort?dank voor uw antwoord,met beleefde groeten,

H. V.

Naar: Proximus

03/10/2023

Beste, Zou u reeds een antwoord hebben, kunt u ons eens opbellen aub? Ik begrijp niet dat bij Proximus of all places men geen telefoon heeft of dat je niemand kunt bereiken.. zelfs de telefoon winkel heeft geen telefoonnummer... in Tielt. graag asap een oplossing , dit is voor iemand van 85 jaar geen oplossing een telefoon af te sluiten zonder rekening te houden wat de problematiek is van Proximus zelf. MIjn ma heeft niet om een technische onderbreking gevraagd van 6weken door jullie diensten in april en mei. Ook het niet antwoorden of geen duidelijkheid scheppen van hoe het zal gecompenseerd worden of opgelost worden is iets dat niet kan. Om dan nog de telefoonlijn gewoon af te sluiten zonder naar de historiek te kijken is echt iets dat niet kan. Gelieve ons te contacteren voor 05/10/2023, anders vragen we aan Test aankoop om juridische stappen te nemen , dank om te antwoorden.

H. V.

Naar: Proximus

21/10/2023

Beste, sedert Jeddid van de naverkoopdienst (boekhouding?) ons te woord stond, en dus geen computer of 'chat'vriend(in)... is er schot in de zaak gekomen. Eigenlijk toch erg dat een dienst die 'communicatie' aanbiedt nl Proximus dat je ze quasi niet kunt bereiken en zelfs geen deftig telefoon nummer op de website of bij de Proximus winkels heeft. De Proximus winkels mogen geen telefoon nummer doorgeven en zelfs de mensen willen hun naam niet zeggen als je vraagt met wie je gesproken heeft. Nu Jeddid heeft gedaan wat hij kon en de enkele kreditnota's opgemaakt en de telefoonlijn terug open gezet voor mijn ma van 85 jaar. de schadeclaim zelf nl het bedrag dat gevraagd werd omdat er weken zonder telefoon zat wegens een kabelbreuk, maar vooral om dat niemand van Proximus verwittigde of te woord wou staan, is eigenlijk niet geregeld. Daar kon Jeddid niets mee doen, dit was buiten zijn bevoegdheid. Nu is er in de maand oktober terug een onderbreking geweest. De noodcentrale heeft terug een verwittiging uitgestuurd dat mijn ma niet bereikbaar is. Proximus heeft zoals altijd niets laten weten. Nu bleek dit niet alleen terug bij mijn ma te zijn, maar ook bij andere mensen in de straat op dezelfde dag. Wij vragen dat Proximus een verwittiging uitstuurt naar een email adres of ons een SMS verstuurt zodat wij de noodcentrale kunnen verwittigen. Mijn ma betaalt nu immers voor die service en telkens zij moeten optreden omdat de telefoonlijn uitligt kost ook geld. Daarvoor heeft Proximus niets vergoedt. Graag een officiële reactie van Proximus aub. met beleefde groeten,

H. V.

Naar: Proximus

31/10/2023

Beste, vandaag kreeg ik een telefoon van een dame (Amy) die zogezegd een terugroep opdracht had. Ze zou met veel fierheid melden dat het probleem opgelost is na (5maand) lange tijd. Trouwens zij had het niet opgelost maar de heer Jeddid. Anderzijds zei ze dat ze me niet verder kon helpen omdat ik een 'business telefoon' abonnement had (van Proximus) en dat dit normaal voor particulaire telefoonnrs was. Ik viel van mijn stoel dat er een dergelijke discriminatie bestond tussen de nummers. Daarom vraag ik me af wat de meerwaarde was van dit telefoongesprek, 10 minuten werktijd weg. Trouwens mijn moeder heeft ook een telefoon gekregen , met de vermelding dat zelfs de 19 euro van augustus ook gekrediteerd werd. Deze had totaal geen inbreng van deze dame gehad, maar van de heer Jeddid. Dus beste Proximus, wij betalen bij Proximus veel te veel geld om dergelijke diensten aan te bieden. Het werk van deze dame was totaal geen meerwaarde, zij wist echt niet over wat het ging en was totaal overbodig. Dank om het efficienter te maken en die call centers meer professioneler te maken, net zoals jullie website, waar je niets deftig vindt om een specifiek probleem op te lossen, met beleefde groeten,

Proximus

Naar: H. V.

07/11/2023

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Wij hebben de klant spijtig genoeg niet kunnen bereiken. Vraag van klant was via de vorige testaankoopdossier reeds in orde gebracht.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-10-31-22.05.04.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921002911674]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921002911674]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

Proximus

Naar: H. V.

07/11/2023

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Wij hebben de klant spijtig genoeg niet kunnen bereiken. Vraag van klant was via de vorige testaankoopdossier reeds in orde gebracht.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-10-31-22.05.04.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921002911828]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921002911828]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

H. V.

Naar: Proximus

07/11/2023

Beste, We hebben nooit een antwoord ontvangen. Gelieve eens schriftelijk te antwoorden, aangezien Proximus geen contactpersonen heeft die we persoonlijk kunnen bereiken, kunt u wel schrijven. Mogen we nu weten waarom we geen antwoord krijgen als de lijn onderbroken is voor een aantal dagen (wegens kabelbreuk), maar waarom wordt er geen bericht gegeven wanneer de werken opgelost zijn. Waarom wordt er niet proactief de faktuur gekrediteerd als er geen telefoon lijn mogelijk is. Gelieve schriftelijk eens te antwoorden, ipv te melden 'we kunnen de klant niet bereiken'. Gelieve eens aan te tonen wanneer er gebeld is, tijdstip en op welk nummer. dan kunnen we dit kontroleren . is er ook een boodschap nagelaten op de voice mail? nee. dank voor uw reactie. Klacht is voor ons nog niet afgehandeld. met beleefde groeten,

Proximus

Naar: H. V.

16/11/2023

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Hierbij bevestig ik, dat aan de klant, alle nodige informatie werd gegeven via de voice mail van haar GSM, en bevestigd via mail.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-11-07-22.38.46.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921003221432]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921003221432]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

H. V.

Naar: Proximus

28/11/2023

Beste, zoals u ziet is de compensatie voor de kosten die gemaakt zijn, vooral het abonnement voor de noodcentrale en de tijd en briefwisseling is nog altijd niet vergoed. In de krant van vandaag staat ook dat dit normaal vergoed moet worden. (zie krantenartikel 28/11 door Dhr. Sven Ponsaerts : De nieuwe compensatieregeling bij telecomproblemen: minister van Telecom Petra De Sutter legt uit.) Het enige wat Proximus heeft gedaan, zijn de fakturen gecrediteerd voor de dagen dat er geen service is geweest. De ontstane andere kosten zijn niet vergoed. Trouwens mijn ma van 85 jaar heeft hier nooit een communicatie ontvangen wat de oorzaak was van de langdurige onderbreking en hoe lang dat dit zou duren. bij alle aanvragen die we deden, waren het 'call centers' die het zouden vragen of doorgeven, zelf is er nooit spontaan gemeld geweest hoe lang het zou duren, met als gevolg dat er andere kosten zijn ontstaan. zie aangetekend schrijven naar Proximus.met beleefde groeten

Proximus

Naar: H. V.

30/11/2023

Dag mevrouw,, Dag mijnheer,Na grondig uw dossier te hebben nagekeken, stellen wij vast dat wij volgende creditnotas reeds hebben toegekend:cn 7393319321 van -17,13 euro cn 7393319311 van -45,44 euro, cn 7393319786 - 30 euro, cn 7393339290 - 13,90 euro, cn 7393363473 - 26,94 euro. dit is een totaal van -133,41 euro. De oorzaak van het niet werken van de telefoonlijn was ten gevolge van infrastuctuurwerken. Hierin zijn we dan niet verplicht om u te vergoeden, toch hebben wij naar U toe een geste gedaan, en hebben we commercieel de bedragen gecrediteerd.U verwijst ook naar een voorstel van Petra De Sutter die nog niet in voege is. Maar moesten we haar voorstel hebben gevolgd, had u maar 1/3 de van het bedrag teruggekregen.Hiermee wordt uw dossier ook definitief afgesloten.Met vriendelijke groeten,Contacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-11-28-07.08.30.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921003651842]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921003651842]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

H. V.

Naar: Proximus

30/11/2023

beste, Uw redenering kunnen we niet volgen... het feit dat er geen antwoord gegeven is voor weken, wat de oorzaak was, en dus ook geen telefoon service is gegeven , kon er geen beroep gedaan worden op andere voorstellen of andere oplossingen. De creditnota's zijn ten gevolge van geen service in die periode. Het was zelfs schandalig dat Proximus een faktuur stuurde voor diensten die ze niet konden aanbieden want de lijn werkte niet. Proximus was op de hoogte dat ze het niet onmiddelijk kon herstellen en liet haar klanten bewust in het ongewisse. Bijna wekelijks en soms dagelijk is er gebeld, maar geen nieuws. Maw als u dit duidelijk had gemeld wat het probleem was, kon men misschien een abonnement tijdelijk voorstellen van uw concurrent en dan zou het personenalarm ook zijn dienst via het nummer hebben. Wij vragen kosten terug die gemaakt zijn, door uw 'niet antwoorden' Het feit dat u nu pas kunt antwoorden getuigt van een onwilligheid tijdens de periode van het probleem. Het heeft dus geen zin om de gratis lijn te bellen want die mensen mogen de waarheid niet zeggen. Daarom kunnen wij maar melden aan klanten van Proximus om over te schakelen naar een operator die eerlijk is in zijn communicatie. Had u van de eerste keer eerlijk en correct gemeld dat dit niet opgelost kon worden in x weken, dan was dit heel iets anders. Het feit dat u niet met een naam en toenaam en telefoon nummer (dus anoniem) kunt antwoorden zegt al genoeg. met beleefde groeten,x

Proximus

Naar: H. V.

04/12/2023

Dag mevrouw ,, Dag mijnheer,Verwijzend naar ons laatste antwoord is dit dossier afgesloten.Met vriendelijke groeten,Het Proximus-teamContacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2023-11-30-22.13.45.000000 ======Ref. [THREAD_ID:1921003751505]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:1921003751505]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform