Terug

Ondanks effectieve stopzetting, blijven facturen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. E.

Naar: Telenet

06/12/2023

Klantennummer bij Telenet: 1141602090Mijn voormalig abonnement bij Telenet, genaamd ALL-Internet, betrof exclusief internetdiensten. In januari 2023 heb ik de beslissing genomen om mijn diensten bij Telenet stop te zetten en over te stappen naar Proximus. Bewijs van overstap in bijlage (andere naam, maar hetzelfde adres). In lijn met deze beëindiging heb ik op 11 januari de Telenet-toestellen geretourneerd bij het Telenet-winkelpunt gelegen op Meir 6, 2000 Antwerpen. Ter bevestiging van deze retournering kan ik het benodigde bewijs overleggen.Ik wil benadrukken dat mijn werkelijk verbruik vanaf januari 2023 nul gigabytes bedraagt, zoals te verifiëren zou zijn bij raadpleging van mijn verbruiksoverzicht voor relevante periode. Zelf kan ik dit bewijs niet opleveren omdat ik geen toegang meer heb tot MyTelenet. Ondanks deze feiten heb ik tot mijn verbazing facturaties ontvangen van Telenet, doorlopend tot augustus van datzelfde jaar. Een openstaande saldo van 447 euro.Recentelijk (24 november) ben ik gecontacteerd door een incassobureau, waarbij bleek dat eerdere communicatiepogingen via mijn oorspronkelijke opgegeven e-mailadres (een studenten e-mail van school) niet succesvol waren vanwege aflopen van studentenstatus. Bovendien heeft een verhuizing plaatsgevonden in april-mei 2023, wat heeft bijgedragen aan mijn onwetendheid over de oplopende schulden tot het moment van contact door het incassobureau. (hierbij veronderstel ik dat Telenet wellicht aangetekende brieven naar Kipdorpvest 52 (box 41), 2000 Antwerpen heeft verstuurd). Het gsm-nummer is daarentegen sinds aansluiting tot heden hetzeflde gebleven. Het e-mailverkeer met incassobureau ook in bijlage. Ik ben van mening dat er sprake is van een misverstand, en ik zou graag in overleg treden om dit te verduidelijken. Ik hoop op een kwijtschelding van facturen. Overzicht bijlagen:Retourneringsbewijs (1), aansluitingsbewijs bij Proximus vanaf jan23 (2), mailverkeer met incassobureau (3) en onderliggende facturen (4)


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform