Betalend lid sinds 2008 sinds januari blijft iedere klacht doorgestuurd naar advocaat onbehandeldTest Aankoop 13 Hollandstraat, BRUSSELAFGESLOTEN Succesvol Deze klacht is publiek WijzigenJE KLACHT:KRIS Waan: Test Aankoop27/08/2021Test aankoop factureert wel wel iedere maand mijn abonnement maar weigert sinds januari elke klacht te behandelen. ik had verscheidene malen contact op messenger. Zelfs hier deed men de vragen naar informatie hierover niet meer open om te lezen. Dit alles nadat ik een klacht wou doen over aliexpress . Deze klacht was begin februari, test aankoop weigerde ogenblikkelijk mijn klacht i.v.m jurisdictie,op een zeer onvriendelijke manier. terwijl de klacht evenzeer aan bpost belgie was gericht. enkele weken later deel test aankoop met veel fierheid dat men al een jaar met aliexpress in onderhandeling was en nu eindelijk tot een akkoord kwam. Dat men zich vanaf nu aan de regels van de EU ging houden. Shoppen met een gerust hart....Europees met een Chinees tintje noemde men het al te fier. Echter Liet men na dit artikel 2 personen een klacht indienen over aliexpress en besloot men het bedrijf maar te verwijderen. Aliexpress op niet actief zetten. Ondertussen deed ik klacht bij de ombudsdienst van de post i.v.m Bpost. Nog geen kwartier later werden plots mijn berichten die al maanden niet meer geopend of gelezen werden , zelfs beantwoord! Wel met hetzelfde antwoord als Ik januari: doorgestuurd naar de advocaat. De klacht werd dus niet behandeld. Ik vroeg meteen wat het probleem was met aliexpress, waarom ik geen klacht kon indienen? test aankoop doet eerst alsof zijn neus bloed , vraagt of ik al probeerde een nieuw bedrijf toe te voegen , maar enkele uren later besloot men dan toch maar de waarheid te vertellen. Ik verwijs voor de verdere uitleg door naar volgende document: https://1drv.ms/w/s!At3ydQGcZAglhecaMHdAEqeTM3Wp8Q Sedert 2008 werden amper 5 klachten gedaan en behandeld, sinds januari weigert men iedere klacht en contact. ik zie dus het verband niet met wat mijn rechten zijn als consument. Abonnement betalen? klachtenbehandeling niet meer inbegrepen misschien? als ik optel wat ik van januari tot vandaag aan jullie betaalde voor niet geleverde diensten, waren de helft van de verloren kosten van deze onbehandelde klachten reeds terug betaald! Ook zijn er klachten van andere personen wel behandeld met exact dezelfde klacht die ook de prijsverhoging van bpost douaneformaliteiten hadden opgemerkt . 5-15€ voor pakjes tot 150€ . deze klachten werden wel succesvol afgesloten. dit lijkt me discriminatie! Consumenten beloven op hulp in eigen land. hiervoor zelfs valse reclame maken, om dan als enige consumentenbond in België deze klachten te weigeren , lijkt mij meer dan onterrecht. Laat staan gewoon doen alsof het bedrijf niet meer bestaat. Waarom publiekelijk dit recht aanvechten voor de consument om het nadien gewoon weigeren te behandelen? Ik zie de logica er niet in!Gewenst oplossing:SchadevergoedingBijgevoegd(e) document(en)Geen documenten bijgevoegdToon minder Berichten (1)Test Aankoopaan: KRIS W08/09/2021Geachte Abonnee, In goede orde ontvangen wij uw klacht via onze klachtenbox. Wij betreuren dat u niet geheel tevreden bent over de manier waarop wij uw dossiers hebben behandeld, dit met betrekking tot uw initiële klacht aan ALIEXPRESS en nadien aan BPOST. Bij nazicht stellen wij evenwel vast dat wij wel degelijk bij BPOST zijn tussengekomen teneinde een minnelijke regeling te bewerkstelligen (dossier 00946087 tussenkomst bij BPOST op 04/02/2021. Dit dossier is nog steeds in behandeling. Wat ALIEXPRESS betreft, is het zo dat deze firma zich buiten Europa situeert, en wij hierover op onze website volgende publiceerden: Wij stelden in het verleden vast dat AliExpress de Europese regels niet naleefde.We vroegen de FOD Economie om de Chinese internetreus te interpelleren.Daarnaast namen we samen met diverse andere consumentenorganisaties het initiatief om samen te zitten met vertegenwoordigers van AliExpress om de probleempunten te bespreken.Uiteindelijk is het dankzij de hulp van de Nederlandse overheid en de Europese Commissie tot een positief concreet resultaat gekomen. (onze publicaties:www.test-aankoop.be/familie-prive/consumentenrechten/nieuws/aliexpress) De douaneregelgeving is sedert 01/07/2021 eveneens gewijzigd (Aan die btw-vrijstelling komt vanaf 1 juli een einde. Dat betekent dat je vanaf dan btw zal moeten betalen op elk ingevoerd product van buiten de EU, ongeacht de waarde. ) Bpost dient deze gewijzigde regelgeving op te volgen. Wij verwijzen u graag naar de in behandeling zijnde dossiers voor uw concreet probleem, en zullen in uw individueel dossier reageren. In de hoop enige klaarheid te hebben gebracht, verblijven wij, met vriendelijke groet, Juridische Adviesdienst