Ik had een eerste verkoop van kledij via Vinted-app op 4/4/24. Vrij snel na het online zetten van verschillende kledingstukken werd contact gemaakt via mail van chat van Vinted-website dat een lid mijn rode trui van Fila wou kopen voor 7 euro. Lid is helaas niet meer terug te vinden op de site. Mail was van officiële Vinted website. Erna nieuwe mail met vraag tot ophalen geld, met link waarop je moest klikken. Ik heb dit samen bekeken met mijn moeder, dit leek ons beiden ook de officiële site van Vinted. We kwamen op chatpagina met “Vinted-medewerker Sofia” die ons begeleidde doorheen het identificatie- en autorisatieproces. Hierbij werd gevraagd om gegevens visakaart door te geven. Alles zag er juist uit qua logos. Dit was onze eerste verkoop via Vinted. Alles zag er juist uit qua Vinted logos.Maar het authentificatieproces duurde heel lang, er was zogezegd telkens iets fout gelopen met de bank en vertrouwde dit niet na 3 keer info doorgegeven te hebben! Er werd ons gemeld dat er zeker nog 2x info ging gevraagd worden. Toen ik nogmaals meer uitleg vroeg, werd er ons telkens in de chat verzekerd dat dit de normale administratieve opstart was. Er werd mij nogmaals bevestigd dat dit echt nodig was om alles goed te zetten zodat je je geld kon ontvangen. Toen de argwaan te groot werd, hebben we even gesurft op internet, en vonden we gelijkaardige meldingen over fraude via Vinted, meldingen op klantendienst site van testaankoop. Visa heb ik dan onmiddellijk telefonisch geblokkeerd via card stop om 23u34 op 4/4/23.Lid Lisalee0506 heb ik geblokkeerd op de Vinted app.De chat met Sofia heb ik onmiddellijk verwijderd. Nu misschien wel jammer om bewijzen te kunnen verzamelen. Ik dacht dat de chat via vinted.org ging.Helaas hebben wij deze morgen vastgesteld dat er toch 3 geldsommen gereserveerd staan op de visa van mijn moeder: namelijk 3x 477.48 euro. Begunstigde is Moon Reloads (Parijs, FR), dit is mij totaal onbekend. Wij hebben nooit iemand toelating gegeven om deze sommen geld af te halen. Er is nergens sprake geweest over een betaling in de chat, er is nergens sprake geweest van ook maar een bedrag.Ik wens dus klacht in te dienen tegen de vinted site en deze gebruiker (misbruiker). Veiligheid van de gebruiker is niet verzekerd. Ik eis terugbetaling van die bedragen.Graag uw reactie.Bereikbaar op gsm moeder Catherine Mortier 0497978359 (mailadres, trienmortier@gmail.com)