Terug

onbetrouwbare dienstverlening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. C.

Naar: Keytrade Bank

20/01/2021

Ik was reeds klant bij keytrade van de beginjaren '00, maar sinds kort niet meer. De 'know your customer' afdeling had beslist om een internationale overschrijving te blokkeren, omdat ze deze blijkbaar verdacht vonden. Ik begrijp dat dit een noodzakelijk kwaad is, maar ze lieten hierbij meerdere dagen passeren, eerst om mij te contacteren (waarbij ik dus meerdere dagen niet op de hoogte was van het feit dat mijn betaling niet was uitgevoerd) en daarna om mijn antwoord op hun vragen te lezen. Terwijl tikte de klok wel verder. Deze keer is het gelukkig goed afgelopen, maar wanneer ik als octrooigemachtigde voor een cliënt taksen in het buitenland moet betalen, dan kan een laattijdige betaling rampzalige gevolgen hebben. Wanneer een cliënt de rechten zou verliezen op een patent in het buitenland, dan kan ik mogelijk aansprakelijk gesteld worden voor de geleden schade, wat zeer hoge bedragen kan betreffen. Daarenboven heb ik niet eens een verontschuldiging ontvangen, maar een vriendelijke uitnodiging om niet te lang te wachten met het afsluiten van mijn rekeningen, inclusief een deadline. Toegegeven, de afsluiting van mijn rekening was op mijn vraag, maar enige moeite om een customer te behouden is blijkbaar teveel gevraagd.

Berichten (1)

Keytrade Bank

Naar: P. C.

21/01/2021

Geachte Mijnheer Clerinx,Vooreerst beste wensen.Met aandacht hebben wij kennis genomen van uw e mail en onze excuses voor het ongemak.Dergelijke feedback is erg waardevol en uw feedback werd aan de commerci?le directie doorgegeven met het oog op de verbetering van onze dienstverlening.Uw aanvraag om de rekeningen af te sluiten zal spoedig behandeld worden.Met vriendelijke groetenDavid Sache Quality Officer Keytrade Bank NV/SAVorstlaan 100 Blvd. du Souverain, B-1170 Brussels+32(0)2 679 90 00 qualitycare@keytradebank.comNaam van de klant Peter ClerinxKlantreferentie Klantnummer: KEYT21740Beschijving van de klacht Ik was reeds klant bij keytrade van de beginjaren '00, maar sinds kort niet meer. De 'know your customer' afdeling had beslist om een internationale overschrijving te blokkeren, omdat ze deze blijkbaar verdacht vonden. Ik begrijp dat dit een noodzakelijk kwaad is, maar ze lieten hierbij meerdere dagen passeren, eerst om mij te contacteren (waarbij ik dus meerdere dagen niet op de hoogte was van het feit dat mijn betaling niet was uitgevoerd) en daarna om mijn antwoord op hun vragen te lezen. Terwijl tikte de klok wel verder. Deze keer is het gelukkig goed afgelopen, maar wanneer ik als octrooigemachtigde voor een cli?nt taksen in het buitenland moet betalen, dan kan een laattijdige betaling rampzalige gevolgen hebben. Wanneer een cli?nt de rechten zou verliezen op een patent in het buitenland, dan kan ik mogelijk aansprakelijk gesteld worden voor de geleden schade, wat zeer hoge bedragen kan betreffen.Daarenboven heb ik niet eens een verontschuldiging ontvangen, maar een vriendelijke uitnodiging om niet te lang te wachten met het afsluiten van mijn rekeningen, inclusief een deadline. Toegegeven, de afsluiting van mijn rekening was op mijn vraag, maar enige moeite om een "customer" te behouden is blijkbaar teveel gevraagd.Disclaimer: This e-mail and any attachments thereto may contain confidential information which is intended for the sole use of the natural person(s) to whom the information relates named above. Any use of the information contained herein (including, but not limited to, total or partial reproduction, communication or distribution in any form) by persons other than the designated recipient(s) is prohibited. If you have received this e-mail in error, please notify dpo@keytradebank.com immediately and delete the material from any device. For more info please visit s:www.keytradebank.be/enrivacy-policy/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform