Geachte,Ik verzoek u om de volgende werkwijze van Carrefour te Kraainem te willen onderzoeken.Wij wonen op 300m afstand van de bovengenoemde Carrefour en gaan daar sinds ongeveer 33 jaar onze boodschappen doen.Gisteren heeft mijn vrouw het volgende incident gehad aldaar.Zij heeft haar boodschappen gedaan met de self scan en heeft 3 sushi maaltijden vergeten te scannen (waarschijnlijk omdat zij tijdens het uitzoeken een telefoontje heeft gekregen).Daarna is zij naar het scan station gegaan om te betalen en heeft een bon gekocht voor sigaretten.Na de kassa is zij naar de sigarettenautomaat gelopen en daar is zij uitgenodigd door een veiligheids agent van securitas om de aankopen te verifieren. Aldaar heeft hij geconstateerd dat de 3 sushimaaltijden, die duidelijk zichtbaar in de caddy lagen, niet waren gescanned.Zij is uitgenodigd om samen met 3 agenten een cabinet te betreden waar alle boodschappen werden geverifieerd en weer ordelijk in de zakken werd gedaan.Daar is geconstateerd dat de 3 sushi maaltijden ter waaarde van EURO 32.30 niet waren gescanned en betaald.Daarna is er een constat de prévention & sécurité opgemaakt door deze agenten en mijn vrouw, waarbij zij werd uitgenodigd haar identiteitskaart te tonen.Mijn vrouw, onder de indruk van deze werkwijze, heeft volledig meegewerkt en zich geexcuseerd en uitgelegd dat zij vergeten was de 3 maaltijden te scannen (de 3 maaltijden lagen zoals gezegd goed zichtbaar in haar caddy).Na de constatatie is mijn vrouw uitgenodigd de 3 maaltijden te vereffenen en EURO 50 te betalen ter ‘participatie van administratieve kosten’.Mijn vouw heeft geantwoord dat zij dit erg veel vond en heeft toen gezegd dat zij wel EURO 25 wilde betalen. Dit werd geaccepteerd.In bijlage ziet u het ‘constat’ dat mij geen legal document lijkt en waarin wordt geinsinueerd dat het hier om diefstal gaat. Iets waar mijn vrouw en ik ons totaal van wensen te distantieren.De extra EURO 25 zijn geind door de Carrefour en daarna betaald aan de agent van securitas (ontvangstbewijs in bijlage).Ik, als echtgenoot was jammergenoeg niet aanwezig tijdens dit voorval en constateer dat deze werkwijze niet klantvriendelijk is en ik trek zeer in twijfel of deze wel wettelijk is.Waarom hebben zij mijn vrouw niet gevraag om haar caddy opnieuw te scannen omdat de 3 artiekelen niet waren gescanned ?Mijn vrouw heeft wel eens een scan check gehad door een employé en dit is mijns inziens ook de manier waarop controles moeten gebeuren. Het bovengenoemde voorval lijkt meer op een constatatie van diefstal met een daarop volgend privé georganiseerd tribunaaltje.Ik vraag mij ten zeerste af of de bovengenoemde gang van zaken binnen het wettelijk kader valt en vraag u deze te onderzoeken.Tevens vraag ik mij af of wij nog doorgaan met onze boodschappen te doen bij Carrefour ( of Carrefour in Kraainem).Met vriendelijke groeten,