Terug

onbeschoft behandeld

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. R.

Naar: INNO

10/01/2022

Geachte, Naar aanleiding van een zéér onaangenaam winkelbezoek, willen wij u graag op de hoogte stellen van onze ervaring. Vrijdag 7 januari kwamen mijn partner en ik de INNO binnen in Hasselt. Bij het verlaten van de winkel ging er een alarm af. De security hield ons tegen en vroeg wat ik gekocht had in een andere winkel en of hij dit mocht bekijken of er nog een alarm aan zat. Ik gaf mijn zakken af en bij het openen van de eerste zak (hier zat een schoendoos in) werd mij gevraagd waar het kassa ticket is. Ik wist niet meteen of het in de doos zat of in mijn handtas en toen ik dit zei kreeg hij mij heel vreemd in het oog... Uiteindelijk ging hij met mijn aankooptassen door de poortjes en dat was het probleem niet. Het bleek mijn handtas te zijn en hij zei dat hij mijn tas gaat onderzoeken. Wat al een inbreuk is op privacy want hij vroeg het niet! Ik meldde de man dat ik een kerstgeschenk in mijn handtas had zitten (makeup flesje) en dat dat het probleem misschien kon zijn. Ik toonde dit flesje aan hem en hij meldde ons dat hij gaat dit verdacht vond en na ging vragen of het product ook bij jullie te koop stond. Hier schrokken wij al van. Met dat hij terug komt, komt er een dame mee (ik vermoed van de makeup afdeling) die mij heel grof antwoordde : ja madammeke wat doet gij met een ongeopend makeup flesje in uw tas? Ik verschoot van haar toon en de manier waarop ze mij aansprak. Ik antwoorde dat dit een geschenk was en ik dit was vergeten uit mijn tas te halen. Waarop zei mij grof antwoorde : Met het plastiek nog rond ? Och kom... Zij betichte mij dus op dat moment van diefstal. De security ging naar buiten en kwam even later terug met 2  dames van kruidvat. 1 daarvan was zeer onbeschoft en bekeek ons als vuil. Mijn partner gaf aan dat ze op de camera beelden moesten kijken. Wij waren zowel bij hun in de winkel niet langs de makeup gepasseerd als in de kruidvat binnen gegaan. Ik was ondertussen de persoon van wie ik dit flesje kreeg aan het bellen voor het aankoopsbewijs. Ik vond dit absoluut geen manier van omgaan naar ons toe! Ik zei ook tegen hun dat ze de politie maar moesten bellen want dit vond ik absoluut niet oke ! De dame van de kruidvat ging zeer arrogant in verdediging en zei dat ik mijn grote mond moest houden en dat ik diegene ben die pik en niets te zeggen had! Dit gebeurde allemaal aan de ingang waar iedere bezoeker het kon zien. Wij voelde ons vernederd en gekwetst! Wij liepen met 3 zakken rond met een waarde van over de 400 euro en zouden dan een flesje make up pikken ?? Uiteindelijk kreeg ik het bewijs doorgestuurd en toonde ik dit. De onbeschofte dames van de kruidvat gingen terug weg en zeiden dat voor hun alles in orde was(zonder enig excuus naar ons toe) De andere dame in de inno (wit vestje aan) behandelde ons nog rustig en vriendelijk en gaf aan dat het plastiek van het flesje een alarm had. In maasmechelen hadden ze dit niet verwijderd met als gevolg dat het af ging. Ik vroeg haar dit er rond uit te doen om zo verdere problemen in andere winkels te vermijden. Zonder enige verontschuldiging naar ons toe zijn wij vertrokken met een zware domper op de shopvreugde ! Wij zijn nog nooit zo respectloos behandeld geweest en nog nooit zo vernederd in een winkel als bij hun! Er was niet eens een bewijs van diefstal maar toch werden we beschuldigd! Dit terwijl ik het bewijs had dat dit een geschenk was en aangekocht in maasmechelen. Wij en onze families zijn altijd trouwe klanten geweest maar dit zal nooit nog het geval zijn! Een schande hoe zij EN de dames van kruidvat ons behandeld hebben alsof wij dieven waren! Wij begrijpen dat ze hun werk doen maar als ze zagen wat wij al allemaal gekocht hadden dan wisten ze ook dat wij eerlijk waren en ze hadden niet eens een bewijs!Inno Hasselt Onbeschoft en absoluut niet klant vriendelijk net zoals de kruidvat er langs!

Berichten (2)

INNO

Naar: K. R.

12/01/2022

Geachte Mevrouw,Onze oprechte excuses voor deze zeer onprettige ervaring.Dit had veel klantvriendelijker kunnen opgelost worden.Normaal weet de bewaking hoe hij in zo'n situatie moet omgaan met klanten.Namelijk voorzichtig en altijd respectvol. Hij moet ook duidelijk de vraag stellen of hij in de handtas mag kijken.Het is ook nooit de bedoeling om daar mensen van andere winkels bij te betrekken.De ervaring heeft ons wel geleerd, dat het beter is om dit aan de ingang te doenàmaar aan een zijkant.Op die manier hebben wij al veel klanten kunnen helpen om te vermijden dat het alarm ook in andere winkels afgaat.Wij hebben dit ook opnieuw met de bewakingsfirma besproken.Ook het personeel hoort te weten hoe zij in zulke omstandigheden moeten reageren.Dit is ook opnieuw besproken met het managementteam.Dankzij uw mail, is het voor ons nu ook duidelijk, dat wij deze procedures regelmatig moeten herhalen.Wij willen u graag een cadeaubon aanbieden.Kunt u contact opnemen met de winkeldirecteur van Inno Hasselt?Het telnr 011/71.78.40Vriendelijke groeten,

K. R.

Naar: INNO

13/01/2022

Ik heb al meerdere keren proberen te bellen maar ik krijg niemand aan de lijn..


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform