Terug

Onbereikbaar

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

E. S.

Naar: BASE

25/09/2025

Beste, enkele maanden geleden startte ik een mobiel abonnement bij Base. Sindsdien kreeg ik geen facturen toegestuurd, wel de melding dat de facturen klaar staan in de MyBase app. Het was echter onmogelijk aan te melden op MyBase: ofwel werd het telefoonnummer niet herkend, ofwel zou er een code worden gestuurd waarmee kan ingelogd worden, maar die code kregen we nooit toe. We hebben dit ontelbare malen geprobeerd en ik ben niet bepaald ongeletterd in applicaties on online systemen. Ik heb meermaals contact opgenomen via de site en telefonisch, maar het probleem werd nooit opgelost. Ondertussen werden de diensten afgelsoten wegens 'geen betaling'. Op de contactname via de site (mail?) kwam nooit een antwoord, hoewel ik vroeg naar zowel een kopie van de facturen als naar de mogelijkheid om via domiciliëringen te werken zodat ik nooit te laat zou zijn met de betaling. Via de telefoon en het bijhorend eindeloos wachten, was het zo mogelijk nog erger. Ik kreeg iemand aan de lijn na 25 minuten wachten. Ik legde haar het probleem uit, inclusief het feit dat ik maar niet ingelogd geraakte en dat ik nu gewoon wil betalen. Zij verzekerde me dat ze facturen zou opsturen en dat ik online de domiciliëring kon aanvragen. Het enige dat ik doorkreeg per mail was dezelfde automatische mail die me zegt dat ik moet inloggen op MyBase om de facturen te zien... En natuurlijk kon ik ook geen domiciliëringsaanvraag doen, want ook daarvoor moet je op MyBase zijn... Opnieuw bellen dan maar. Ik werd door een medewerker doorgestuurd naar de technische dienst, maar daar werd het telefoontje plots afgebroken. Opnieuw bellen dan maar. Deze keer ging ik opnieuw doorverbonden worden met de technische dienst, maar kwam gewoon weer bij de consumentendienst terecht waarbij die medewerker dan kwaad zei dat ze op de consumentendienst genoeg technische kennis hadden om dingen op te lossen. Dat doorsturen naar de technische dienst voor niets nodig is. Ik probeerde nog duidelijk te maken dat een minuut eerder zijn collega me nochtans ging doorschakelen, waarop de medewerker luid begon te zuchten.. Ik heb dus de afgelopen drie maanden geen service gehad, de telefoon niet kunnen gebruiken en vind geen enkele mogelijkheid om het probleem op te lossen via de contactopties van Base zelf. Ik heb geen enkele baat bij een niet werkende telefoon en heb dus geen enkele reden om mijn facturen niet te betalen. Het minimum is natuurlijk wel dat ik aan de facturen moet kunnen en als dat niet lukt, ten minste kan geholpen worden hierbij. Ik heb besloten om naar een andere provider over te schakelen, maar zal wel weigeren de openstaande facturen te betalen, met uitzondering van de eerste maand.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform