Onbereikbaar en 2.5 week zonder warm water en verwarming
Aard van probleem:
AndereKlacht
B. P.
Naar: VIESSMANN-BELGIUM
Verloop herstel van Brander ViessmannOp zondag 7 januari 2024 valt onze brander uit. Hij geeft een foutcode.Kleine kanttekening : Brander is slecht 4.5 jaar oud! Wij laten de installatie alle 2 jaar nakijken zoals voorgeschreven is. Dit was in juni 2023 nog gebeurd.Installateur komt dezelfde dag nog langs.Ondanks herhaalde pogingen lukt het niet om het toestel in gang te krijgen dus Viessmann moet ingeschakeld worden.Het eerste contact van onze installateur met Viessmann is op maandag 8 januari.Dit verloopt zeer moeizaam en men weigert om een technieker aan de telefoon te geven.Uiteindelijk krijgen we dan op 10 januari een mail dat ze contact gaan opnemen om een afspraak te maken…..Men heeft ons op het vast telefoontoestel gebeld terwijl men bij Viessmann wel degelijk onze gsm nummer heeft. Gelukkig waren we toen net thuis en kon er een afspraak geregeld worden op 15 januari.Onze installateur komt tussendoor regelmatig kijken of het toestel toch niet in gang kan gezet worden, maar helaas.De maximum temperaturen komen ondertussen niet meer boven het vriespunt en de houtkachel brandt hier ondertussen 18 uren per dag want de examens zijn begonnen en de living is de enige plaats waar we het warm krijgen. Dus de studenten hebben constant in de living moeten studeren waar iedereen zat.Douchen is al een week niet meer aan de orde. Het ganse huis is door en door koud met ’s nachts buitentemperaturen die richting -10 graden gaan.Technieker is aanwezig op maandag 15 januari. Hij belde trouwens een half uur voor arriveren op het gsm-nummer!Na 2 uur werk lukt het niet om de installatie gemaakt te krijgen want de technieker heeft de nodige onderdelen niet bij.Vervolgens moet er dus een nieuwe afspraak gemaakt worden. Nadien opnieuw telefoon gekregen op ons vast telefoontoestel om een nieuwe afspraak in te plannen. Dochter nam af maar zei dat ze niet kon zeggen of het op de voorgestelde dag ging lukken en toen zeiden ze dat op de gsm nummer gingen bellen. Omdat echtgenoot toen in vergadering was hebben ze een bericht ingesproken dat we moesten terugbellen.Maar bij het terugbellen wilden ze ons weer niet doorschakelen met de desbetreffende persoon. Echt een heel vermoeiend proces om daar iemand bij Viessmann te pakken te krijgen.Die week hebben we verschillende keren met Viessmann gebeld, maar we geraakten nooit voorbij de receptie. Niemand wou ons doorverbinden, ze gingen ons steeds terugbellen, maar niets. We kregen geen info. Echt beneden alle peil. Geen service bij Viessmann!Daarnaast waren de koude temperaturen nog steeds niet voorbij. Het huis voelt enorm onaangenaam aan. Gelukkig dat we de kachel hebben, maar het hout slinkt zienderogen.Uiteindelijk krijgen we telefonisch toch iemand te pakken. En horen we dat de onderdelen uit Duitsland moeten komen. Dus we krijgen een afspraak op woensdag 24 januari. Dit is 2.5 week na de panne!Er waren ondertussen al contacten gelegd met de juridische dienst van testaankoop en met de dienst Wonen van de gemeente We stonden op het punt om de media erbij te halen en het op sociale media te gooien. In principe hadden dit ook gewoon moeten doen. Verschillende mensen hebben ons gezegd dat we dit veel te lang gepikt hebben.Na 16 dagen is op 24 januari de panne na 2uur werken verholpen.Samengevat:Al ons hout is volledig op. Houtprijs = 200 – 250 euro per kuub (wij gebruiken enkel eikenhout)Onze 2 dochters, die beiden een Bacheloropleiding volgen, hebben de ganse examenperiode bij de rest van de familie in de living moeten studeren.We hebben ook nog een warmtepomp in de veranda. Die heeft heel veel opgestaan maar door de vriestemperaturen en doordat alle kamers in huis door en door koud kwam daar de temperatuur ook niet op het gewenste niveau. Gevolg: enorm verbruik van elektriciteit.2.5 week of telkens elders moeten gaan douchen of u behelpen in een ijskoude badkamer.2.5 week 2 elektrische vuurtjes gebruikt die enorm veel verbruiken en die plaatselijk het een beetje minder koud maken.Lichamelijk: echtgenoot heeft reuma dus heel veel spierpijnen door de langdurige koude. Iedereen kreeg trouwens last van verschillende kwalen. Het werkt trouwens ook heel hard op uw gemoed. Elke plek waar je komt voelt heel onaangenaam aan.Nu hebben we vervolgens via onze installateur 2 facturen ontvangen. Dit samen voor 739.84 euro. Ondertussen hebben we een creditnota ontvangen van 170.77 euro (voor de gasklep die ze hebben vervangen). Dit omdat we via onze installateur klacht ingediend hebben tegen de originele facturen.Schandalig hoe ze zelfs 2 x vervoersonkosten en werkuren durven aanrekenen terwijl ze de eerste keer zelf de onderdelen niet bijhadden.De facturen zijn overgemaakt naar de installateur dus zij hebben hun geld al ontvangen!Nooit kopen wij nog Viessmann. En dit hebben we ondertussen ook nog van verschillende andere mensen te horen gekregen....We willen er nog wel bij vermelden dat we super tevreden zijn van onze installateur en ook van de hersteller van Viessmann. Zij hebben ons allebei enorm willen helpen.
Berichten (6)
VIESSMANN-BELGIUM
Naar: B. P.
Geachte heer of mevrouwWij bevestigen de ontvangst van uw e-mail van 22/03, die onze aandacht heeft getrokken. Wij betreuren uw negatieve ervaring met uw verwarmingssysteem.Wij vestigen uw aandacht op het feit dat wij enkel optreden ter ondersteuning van onze installateurs en op basis van hun aanvragen (tenzij u een rechtstreeks onderhoudscontract heeft met Viessmann). Als fabrikant is het niet onze taak om een eerstelijns service te bieden, maar eerder een 'tweedelijns' ondersteuning.Op basis van de gemelde storing was een interventie vereist door een erkende gasvakman.We bevestigen dat we een eerste interventie hebben uitgevoerd op 15/01/2024 na een aanvraag voor interventie op 10/01.Op basis van deze eerste interventie bleek een tweede interventie noodzakelijk omdat het benodigde onderdeel niet beschikbaar was in de voorraad van de zwervende technicus.Zoals aangegeven door uw hebben we geprobeerd een nieuwe afspraak te maken op 16/01.Uiteindelijk werd een afspraak gemaakt voor 24/01 en werd de storing verholpen.We willen uw aandacht vestigen op het feit dat het forfait voor verplaatsingen niet gefactureerd werd voor de interventie van 24/09.De herstelling werd uitgevoerd omdat de fout bevestigd was.Als fabrikant kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor een eventuele panne en de daaruit voortvloeiende kosten, zelfs niet als de panne 9 dagen duurt.We kunnen ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor eenzijdige oplossingen die u zelf hebt bedacht.Als puur en alleen commerciele compensatie (zonder erkenning van een fout van onze kant) en in het belang van het bereiken van een evenwichtige overeenkomst, zijn wij bereid om uw installateur te voorzien van een onderhoudskit (waarde 60.00Eur) voor de volgende wettelijke onderhoudsbeurt, die u zal dekken voor een periode van 2 jaar (volgens uw verklaring zal er een onderhoudsbeurt worden uitgevoerd in 2025).We hopen dat dit de situatie verduidelijkt en dat dit commerciele compensatievoorstel aan uw verwachtingen voldoet. Dank u voor het bevestigen van uw akkoord.Vriendelijke groeten - Sincères salutationsSerge NyssenHead of Technical DepartmentViessmann Belgium bvba/sprlB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: s:www.viessmann-climatesolutions.com---------- Forwarded message --------- Website: www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media: www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email: info@viessmann.beref:!00D580HYrR.!5001i01LUToA:ref
B. P.
Naar: VIESSMANN-BELGIUM
Bijgevoegde mail werd op 8 april persoonlijk naar Viessmann gestuurd zonder antwoord tot hiertoe...
VIESSMANN-BELGIUM
Naar: B. P.
Geachte heer of mevrouwWij bevestigen de ontvangst van uw e-mail van 19/04, die onze aandacht heeft getrokken.Op 08/04 hebben wij reeds rechtstreeks geantwoord aan uw lid. In het belang van transparantie en efficientie is het raadzaam om ons te beperken tot één enkel communicatiekanaal.We hebben ook een voorstel tot schadevergoeding gedaan, louter en alleen om commerciele redenen (zonder enige fout van onze kant te erkennen) en met het doel om tot een evenwichtige overeenkomst te komen.In een laatste poging om tot een commercieel akkoord te komen, verhogen we ons aanbod om de apparatuur die tijdens de tweede interventie is gebruikt te crediteren.We hopen dat dit de situatie verduidelijkt en dat dit voorstel aan uw verwachtingen voldoet.Vriendelijke groeten - Sincères salutationsSerge NyssenViessmann Belgium bvba/sprlB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: s:www.viessmann-climatesolutions.com---------- Forwarded message --------- Website: www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media: www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email: info@viessmann.beref:!00D580HYrR.!5001i01MS1JF:ref
VIESSMANN-BELGIUM
Naar: B. P.
Geachte heer of mevrouwWij bevestigen de ontvangst van uw e-mail van 19/04, die onze aandacht heeft getrokken.We hebben verschillende contacten gehad met uw lid en hebben voorstellen gedaan voor een hogere commerciele compensatie. Hier is een uittreksel van 02/05.We hebben ook een voorstel tot schadevergoeding gedaan, louter en alleen om commerciele redenen (zonder enige fout van onze kant te erkennen) en met het doel om tot een evenwichtige overeenkomst te komen.In een laatste poging om tot een commercieel akkoord te komen, verhogen we ons aanbod om de apparatuur die tijdens de tweede interventie is gebruikt te crediteren.We zijn niet op de hoogte van enige reactie op dit voorstel.Zoals het er nu voor staat, is dit voorstel ons beste voorstel en zal het niet worden herzien, behalve om het in te trekken.We hopen dat dit de situatie verduidelijkt en hopen dat dit commerciele voorstel aan jullie verwachtingen voldoet.Vriendelijke groeten - Sincères salutationsSerge NyssenHead of Technical DepartmentViessmann Belgium bvba/sprlB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: s:www.viessmann-climatesolutions.com---------- Forwarded message --------- Website: www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media: www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email: info@viessmann.bethread::VqaPfVrDf9WJ6HPYILlpOCA::
B. P.
Naar: VIESSMANN-BELGIUM
Goedemiddag,Bedankt voor uw bericht, we hadden niet begrepen dat we dit moesten bevestigen.We aanvaarden uw aanbod (terwijl we nog steeds van mening zijn dat de werkuren zeer onredelijk zijn omdat er een foutief element in het toestel vervangen is dus men was langer bezig terwijl dit niet nodig was en men daarna nogmaals is moeten terugkomen en we hiervoor nogmaals werkuren moeten betalen).Lijkt mij toch een fout van jullie hoewel u hierboven beweert van niet.Hopelijk verduidelijkt dit ook de situatie.Met vriendelijke groeten
VIESSMANN-BELGIUM
Naar: B. P.
Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann Belgium-- Met vriendelijke groeten, Bien à vous,Viessmann Consumer Care CenterWebsite: www.viessmann-climatesolutions.comSocial Media: www.viessmann-climatesolutions.com/social-mediaViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: BE73 3500 0741 4660 Tel.: +32 2 712 06 66 -- Email: info@viessmann.be
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten