Terug

onbekend probleem

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. D.

Naar: GLS Belgium NV/SA

31/10/2023

Geachte,om totaal onbekende reden blijft een pakket nu al dagen lang heen en weer verhuizen van mijn adres terug naar jullie depot in Deinze, in plaats van correct afgeleverd te wordendonderdag 26 oktober zijn jullie wegens een anomalie niet eens ter plaatse geweestvrijdag 27 oktober stond de poort open en had jullie chauffeur het pakket uit eigen beweging veilig kunnen achterlaten op de binnenkoermet puur geluk vond ik het briefje met jullie melding, NIET in de brievenbus, maar op de grond aan de poort, in de MODDER!!!ik heb nog heel snel geprobeerd parcel shop (xxx) als alternatief aan te duiden, helaas blijkbaar te laatsinds zaterdag mocht het pakket op een veilige plaats achtergelaten wordengisteren heb ik voor jullie zelfs de poort open gelatenjullie zijn ALWEER niet komen opdagenpas om 01:23 u vannacht kreeg ik bevestiging dat de levering om onbekende reden niet is doorgegaanpas om 10:22 u vandaag is mij voor de vierde keer aflevering beloofdTOT OVERMAAT VAN RAMP is,terwijl ik dit bericht zit te schrijven,dus TERWIJL IK THUIS BEN !!!lees ik dat jullie chauffeur blijkbaar zonet langs geweest,- de poort had ik speciaal voor hem/haar open gelaten -MAAR heeft hij/zij, ondanks mijn duidelijke instructies,het pakket NIET achtergelaten op de veilige plekmaar meegenomen naar de Parcel Locker (xxx) en daar achtergelatenhet gaat om vrij grote en zware pakken,ik ben 72,ik moet mijn auto leegmaken en mij verplaatsen... mooi is dat!!!FrankOverzicht van de meldingen (adressen en privégegevens verwijderd):dinsdag, 31 okt 2023, 08:51Jouw pakket wordt naar verwachting in de loop van de dag geleverd.In leveringBelgiëdinsdag, 31 okt 2023, 01:18Uw zending is aangekomen in uw leveringsdepot.LeveringsdepotBelgiëmaandag, 30 okt 2023, 09:01Jouw pakket wordt naar verwachting in de loop van de dag geleverd.In leveringBelgiëzaterdag, 28 okt 2023, 12:17De bestemmeling heeft een veilige plaats geselecteerd als alternatieve leveringsoptie.Leveringsdepot(xxx) mijn naam en adresVeilige plaats: (xxx)zaterdag, 28 okt 2023, 03:02Je pakje bevindt zich in ons depot.Not DeliveredBelgiëzaterdag, 28 okt 2023, 03:02Uw zending is aangekomen in uw leveringsdepot.LeveringsdepotBelgiëvrijdag, 27 okt 2023, 17:01De bestemmeling heeft de Parcel Locker geselecteerd als alternatieve leveringsoptie.Not DeliveredParcel Locker (xxx)vrijdag, 27 okt 2023, 16:56Vanwege jouw afwezigheid kon jouw pakje niet geleverd worden. Laat het ons weten wanneer we terug kunnen komen.Not DeliveredBelgiëvrijdag, 27 okt 2023, 15:11We hebben geprobeerd uw pakket te bezorgen, maar dit is niet gelukt, mogelijk vanwege uw afwezigheid of een ander bezorgprobleem. We zullen het opnieuw proberen op de eerstvolgende werkdag. Geef eventuele noodzakelijke instructies door via MyGLS om een succesvolle levering te garanderen, anders kan uw pakket worden teruggestuurd naar de afzender.Not DeliveredBelgiëvrijdag, 27 okt 2023, 08:25Jouw pakket wordt naar verwachting in de loop van de dag geleverd.In leveringBelgiëvrijdag, 27 okt 2023, 04:11Uw zending is aangekomen in uw leveringsdepot.LeveringsdepotBelgiëdonderdag, 26 okt 2023, 12:15De levering van uw pakket wordt momenteel voorkomen vanwege een anomalie. We doen alles wat nodig is om uw pakket zo snel mogelijk af te leveren.LeveringsdepotBelgiëdonderdag, 26 okt 2023, 08:55Je pakje bevindt zich in ons depot.LeveringsdepotBelgiëdonderdag, 26 okt 2023, 05:59Uw zending is aangekomen in uw leveringsdepot.LeveringsdepotBelgiëwoensdag, 25 okt 2023, 18:49Deze zending is onderweg naar jouw leveringsdepot.In transitNederland

Berichten (3)

GLS Belgium NV/SA

Naar: F. D.

07/11/2023

BesteIk wens ons alvast te excuseren voor het ongemak.Op 26/10 kon uw pakket niet ingeladen worden omdat de chauffeurstour vol was en er geen ruimte meer was in zijn camionette.Op 27/10 werd uw pakket daarom als een prioriteit beschouwd, ondanks het aantal pakketten dat wachtte en geladen was voor levering.Om 15.11 uur was de chauffeur op uw adres toen hij de onmogelijkheid van levering scande (wegens afwezigheid) en de geolocalisatie van zijn bestelwagen op dat moment klopte.De chauffeur had die dag nog geen toestemming gekregen om het pakket zonder handtekening af te geven.Deze machtiging kwam pas op zaterdag 28/10 na uw akkoord via MYGLS.Aan de andere kant is het eigenlijk niet normaal dat de paskaart in de modder op de grond belandt.Vanaf 30/10 kon uw pakket helaas niet worden ingeladen, wederom vanwege overbelasting qua pakkettenlaatsen.De reden waarom de chauffeur de voorkeur gaf aan bezorging in de parcel shop in plaats van het pakket buiten te laten staan, heeft te maken met het weer dat we de afgelopen dagen hebben ervaren.Veel klanten beweren (zelfs als ze toestemming hebben gegeven om ze af te zetten) dat chauffeurs hun pakketten in de regen achterlaten en wijten dit aan hun gebrek aan beoordelingsvermogen.Hij gaf er daarom de voorkeur aan om voorzichtig te blijven bij gebrek aan beschutting tegen de regen voor uw zending, zonder de inhoud te kennen.Hierover wordt toch intern een klacht naar zijn adres gestuurd.Nogmaals onze oprechte excusesMvgChristine

F. D.

Naar: GLS Belgium NV/SA

07/11/2023

Beste Christine,dank voor jouw antwoordje zult echter begrijpen dat dit voor mij absoluut onvoldoende ishoewel op voorhand aangekondigd (25/10) wordt MIJN pakket NIET ingeladen. Dit tot twee keer toe.Op 26/10 "omdat de chauffeurstour vol was en er geen ruimte meer was in zijn camionette." U schrijft: "Op 27/10 werd uw pakket daarom als een prioriteit beschouwd"Blijkbaar was dat slechts gedurende 1 dag geldig.Andere pakketdiensten laten hun chauffeurs zelf oordelen of een pakket op een veilige plek kan achtergelaten worden, wat bij mij zeker het geval is: onder een afdak, uit de wind.Ik betwijfel of de chauffeur de poort is binnengereden en dat heeft nagezien.Vandaag, dinsdag 07/11/2023, heb ik op dezelfde plek pakketten ontvangen van Lidl, van Ikea en van Temu, allemaal zonder handtekening!Bovendien schrijft GLS in bijna elk van de meldingen:"En als ik niet thuis ben?Tja, dat kan voorvallen. Als niemand de deur opent wanneer de chauffeur aanbelt, wordt je pakje bij één van jouw buren aangeboden. Indien je buur het pakje voor jou niet kan ontvangen, wordt het in een nabijgelegen GLS Parcel Shop geleverd. Je ontvangt een mail met de nodige info."Daar is klaarblijkelijk geen toelating voor vereist, maar ook dat heeft uw chauffeur NIET gedaan, geen van beide opties.En ik vond de "paskaart" in de modder, anders had ik niet eens geweten dat jullie langsgekomen waren.U schrijft: "Vanaf 30/10 kon uw pakket helaas niet worden ingeladen, wederom vanwege overbelasting qua pakkettenlaatsen."Blijkbaar was de status van mijn pakket "als een prioriteit" maar uiterst tijdelijk.Dat is bovendien in tegenspraak met het volgende bericht:"maandag, 30 okt 2023, 09:01Jouw pakket wordt naar verwachting in de loop van de dag geleverd.In leveringBelgië"En dan is de chauffeur waarschijnlijk alweer niet binnengereden, want dan had hij gezien dat de aangegeven veilige plek (onder een afdak) wel degelijk bescherming biedt tegen regen en wind.En die dag is de chauffeur ook niet eerst bij de buren gaan kijken of hij mijn pakket daar kon achterlaten.Ik vond ook geen "paskaart", niet in de brievenbus, zelfs niet in de modder.Het heeft er alle schijn van dat uw chauffeur te zwaar belast wordt en op het einde van de rit kiest voor de gemakkelijkheidsoplossing.Bovendien zijn de goederen beschadigd, daar rept u met geen woord over.Ik eis een correcte schadevergoeding voor de beschadigde goederen, voor de verloren tijd (>5 uur) en voor de aanhoudende ergernis.Met beleefde groet,Frank

GLS Belgium NV/SA

Naar: F. D.

08/11/2023

Beste Mhr De Block-BurijOnze oprechte excuses voor het ongemak.Er is een interne klacht ingediend bij onze chauffeur om hem te laten weten dat deze manier van doen niet acceptabel is.Onze procedures zijn duidelijk en de instructies van onze klanten moeten uiteraard strikt opgevolgd worden.Als de inhoud van uw pakket beschadigd is als gevolg van deze beoordelingsfout van de chauffeur, nodigen wij U uit om zo snel mogelijk een klacht in te dienen bij uw afzender - NEW RETURNS B.V.-, zodat zij de nodige maatregelen kunnen nemen om U het vervangende pakket te sturen (of crediteren) en verder gaan met het open van een verzekeringsdossier bij onze diensten.Wat betreft eventuele compensatie voor te late levering kan ik uw verzoek helaas niet inwilligen. Volgens de algemene verkoopvoorwaarden van GLS is de levertermijn niet contractueel (behalve in het geval van een express leveringsaanvraag besteld door uw afzender) en wordt deze alleen ter informatie aangegeven.Nogmaals onze excusesMvgChristine


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform