Terug

Onbedoelde boeking - weigering terugbetaling

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

M. D.

Naar: Sunweb

19/02/2025

Beste Op 13/02 besloten we te kijken om een ski-vakantie te boeken via Sunweb. Na heel wat doorklikken bekijken we de plaats waarvan de bussen vertrekken wat Nederland bleek te zijn. Aangezien wij in België wonen is dit niet haalbaar en besloten we dan ook om niet via Sunweb te boeken. 3 dagen later, op zondag 16/02 zien de opeens in de spam-folder van onze email een mail afkomstig van Subweb staan met als titel “factuur boeking”. Wij waren compleet verbaasd hiervan omdat wij nergens onze rekeninggegevens moesten invullen. Aangezien we niet zeker wisten wat er hier aan de hand was, omwille van de absurditeit ervan, besloten we eerst naar Sunweb te bellen. Echter kregen we door de drukte enkel een chatbot aan de lijn en geen medewerker. Op maandag 17/02 kregen we eindelijk antwoord. Ze verwijzen telkens naar het feit dat we de algemene verkoopvoorwaarden hebben geaccepteerd. Bovendien kan je enkel kosteloos annuleren binnen de 3 dagen en aangezien wij 1 dag te laat zijn geldt dit principe niet meer en moeten we nog 30% van het bedrag betalen. Ik begrijp volledig dat je niet “onbewust kan boeken” en dat wij hoogstwaarschijnlijk te veel hebben doorgeklikt. Wat ik niet begrijp is dat wij ons geld niet volledig terugkrijgen omdat we slechts 1 dag te laat zijn. Dit getuigt van onbegrip en wij staan hier compleet machteloos over. Moest er iemand hierbij kunnen helpen zouden wij enorm dankbaar zijn. We zijn compleet ten einde raad. Alvast bedankt. Mvg

Berichten (1)

Sunweb

Naar: M. D.

28/02/2025

Goedemiddag, Bedankt voor jouw e-mail. In theorie is het niet mogelijk om 'per ongeluk' een boeking te maken. In de laatste boekingsstap, na het invullen van de persoonsgegevens van alle reizigers, vinkt de reiziger aan dat ie akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden. Vervolgens staat daaronder een waarschuwing dat wanneer je op ‘Boek en betaal’ klikt, je een definitieve boeking aangaat. Wanneer je op ‘Boek en betaal’ klikt, komt er nog een laatste waarschuwing die je moet bevestigen voordat de boeking definitief wordt gemaakt. Je doorloopt dus zo veel stappen en krijgt de meldingen, ook al betaal je nog niks is de boeking definitief gemaakt. Nu ik je hiermee geïnformeerd heb, rest er me niks anders dan je namens Sunweb een fijne dag te wensen. Vriendelijke groet, Ana Downloadhierde Sunweb app! Op Wo, 19 Feb om 9:45 PM , Klachten klachten@test-aankoop.be schreef: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 2779746:2707188

Bemiddeling door Testaankoop 28 februari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform