Terug

Onaanvaardbare klantenservice en foutieve informatie na annulering vlucht

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: RYANAIR

16/04/2023

Beste, Ik boekte via mijn account (gverreycken@hotmail.com) op de Ryanair website vlucht FR3985 met referentie VNK7GE voor mijn vrouw Kathleen Lemoine en mijn dochter Feline Verreycken. Op 31 maart ontving ik een mail dat de vlucht van 2/4 geannuleerd was wegens een staking van het lokale beveiligingspersoneel (dus in Maastricht). Er werd mij gevraagd om online een alternatieve vlucht te boeken. Toen ik dat probeerde te doen, kreeg ik een melding dat dit niet mogelijk was aangezien de vlucht via een externe reisagentschap werd geboekt. Dit is uiteraard niet correct aangezien ik de vlucht via mijn account op de website heb geboekt. Ik heb dan contact opgenomen met de klantendienst van Ryanair (via chat, via mail - minstens 10 maal) maar er werd mij telkens gezegd dat de boeking via een extern reisbureau is gebeurd waar Ryanair geen akkoord met heeft. Er werd mij dan een formulier opgestuurd waar gevraagd werd om de naam en de voucher van het externe bureau op te geven. Verdere contactname om te melden dat er iets fout zit in hun systeem werd niet aanvaard. Ik heb vele uren gespendeerd om de situatie duidelijk te maken maar helaas, zonder gevolg. Daarna heb ik nog een communicatie gehad dat de annulering een gevolg was van de staking van de Franse 'air traffic control' (terwijl dit een vlucht is naar Italië). Er is 3x een andere reden gecommuniceerd voor de annulering. Gevolg van al deze zaken : - Ik heb zelf een nieuwe vlucht moeten boeken aangezien de vlucht wijzigen via de website onmogelijk was (extra 457 euro betaald) - De kosten van de geannuleerde vlucht werden niet terugbetaald aangezien het volgens hen gaat om een boeking door een extern bureau (dus foutief)- Ik heb een taxi moeten boeken om mijn vrouw en dochter van Maastricht airport naar Eindhoven airport te brengen (de nieuwe vlucht is vertrokken vanuit Eindhoven en niet vanuit Maastricht) : extra kost 137 euro- extra kost voor het parkeren van de wagen op de luchthaven van Eindhoven ipv Maastricht (50 euro). - de oorspronkelijke vlucht is geannuleerd op vrijdag 31/3 dus 2 dagen voor de vertrekdatum en de communicatie van de reden voor de annulering is 3x gewijzigd. Dit is een zeer frustrerende ervaring geweest met foutieve communicatie, weinig behulpzaam personeel van de klantendienst, veel extra kosten, zeer veel verloren tijd en een maatschappij (Ryanair) die de volledige verantwoordelijkheid afwimpelt. Ik vraag niet alleen een volledige terugbetaling van al mijn extra kosten maar ook een schadevergoeding voor de annulering, foutieve informatie, fouten in het systeem en vele, vele uren van verloren tijd wegens een log en inefficiënt klantenservice systeem. Ik heb uiteraard alle documentatie die bovenstaande stellingen staven, ter beschikking.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform