Terug

Onaangekondigde stopzetting Coyote (navigatie + realtime meldingen) alsook 'uitdoven' Orange Cloud

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

Y. D.

Naar: Orange

16/09/2020

GeachteSinds 11-09-2017, concreet meer dan 3 jaar ben ik klant van het abonnement Arend bij Orange waar ik tot op heden vrij tevreden over was. Echter waren zowel het inbegrepen abonnement van iCoyote als de 500GB Orange Cloud opslag, waar tevens van beiden geen dataverbruik gecalculeerd werd, de doorslaggevende factoren om voor Orange en meer specifiek het 'onbeperkte' abonnement Arend te kiezen.Het begon met de melding dat de Orange Cloud ging verdwijnen en men 3 maanden gratis gebruik kon maken van het Google cloudprogramma wat anders € 1,99 per maand voor 100GB kost. Een sumiere troost als je het mij vraagt daar dit slechts ZEER berperkt in tijd, ZEER kort op de bal en slechts 1/5e van de vooraf afgesproken ruimte omvat. Ik dacht bij mezelf : meer dan spijtig maar op deze moment ga ik hier verder niet al teveel tijd met de klantendienst rond spenderen. Hun antwoord was rechtuit dat ze het recht hebben zomaar wijzigingen in de abonnementsformules door te voeren en ik met een 'oud' abonnement zat waarvan in deze modern evoluerende tijden niets meer van zou overschieten na verloop van tijd.MAAR, sinds enkele dagen kan nu ook het inbegrepen abonnement van iCoyote worden gebruikt. De klantendienst zegt dat Waze gratis en zogezegd evengoed werkt en ik me er maar moet bij neerleggen vermits de samenwerking tussen Orange en Coyote is stopgezet.STRAF, in 1 woord STRAF.Zonder enige compensatie pakt men mij gewoon 2 diensten, die voor mij een meer dan belangrijk deel uitmaken van mij abonnement, af. Zonder fatsoenlijk alternatief nog op de koop toe.Ik wil niet teveel uitwijden of de zogezegde 'azijnpisser' uithangen, maar Waze geeft mij evenveel reclame als verkeersmeldingen en mijns inziens wanneer iemand meer dan 300GB gebruikt op een cloudplatform het moet stellen met plots 1/5e hiervan, lijkt mij deze recht van spreken te hebben. Deze 100GB dan nog maar voor 3 maanden gratis, synchronisatie meegerekend in het dataverbruik van je abonnement en nadien zelf bij te betalen doet mij echter toch de moeite ondernemen het hier even neer te pennen.Mij lijkt het dat in de € 40 per maand die was afgesproken dit moet blijven gelden en anders serieuze compensaties moeten worden besproken. Uiteindelijk hoe je het draait of keert betaal je ergens een deel van de kosten die men maakt bij en profiteer je hierdoor mee van een soort groepsaankoop of groepsvoordeel.Communicatie is één ding, maar zomaar, in mijn ogen, belangrijke dingen wegnemen uit een abonnement en hier niets voor in de plaats geven of een serieuze prijsverlaging toepassen is op zijn zachts uitgedrukt misbruik van vertrouwen. Misschien beter nog spreekwoordelijke diefstel.Ik wil iets gelijkaardigs in de plaats of een SERIEUZE compensatie én prijsverlaging van mijn abonnement.Vriendelijke groetenYannick De VosTechnical ManagerComelit Group Belgium


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform