Terug

Omzetten cadeaukaart

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. Z.

Naar: bol.com

14/10/2025

Beste, ik had graag de cadeaukaart terugbetaald op mijn rekening, aangezien dit om een hoog bedrag gaat. Via mijn werk krijg ik korting op Bol.com, maar kan dit enkel via cadeaukaarten omgezet worden. Ik heb voor mijn vriendin een smartphone gekocht, maar de kleur beviel haar niet, dus heb ik de verpakking ongeschonden en ongeopend teruggestuurd naar de verkoper. Ik heb dan het bedrag teruggekregen op mijn account via cadeaukaart. Aangezien ik niets nodig heb en het om een groot bedrag van €481.39 gaat, zou ik dit gewoon graag op mijn rekening terugzien. De cadeaukaarten moet je normaal met pincode ingeven,maar dit is niet het geval hier en kan dus enkel alleen via mijn account gebruikt worden, dus kan ik ze ook niet doorgeven of verkopen aan andere mensen! Ik heb alvast iemand met de chat gesproken, maar ik heb er een nare ervaring mee, omdat hij graag het woord "haha" gebruikte?! Alvast uw begrip!

Berichten (3)

bol.com

Naar: K. Z.

14/10/2025

Goedemiddag, We hebben de klant geïnformeerd; Eerder plaatste je een bestelling met behulp van een cadeaubon. Omdat je (gedeeltelijk) hebt betaald met een cadeaubon, kunnen we het bedrag dat je daarmee hebt voldaan helaas niet terugstorten op een bankrekening. Volgens onze voorwaarden wordt het deel dat met een cadeaubon is betaald, bij een retour of annulering ook weer teruggestort in de vorm van een cadeaubon. We betalen terug op dezelfde manier als er in eerste instantie is betaald. Met vriendelijke groet, Natalya Klachtensites – Service operations Papendorpseweg 100, 3528 BJ Utrecht, The Netherlands Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 14 oktober 2025 13:01 Aan: webcare webcare@bol.com Onderwerp: Omzetten cadeaukaart ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

K. Z.

Naar: bol.com

14/10/2025

Beste, Dus ik ben het geld kwijt, als ik binnen de geldigheid van de bon niets meer koop? Ik kan de bon ook niet meer doorgeven of verkopen aan iemand anders, aangezien er geen pincode meer opstaat? Mocht het item nu defect toegekomen zijn, of het beantwoord niet aan de verwachtingen zoals bij mij het geval was, dan moet je toch een andere optie kunnen hebben? En aangezien de korting al afgetrokken is, dan moet dat toch geen probleem zijn? Het gaat hier dan over een aanzienlijk bedrag met kortingen afgetrokken van €481.39 en dat kan ik in mijn geval best wel gebruiken. Kunt u eens in detail aangeven waarom dit niet mogelijk zou zijn en niet enkel de algemene voorzwaarden geven? Alvast bedankt voor uw begrip.

bol.com

Naar: K. Z.

14/10/2025

Goedemiddag, Bedankt voor het doorgeven. Onze Algemene voorwaarden zijn van kracht als je een bestelling plaatst bij bol, dus dat is de reden dat dit niet anders kan. De klant kan de bonnen in het account terugvinden en kan daar zien tot wanneer deze geldig zijn. Volgens de geldende regelgeving mogen en kunnen wij bedragen die zijn betaald met een cadeaubon niet uitbetalen op een bankrekening. Cadeaubonnen zijn bedoeld als betaalmiddel voor onze producten en worden bij retour daarom ook omgezet in tegoed (of een nieuwe cadeaubon). Wij begrijpen dat dit soms verwarrend kan zijn, maar dit beleid is bepaald en zorgt ook voor veilige en eerlijke transacties. Met vriendelijke groet, Natalya Klachtensites – Service operations Papendorpseweg 100, 3528 BJ Utrecht, The Netherlands Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 14 oktober 2025 14:30 Aan: webcare webcare@bol.com Onderwerp: Nieuw bericht van KRISTOF Z ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform