Terug

Omvormer zonnepanelen slaat af door te hoge spanning op het net

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: FLUVIUS

31/03/2021

Probleem eerste maal per mail verstuurd naar Fluvius op 9/1/2021De opbrengst van mijn zonnepanelen is in 2020 met 15% gedaald, en dit zou te maken hebben met spanningspieken, waardoor mijn omvormer in veiligheid gaat en opnieuw opstart.Dit uit- en aanschakelen van de omvormer heeft dus tot een aanzienlijk productieverlies geleid.Dit werd gestaafd met cijfermateriaal van de omvormer + gecorreleerd met eerdere metingen die reeds door Fluvius werden uitgevoerd.(dit in het kader van een eerder gemeld probleem waarbij de spanning 's nachts zo sterk daalt dat het opladen van mijn electrische wagen wordt gestopt)Ik werd door Fluvius telefonisch gecontacteerd met het voorstel om (opnieuw) een registratie te komen uitvoeren, waar ik ook mee ben akkoord gegaan (en die nooit werd uitgevoerd)Op 10/2/2021, nadat ik nog steeds niets had gehoord van Fluvius, formuleerde ik een klacht in het systeem van Fluvius. Ik ontving hiervan een bevestiging met nr. 1000152919Onlangs zag ik in een Pano-reportage dat ik helemaal niet alleen sta met dit probleem, en dat er dus wel degelijk infrastructuurwerken zullen nodig zijn.Ik vroeg gisteren de registraties op van mijn omvormer, en daaruit blijkt dat de spanning nog steeds geregeld hoger is dan 250V.Nu de lente en de zomer in aantocht zijn kan ik mij dus opnieuw aan uitvallen verwachten (en dus bijgevolg opnieuw aan een significant lagere opbrengst van mijn zonnepanelen).meetgegevens en registraties ter staving zijn beschikbaar.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: K. D.

01/04/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform