Terug

Omruiling

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Bestelling

Klacht

K. D.

Naar: Cool blue

26/09/2025

Ik kocht op 9 september een laptop ASUS Zenbook UM3402YA-KP763WAzerty. Dit was een promotie die viel onder ‘Back to school’. De laptop werd op 10/9, met volgeladen batterij geleverd. Op vrijdag 19/9 wou ik de laptop laden. Deze functie werkte niet. Ik nam telefonisch contact op met Coolblue. Ik mocht de laptop terugsturen, hetzelfde model kon niet meer geleverd worden, mijn geld zou teruggestort worden. Dezelfde dag ging de laptop op de post. Ik koos een ander model en plaatste dat in mijn winkelmandje. Eentje waar op dat moment ook dezelfde kortingsactie zat + extra €50 als student. Dit alles zou me ongeveer een korting van ongeveer €150 opleveren. Ik wachtte om te bestelling te plaatsen tot ik mijn geld terugkreeg. Woensdag 24/9 was er nog geen geld gestort. Ik besliste toch om te bestellen. Ondertussen waren de kortingsacties gewijzigd. De gunstige voorwaarden, waren heel wat minder. Ik bestelde daarom niet. Na opnieuw meerdere contacten met Coolblue, laten ze me weten dat er op geen enkele manier een tegemoetkoming kan gebeuren. Kort samengevat: van een korting tot rond de €150 naar niks omdat er mij een laptop wordt geleverd die niet kan opgeladen worden en eenzelfde toestel niet meer beschikbaar is. Vandaag 26/9, nog steeds geen terugbetaling. Wel de melding van Coolblue dat, als ik hierover nog geen bericht kreeg, hen opnieuw mag contacteren.

Berichten (1)

Cool blue

Naar: K. D.

27/09/2025

Beste partner, Graag neem ik de klacht van mevrouw Katrien De Sutter namens het management in behandeling. Het spijt me oprecht dat zij een korting heeft misgelopen op onze website en dat dit alles nu extra gedoe oplevert. Terugbetaling is onderweg Eerst het goede nieuws: ik zag dat de terugbetaling van haar oorspronkelijke order al klaarstond om teruggestort te worden, maar dat dit nog niet was uitgevoerd. Ik heb dit bedrag alvast handmatig teruggestort naar het rekeningnummer waarmee betaald werd. Dit bedrag zou dus binnen een drietal werkdagen weer op haar rekening moeten staan, afhankelijk van de verwerkingstijd van de banken. Over de korting op de nieuwe aankoop Wat betreft een extra korting op een nieuwe aankoop, kunnen wij hier helaas geen toegevingen in doen. Ik wil graag uitleggen waarom. De korting die geldig was, was een actie die op het moment van de aankoop gold. Hoewel we begrijpen dat de laptop teruggestuurd moest worden, kon de klant de nieuwe order alvast plaatsen met de gunstige kortingen. Wij hadden het aankoopbedrag van de teruggestuurde laptop dan kunnen verrekenen met de nieuwe aankoop. Omdat de nieuwe aankoop ondertussen nog niet gedaan is, kunnen we de korting van die eerdere actie niet meer toepassen. Het spijt me als dit niet de reactie is waarop de klant had gehoopt. Als je toch nog vragen hebt, hoor ik het graag. Met vriendelijke groet, Jana van Coolblue Backoffice Medewerker Alles voor een glimlach Coolblue.be Borsbeeksebrug 28 2600 Berchem E-mail: klantenservice@coolblue.be Tel: 03 808 27 00 On September 26, 2025 at 11:01 :AM GMT+2 klachten@test-aankoop.be wrote: ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform