Terug

omgeruilde bon onbruikbaar

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

I. L.

Naar: Bongo

09/04/2024

Beste, ik had een Bongo Bon 'citytrip DE LUXE ' van augustus 2019 waar op dat moment een 10-tal londense 4 sterrenhotels in opgenomen waren, voor verblijven van 2 en 3 nachten. Door corona werd deze bon verlengd in 2022 tot augustus 2024 en werd de naam van de bon '3 LUXEdagen in Europa'. Vandaag wilde ik een verblijf van 2 nachten boeken in Londen tussen 4 en 8 JUNI(dus een 2-tal maanden voor verblijfsdatum zoals Bongo aanraadt). Bleek evenwel dat het aanbod in de voorbije jaren fel verschraald is (eenvoudigere hotels, enkel standaardkamers) en helaas, dat er geen enkel Londens hotel meer in het aanbod zit. Ik diende dus de voucher om te ruilen en de énige mogelijkheid bleek een voucher voor het H10 Londen Waterloo hotel.Ik checkte voor alle zekerheid vooraf op de website van het betrokken hotel of er kamers vrij waren voor de gewenste periode, en dat was inderdaad het geval. (Op de Bongo website zelf kan men die check niét vooraf doen, je dient de bon eerst aan te schaffen.)Na omruiling bleek echter de gewenste periode niét beschikbaar via Bongo. Er bleken met de bongo voucher voor gans 2024 nog slechts 6 mogelijke data voor een 2 daagsverblijf : 2 in april, 2 in mei, 1 in september en 1 in oktober). Voor 2025 zijn nog geen mogelijkheden beschikbaar gemaakt. Aangezien mijn nieuwe bon maar 4 maanden geldig is en de enige 4 data die Bongo binnen die periode aanbied voor mij niet kunnen, zit er niets anders op dan mijn bon weer maar om te ruilen (en wéér minimaal 10 euro opleggen voor een andere voucher of te verlengen aan 35 euro. Bongo heeft me dus een voucher verkocht- waarvan de inruilmogelijkheden super beperkt zijn (slechts 6 data mogelijk in 1 enkel hotel voor een tweedaags verblijf tussen begin april en eind december) - waarbij ik pas nà aankoop van de bon kan zien dat er maar 6 data mogelijk zijn - terwijl het hotel zelf wél ruimere beschikbaarheden heeft.Graag - kosteloze annulering van de omruiling. - opname van een redelijk aantal hotels ook in Londen in de bongobon Citytrip de LUXE / 3 LUXE dagen in Europa.Daarnaast zou de opname van een redelijk aantal luxekamers in de betrokken vouchers het vertrouwen in Bongo kunnen herstellen. : het aanbod is de afgelopen 2 jaar énorm verschraald. Uiteraard zijn de prijzen van hotelovernachtigen in die 2 jaar omhoog gegaan, maar onze 300 euro heeft Bongo al wel 5 jaar in bezit.....)Bongo is niét bereikbaar (geen telefoonnummer, geen mail (het mailadres contact@bongo.be klinkt beloftevol maar blijkt volgens postmaster niet bereikbaar) dus ik zie geen andere weg dan deze klachtenbox bij Testaankoop om mijn klacht in te dienen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform