Terug

Omboekingsprobleem

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. F.

Naar: BOOKING.COM

04/12/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 21 oktober 2024 kocht ik vliegtickets van BRU-TFS en TFS-BRU. Ik betaalde een supplement zodat ik flexibele tickets zou hebben en ik tot 24 uur voor vertrek deze één keer kon aanpassen mits eventuele het prijsverschil voor de omboeking. Ik stel echter vast na een onderhoud met Brussels Airlines dat ik hoegenaamd niet over een flexibel ticket beschikte. De zogenaamde omboeking zou zoveel kosten als een nieuw ticket. Ik ben 699,12€ verloren. Dit door het feit dat ik in de waan was over een flexibel ticket te beschikken, en ik mij dus volkomen misleid voel door Booking.com omdat ik door Booking.com ervan overtuigd werd te kunnen omboeken en dat tegen een kleine administratieve onkostenvergoeding zoals gebruikelijk bij een omboeking. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen tegen volgende week mij te compenseren. Met vriendelijke groeten, Filip Peeters, acteur, regisseur, producent Filip Peeters LOOK@LEO Film Financing Tax Shelter Intermédiaire www.lookatleofilmfinancing.be filip@lookatleofilmfinancing.be +32 477 406 606 Bijlage: - Kopie factuur - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Berichten (3)

BOOKING.COM

Naar: P. F.

24/01/2025

------------------------------------ Martijn v L. (CS Global) 24 jan 2025 11:38 CET @@REF_ID@51e303af41bd1d03a4@REF_ID@@ Geachte Filip Peeters, aangaande uw klacht hebben wij contact gehad met de externe intermediair en zij hebben het volgende verklaard: Het flexibele ticket is een product/dienst van de intermediair en niet van de airline. De airline kan dus deze wijziging niet voor u doen, maar dient gedaan te worden door de intermediair. (zie de bijlage) Zij geven aan dat u op 26 November contact heeft gehad voor een wijziging van de vlucht, maar u niet akkoord bent gegaan met de kosten van 319.32EUR per persoon. Uw bent dor de airline aangemerkt als no-show en hierdoor kan het zijn dat u in aanmerking komt voor een teruggave van de vlucht belasting (ca. 40-50EUR per ticket). Mocht u hiervan gebruik willen maken horen wij dit graag van u. Met vriendelijke groet, Martijn Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [N5P7L7-EL4XN]

P. F.

Naar: BOOKING.COM

24/01/2025

Geachte Martijn v L., Dit is helaas paraplupolitiek : u stelt dat het flexibel ticket een product is van de intermediair en niet van de airline en zoals u eigenlijk doet uitschijnen niet van booking.com. Klopt dit? Ik heb dit ticket namelijk bij booking.com geboekt en gekocht. Dus dan zijn zij ook verantwoordelijk voor het feit dat zij mij een flexibel ticket hebben verkocht. Als ik dan nadien gebruik wil maken van de flexibiliteit van mijn ticket blijkt dat hier weinig flexibiliteit toepasselijk is, tenzij in de zeer kleine lettertjes. In de praktijk wordt ik verondersteld 638,64€ voor twee omgeboekte tickets te betalen door gebruik te maken van mijn flexibel ticket waar ik origineel 699,12€ voor had betaald. Daarenboven zou ik nog in aanmerking kunnen komen voor teruggave van passagiersbelasting t.w.v. 40 à 50€/pp dat betekent 619,12 à 599,12€ die ik origineel zou hebben betaald. Ik betaal dus meer wanneer ik zou gebruik maken van mijn flexibel ticket dan wanneer ik een nieuw ticket zou kopen. Mijn conclusie is zonder meer dat booking.com met de verkoop van flexibele vliegtickets klanten misleidt. Ik eis dus genoegdoening door een recompensatie. Vriendelijke groet. Filip Peeters

Bemiddeling door Testaankoop 24 januari 2025

BOOKING.COM

Naar: P. F.

27/01/2025

------------------------------------ Martijn v L. (CS Global) 27 jan 2025 17:34 CET @@REF_ID@51e303af41bd1d03a4@REF_ID@@ Geachte PEETER FILIP, het is inderdaad correct dat in dit geval een flexibel product (het flexibele deel) is afgenomen van de intermediair. Zoals gemeld in de algemene voorwaarden: E2. Contractuele relatie 1. De meeste Vluchten op ons Platform worden aangeboden via een Externe intermediair, die als intermediair voor de luchtvaartmaatschappij(en) fungeert. 2. Wanneer u een Boeking maakt, is dit rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij. We zijn geen 'contractuele partij' van uw Boeking. Bij het boeken gaat u (i) een Bemiddelingscontract met de Externe intermediair aan (voor het ticket) en (ii) een Vervoersovereenkomst met de luchtvaartmaatschappij (voor de Vlucht zelf). 3. Als u extra's boekt (extra bagage, verzekering, etc.) gaat u een directe overeenkomst met de Externe intermediair of een ander bedrijf aan. Wij zijn niet bij deze overeenkomst betrokken. 4. We handelen uitsluitend als het Platform en zijn niet betrokken bij de Voorwaarden van de Derde partij. We zijn niet verantwoordelijk voor uw ticket of enige extra's die u koopt en aanvaarden (tot de volste mate die wettelijk is toegestaan) geen aansprakelijkheid jegens u met betrekking tot uw Boeking. Ook tijdens, en na, de boeking zijn alle voorwaarden te lezen, waaronder ook de voorwaarden van de intermediair. Voor de nieuwe data die u wenste was schijnbaar op dat moment een hogere prijs dan origineel geboekt, binnen de mogelijkheden van uw geboekte ticket, en daar kunnen zowel Booking.com als de intermediair niets aan veranderen. Mogelijk was er op een ander momenata wel een prijs beschikbaar die in de buurt van de originele prijs lag, maar dit kan ik helaas niet voor u verifieren. Helaas ik u enkel aan de intermediair te verzoeken om de vlucht belasting retour te sturen. Met vriendelijke groet, Martijn Copyright © 1996–2025Booking.com. All rights reserved This e-mail was sent byBooking.com, Herengracht 597, 1017 CE Amsterdam, Netherlands [N5P7L7-EL4XN]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform