Na veel wikken en wegen was ik tot het besluit gekomen dat zonnepanelen de moeite waard waren in het licht van de toekomst. Dus ging ik via een vergelijkende site op internet op zoek naar offertes. Drie boden zich aan waarvan 1 nogal ver uit de buurt mij niet helemaal overtuigde. Uit de twee andere leek mij H&S Powersolutions de beter oplossing na vergelijking. Ik kreeg dan ook een mooie offerte (zie bijlage) en een hele procedure die moest gevolgd worden. Onder andere een storting van de helft van de prijs (wat gebeurde!)en ook de komst van een energie –adviseur die o.a. in punt 5 van de procedure een technisch expert sturen indien nodig…ze vonden het blijkbaar niet nodig want geen expert of adviseur gezien. Dus ging ik ervan uit dat ze zonder problemen de panelen konden plaatsen .En op de aangegeven datum kwamen Na veel wikken en wegen kwam ik tot het besluit dat zonnepanelen wel te overwegen was in functie ze inderdaad met eerst de elektronische ploeg voor de omvormer die zonder probleem geplaatst werd. Toen gingen de 2 werklui het dak op waar ze een en ander verrichtten, telefoneerden, overlegden, een kapotte pan naar beneden wierpen en doodleuk kwamen vertellen dat dak (geen onderdak was de uitleg) ,noch de pannen deugden en dat ze dus niet de panelen konden (wilden?)plaatsen. Dat ik geen nieuw dak wou ligt voor de hand en dus stopte ik de hele procedure en aankoop vermits ze zonder twijfel in de fout waren gegaan om mij panelen te verkopen waarbij ze geen controle over het dak uitvoerden eigen procedure zelfs niet gevolgd). Onmiddellijk heb ik gereageerd (zie bijlage) maar op die voorstellen die m.i. zeer redelijk waren kwam geen antwoord. Wel bleek de klacht “behandeld” te zijn op de klantenservicesite maar enig gevolg zag ik niet. Vandaar mijn 2e mail die herneemt maar ook verdere stappen vermeld. Vermits er een groot stilzwijgen heerst in plaats van een herstel van fouten wend ik mij tot u om desgevallend een oplossing te realiseren of hun praktijken aan te klagen.