Terug

Offerte elektriciteit

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. G.

Naar: FLUVIUS

31/10/2023

Bij onze verbouwing is er geopteerd om zonnepanelen te plaatsen. Hiervoor is een digitale meter alsook een omschakeling van mono- naar 3-fase nodig.Wij hebben momenteel een stokoude meter die zich in het midden van de woning bevind. De stroom komt vanaf de straat, over de muur naar binnen (zwarte box).Ik heb een medewerker van Fluvius die in de buurt aan het werk was aangesproken met de vraag hoe dit in het werk zou gaan.Deze man vertelde mij dat Fluvius de nieuwe digitale meter niet op dezelfde plaats zou kunnen aansluiten en dat zij dit ondergronds zouden doen. Deze aansluiting zou ook gratis zijn.Wij zijn bij Fluvius in Mechelen langsgeweest en daar spreekt men meteen over een verplaatsing van de meter + activering van 3-Fase.Ik heb hiervoor een offerte van 1.535,37 (excl.BTW) ontvangen: Wegnemen meetinrichting (71,74) + Wegnemen aansluiting met graafwerk (575,34) + Kleinverbruiksmeetinr. (bij)plaatsen (201,62) + Aansluiting op LS net (686,67).Ik vind dit en overdreven hoog bedrag.Na telefonisch onderhoud blijkt dat de verplaatsing van de meter de grootste kost is.Wij hebben een digitale meter + 3-Fase aangevraagd, geen verplaatsing. Voor zover ik weet is de plaatsing van een digtale meter trouwens gratis!Ik merk tevens dat ons dag-nacht tarief zal worden overgezet naar een enkelvoudig tarief. Ik wens uiteraard ook het tweevoudig tarief te behouden !In de eerste fase van de verbouwing is ook de gasmeter verwijderd.Hiervoor heb ik 635,79 (excl.BTW) betaald: Wegnemen koppeling (521,41) + Wegnemen meetinrichting (114,38).Een nieuwe gasmeter moet op quasi dezelfde plaats worden teruggezet.Ik heb op 30/10 een telefoontje van Fluvius ontvangen dat een Technisch adviseur zal langskomen om te kijken hoe de gas kan worden aangesloten omdat de leiding niet tot het aansluitpunt loopt. Dit was voordien ook niet het geval !Ik ga ervan uit dat hier geen extra kosten in rekening zullen worden gebracht aangezien de locatie van de nieuwe aansluiting quasi dezelfde is.Ik hoop dat u dit dossier nogmaals kan bekijken en mij zo snel mogelijk een oplossing tegen een acceptabele prijs kan aanbieden.Ter info: graafwerken voor gas en electriciteit lopen tevens samen.Met beleefde groet.

Berichten (1)

FLUVIUS

Naar: T. G.

05/02/2024

Dag meneer Goossens,Ik heb uw klacht goed ontvangen.Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen.Onze technisch agent is bij u ter plaatse geweest en heeft een correcte offerte gemaakt.Een andere collega heeft u in de vakantieperiode aan de lijn gehad omdat u uw offerte te duur vond.Hij heeft u meegegeven dat dit een correcte prijs was omdat wij 2 putten moesten maken, aangezien u ook vragende partij was om te verzwaren.Hij heeft u dan ook gezegd dat als wij de bestaande aansluitkabel konden recupereren (stijgleiding) en deze gewoon konden binnenbrengen aan dezijde van waar deze nu zit, dit dan goedkoper kon, dit ging u toen nog bekijken.Er werd dus een goedkopere optie voorgesteld, maar u heeft de offerte goedgekeurd op 02/10/23 en de werken werden uitgevoerd op 13/12/2023.Op de offerte stond inderdaad enkelvoudig tarief, maar ik zie geen reden waarom u geen tweevoudig uurtarief zou mogen hebben. Indien u dit wenst, wil ik dit alsnog laten aanpassen.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform