Terug

Nummer overdracht

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Wijziging van leverancier

Klacht

G. B.

Naar: Digi

28/12/2024

Geachte mevrouw/heer, Op [15/12] heb ik beroep gedaan op de regels inzake Easy Switch om over te stappen van [orange] (15373 klantnummer bij digi). Ik stel echter vast dat u de Easy Switch niet hebt toegepast. Dit heeft geleid tot [heden dat het abonnement bij orange blijft bestaan en de nummer overdracht niet lukt. Tevens heb ongeveer elke dag of om de twee dagen gebeld naar de helpdesk waar ik steeds 1 uur in een wachtrij kom te staan. Ik merk tevens dat men in de my digi het contract veranderd heeft van persoonlijk naar zakelijk. Terwijl dit niet het geval is. Dit probleem raakt maar niet opgelost , en de helpdesk zegt tevens dat het morgen zal opgelost worden , maar er komt geen verandering in het probleem] Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk binnen de [24 uur zoals het bipt voorschrijft] om uw verplichtingen inzake Easy Switch na te leven. Ik verzoek tevens een schadevergoeding van [..5.] euro per dag overeenkomstig met de algemene voorwaarden en de geldende regelgeving. Met vriendelijke groet, Gino braet

Berichten (2)

Digi

Naar: G. B.

31/12/2024

Your request 320006710 Beste heer Braet, Bedankt voor uw bericht en voor het aankaarten van uw situatie. We begrijpen dat het proces rondom het overdragen van uw mobiele nummer wat verwarrend kan zijn, en ik wil dit graag even toelichten. De term ‘Easy Switch’ wordt meestal gebruikt in de context van internet-, tv-, en vaste lijnabonnementen. Hierbij geeft een klant toestemming aan de nieuwe provider om het contract bij de oude provider op te zeggen. Voor de overdracht van een mobiel nummer, wat in ons jargon ‘portering’ wordt genoemd, is deze procedure niet van toepassing. Het gaat in uw geval dus enkel om het overdragen van uw mobiele nummer. Wat uw aanvraag betreft: u heeft deze op 20 december bij ons ingediend. Diezelfde dag hebben wij de aanvraag doorgestuurd naar Orange om uw nummer over te dragen. Helaas heeft Orange hier pas op 30 december in de avond op gereageerd. Inmiddels zou de portering van uw nummer volledig afgerond moeten zijn. Onze excuses voor de langere doorlooptijd van dit proces. We begrijpen dat dit ongemakkelijk kan zijn en waarderen uw geduld en begrip. Mocht u nog vragen hebben of verdere ondersteuning nodig hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij staan altijd klaar om u te helpen. (referentie: @@REF_ID@ac977eefeda18e9791@REF_ID@@) Met vriendelijke groet, Het Care Team Fiber questions? Explore our FAQ DIGI Fiber Test Team T: 0800/41.041E: fiber@digi-belgium.be DIGI Communications Belgium - Rue de l'Hopital 31, 1000 Bruxelles

Digi

Naar: G. B.

02/05/2025

DIGI 320006710 Geachte heer Braet, In december hebben wij een klacht van u ontvangen, welke inmiddels is verwerkt en opgelost. Om deze zaak definitief af te ronden, verzoeken wij u vriendelijk om de klacht af te sluiten via Testaankoop. Wij danken u bij voorbaat voor uw medewerking. referentie: @@REF_ID@ac977eefeda18e9791@REF_ID@@ Met vriendelijke groet, Sokayna DIGI Care Team Fiber questions? Explore our FAQ DIGI Belgium T: 0800/41.041E: commercial@digi-belgium.be DIGI Communications Belgium - Rue de l'Hopital 31, 1000 Bruxelles


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform