Terug

NRG lidmaatschap beëindigen ten tijde Corona

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. H.

Naar: NRG Fitness

23/02/2022

Beste PatriciaMijn dochter belde overstuur op nav uw telefoontje.Wij (mijn dochter en ikzelf) zijn op 1/9/20 inderdaad lid geworden bij NRG Turnhout.Wij hebben daar enkele maanden fanatiek gesport en die maanden zijn ook betaald.Toen gooide Corona roet in het eten, waardoor we niet meer mochten sporten. In deze tijd gingen onze betalingen nog gewoon door!Destijds heb ik al gevraagd het contract stop te zetten. Dit zou niet kunnen en we zouden vouchers krijgen voor nadien, die zowel mijn dochter als ik nooit ontvangen hebben.Daarnaast hoorde mijn dochter van een klasgenoot die ook bij NRG Turnhout fitness deed, dat zijn betalingen wel stilgezet waren, waar die van ons gewoon doorliepen en “niet stopgezet konden worden”.Diverse keren heb ik gemaild met de vraag ons contract te beëindigen, omdat inmiddels ook onze situatie veranderd was. Daarna heb ik via de bank de domiciliering stopgezet. Van NRG kreeg ik steeds, vaak zelfs pas na langere tijd te horen dat ik oor het beëindigen van onze contracten langs moest komen op de fitness om dit af te handelen. Dit was voor mij niet evident en daarbij vind ik het onlogisch. In deze mobiele tijd én daarboven in Corona-tijden moet iedereen thuisblijven en thuiswerken en dan zou ik dit niet digitaal af kunnen werken???Later kreeg ik zelfs gewoon geen reactie meer op mijn mails.Ik vind het zeer spijtig dat u nu mijn dochter te pakken heeft gekregen, die ten tijde van ondertekening van het document nog minderjarig was.Graag zou ik zien dat u hierover verder contact opneemt met NRG en deze ingebrekestelling laat vallen, daar NRG Turnhout zelf in gebreke is gebleven en mijn aanvragen nooit correct heeft behandeld.Ik zal u de mails die eerder zijn verzonden doorsturen.Wilt u dit opnemen en mij zsm informeren?Met vriendelijke groetBarbara van Oirschot

Berichten (3)

NRG Fitness

Naar: B. H.

12/03/2022

Beste,We hebben de mail en klacht goed ontvangen in het filiaal in Turnhout enhier kennis van genomen.We geven graag duiding aan de situatie:Bij NRG Fitness bestaat een abonnement steeds uit 12 volledig betaaldemaanden + opzegmaand. Bij de abonnementen van Barbara en Sanne zijnrespectievelijk slecht 11 en 10 maanden voldaan. Een stopzetting van hetabonnement was bijgevolg niet mogelijk.Beiden hebben inderdaad recht op vouchers ter compensatie van decoronaperiode. Die vouchers liggen in de club klaar maar zijn nooitopgehaald.Een abonnement beeindigen kan enkel op afspraak in de club of via eenaangetekend schrijven (zoals in onze algemene voorwaarden is opgenomen). Opdeze verzoeken zijn ze helaas niet ingegaan.We betreuren uiteraard hoe deze situatie zich heeft ontwikkeld, maar allebetalingen zullen voldaan moeten worden.Hopend u hiermee van een correct en duidelijk antwoord voorzien te hebben!-- Sportieve groetenNRG Fitness Turnhout0800 39035

B. H.

Naar: NRG Fitness

12/03/2022

BesteU geeft aan dat wij inmiddels 10 reap 11 maanden hebben voldaan, dan bevreemd het mij dat wij een aanmaningen krijgen van €199,60 resp. €239,60 hebben ontvangen, zijn de abonnnementskosren tijdens de inflatie zo hard gestegen??Inderdaad heeft u aangegeven dat er vouchers klaar liggen. Echter zijn wij door gewijzigde omstandigheden niet meer in de gelegenheid deze op te souperen.Door Corona konden wij niet sporten in de periode dat wij dit wilden. Daar kan NRG niks aan doen, maar wij als burgers ook niet. Ons abonnement liep tot september en dat was prima. Door Corona is deze termijn verschoven, waardoor het voor ons niet meer mogelijk is het sporten voort te zetten.U geeft aan dat wij langs moesten komen in de fitness om alles te regelen. Hiermee ga ik niet akkoord. U kunt de voorwaarden blijkbaar wel aanpassen door Corona, maar wij zouden ons wel gewoon aan de oude voorwaarden van voor Corona moeten houden?!We leven in een digitaal tijdperk en thuiswerken wordt (aan)bevolen, maar dan zouden we wel moeten langskomen om alles te regelen?! Beetje krom vindt u niet?Onder normale omstandigheden zou u gelijk hebben met uw stelling. Helaas waren het de afgelopen jaren geen normale omstandigheden en hadden we allemaal met Corona te maken, u én wij!Heel veel bedrijven hebben tijdens de Corona periode subsidies gekregen van de regering (waaronder ook sportcentra). Terecht want u kon er niks aan doen dat u moest sluiten tijdens Corona.Helaas konden wij hier ook niks aan doen, maar zijn wij mineral de dupe en plukt u dus nu van 2 kanten. Niet geheel terecht denk ik zo.Graag zou ik dan ook zien dat u ons de maanden dat wij niet konden soorten vergoed en dat ons abonnement met terugwerkende kracht wordt stopgezet.Met vriendelijke groet,Barbara van Oirschot

B. H.

Naar: NRG Fitness

29/03/2022

BesteOp 12 maart jl. heb ik gereageerd op uw mail van diezelfde dag. Helaas heb ik nog geen reactie mogen vernemen.Ook indien u op mijn verzoek ingaat, zou ik dit graag van u horen.Met vriendelijke groet,Barbara van Oirschot


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform