Terug

nog steeds geen eindafrekening jan 2022 - jan 2023

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. V.

Naar: Eneco

07/02/2024

Beste,Ik wacht nog steeds op mijn eindafrekening elektriciteit voor de periode van januari 2022 tot januari 2023.Ik heb hiervoor reeds contact opgenomen via het online klantenportaal op :- 10 februari 2023- 19 mei 2023- 17 augustus 2023- 16 januari 2024Op mijn klacht op datum van 16/1/2024 heb ik nog steeds geen reactie gekregen. De andere keren werd de schuld gestoken op het nieuwe communicatieplatform met fluvius. In augustus werd gezegd dat ik op de prioriteitenlijst zou komen maar ik heb sindsdien niets meer gehoord.De gevolgen hiervan zijn dat ik ofwel:- al een jaar moet wachten op een eventuele terugbetaling indien teveel voorschot betaald- moet bijbetalen en dus mijn consumptie voor de periode januari 2023 - 2024 niet heb kunnen bijstellen obv de eindafrekening. De kans bestaat dus dat ik 2 eindafrekeningen kort na elkaar krijg waar ik moet bijbetalen.In andere woorden: het uitblijven van de elektriciteitsafrekening zorgt voor al een jaar voor financiële onzekerheid.ik verwacht dan ook dat ik mijn eindafrekening zo snel mogelijk krijg incl. compensatie voor het ongemak dat al een jaar aanhoudt. Als dit niet gebeurd is de volgende stap een klacht via de ombudsdienst.

Berichten (2)

Eneco

Naar: L. V.

20/02/2024

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je afrekening.We hebben de status van je afrekening nagevraagd bij onze specialisten. Momenteel hebben we nog geen feedback ontvangen. We blijven dit opvolgen voor je. Eenmaal we meer weten, laten we je dit onmiddellijk weten.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onze Hulp and Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen? Dat kan via het online platform My Eneco. Registreer hier en onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.

Eneco

Naar: L. V.

23/02/2024

Beste,Wij ontvingen een klacht via Test Aankoop met betrekking tot je afrekening.Naar aanleiding van het nieuwe datasysteem in de energiemarkt lopen enkele processen enige vertragingen op. Hieronder valt ook het verwerken van de verbruiksgegevens. Bij de opmaak van uw jaarafrekening ondervonden we enige technische storingen waardoor deze niet opgemaakt kon worden. Uw afrekening werd intussen opgemaakt op 32/02/2024.Door de laattijdige terugbetaling heeft u recht op een intrest van 204.94 euro. U zal hiervoor binnenkort een creditnota ontvangen. Deze creditnota zal in mindering worden gebracht met eventueel andere facturen of u zal dit bedrag op uw rekeningnummer ontvangen.Een fijne dag gewenst.Met vriendelijke groeten,JordiEneco Customer Care - klachtenbemiddelingHeb je nog vragen?Stel je vraag via onzeHulp Contact pagina. Neem zeker ook eens een kijkje bij de veelgestelde vragen.Facturen raadplegen of je voorschotbedrag aanpassen?Dat kan via het online platform My Eneco. Registreerhieren onek alle voordelen van je eigen Eneco account.Een kopij van deze email wordt verzonden naar Test Aankoop.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform