Wij hebben op 6 februari onze nieuwe volkswagen besteld bij Garage Rietje te Kapellen. Deze zou geleverd worden 22 juni. Echter na zelf naar hen te bellen enkel dagen voor de leverdatum, kregen we de melding dat hij er nog niet was. Ze konden ook nog niet zeggen hoe lang het nog ging duren, want de wagens stonden geblokkeerd in het buitenland. De keuring van onze oude wagen verviel op 20 juni. Er waren te veel kosten aan om hem nog door de keuring te krijgen. Dus we zaten zonder wagen! 8 weken lang hebben we gesukkeld zonder auto! Uiteindelijk dan in de loop van augustus een vervangwagen voorgesteld gekregen (kleiner model) van de garage, dit zagen we als een geste dus we waren wel tevreden hiermee. Dan konden we toch al even verder. Uiteindelijk eind september bericht gekregen dat de documenten van de wagen waren toegekomen. De factuur zat hier ook bij maar er werd geen korting verrekend. Nochtans was de levertermijn met meer dan 25% overschreden (in ons geval met ongeveer 80% !!!). Toch willen ze geen korting geven omdat wij zogezegd al een de vervangwagen hadden gekregen! Het is ofwel een aanloopwagen ofwel een korting, maar die keuze hebben ze ons nooit gegeven! Ze hebben ons gewoon en vervangwagen voorgesteld, wij dachten dat dit een geste was van de garage uit om een goede service te geven. En dat een korting nog een logisch gevolg gevolg zou zijn van een laattijdige levering. Een serieuze miscommunicatie dus, die voor ons financieel dus wel héél nadelig is nu! Uiteindelijk had ik wel een andere noodoplossing voor mijn vervoer kunnen voorzien als ik geweten had dat we zo wel de korting zouden gekregen hebben. Ik heb de garage meerdere malen gecontacteerd om een tegemoetkoming/compromis te zoeken. Ik vind dat de fout bij hen ligt omdat zij dit niet goed hebben gecommuniceerd naar ons. En dan verwacht ik op zen minst nu wel een tegemoetkoming. Ik hoef niet de volle pot van de korting maar een geste zou nu wel op zijn plaats zijn! Uiteindelijk gaat dit voor ons wel over veel geld. We zagen hun voorstel van de vervangwagen als een geste. Maar uiteindelijk hebben ze ons ook 8 weken in de kou laten staan in juni/juli, want toen zaten we ook zonder auto en hebben we ook onze plan moeten trekken. Dus dit noem ik niet ons 'mobiel houden'. Ik ben echt zeer teleurgesteld en had van Volkswagen wel wat anders verwacht!