Beste, In oktober 2019 liet ik een nieuwe Viessmann Vitodens condensatieketel plaatsen door de firma Cozie-Hardenne. Die zou twee verwarmingscircuits aansturen - 1 boven, 1 beneden - met voor elke verdieping een afzonderlijke thermostaat. Na plaatsing bleek de CV-ketel niet te werken. De circuits zijn niet apart te bedienen. D.w.z.: verwarm ik beneden, dan slaat de verwarming boven ook aan, ook al staat de thermostaat daar op 'gereduceerde temperatuur'. Dat geldt ook omgekeerd. Er is dus geen sprake van een afzonderlijke aansturing.In de weken na de plaatsing kwam Cozie-Hardenne verschillende keren ter plaatse, waarvan één keer mét de vertegenwoordiger van Viessmann, om het probleem vast te stellen. Viessmann ontkende eerst dat het probleem bij hun software lag. Gaf dan toch toe. Om dan toch weer te ontkennen. Maar uiteindelijk werd het dan toch bevestigd: een softwareprobleem bij Viessmann. Het merk verkocht Cozie-Hardenne een nieuwe generatie ketels, met nieuwe software die nog niet op punt stond. Er zou echter snel een update komen. En Viessmann zou me hiervan op de hoogte houden. Maar u raadt het al: meer dan twee jaar later werkt mijn systeem nog steeds niet. Talloze updates waren er al, maar geen enkele die mijn probleem oplost. Intussen kreeg ik geen informatie, geen compensatie. Neem ik zelf contact op, dan was de reactie aanvankelijk dat de nodige update er wel zou komen. Intussen - nu twee jaar na datum - komt er geen enkele reactie meer. Gevolg situatie: verwarmingssysteem werkt niet zoals het moet. Energieprijzen blijven stijgen. Stookkosten blijven oplopen vanwege foutieve werking. Wanneer komt er eindelijk een oplossing? En een compensatie voor deze kosten?