Terug

Nieuwe verwarmingsketel werkt niet zoals het moet

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. L.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

11/01/2022

Beste, In oktober 2019 liet ik een nieuwe Viessmann Vitodens condensatieketel plaatsen door de firma Cozie-Hardenne. Die zou twee verwarmingscircuits aansturen - 1 boven, 1 beneden - met voor elke verdieping een afzonderlijke thermostaat. Na plaatsing bleek de CV-ketel niet te werken. De circuits zijn niet apart te bedienen. D.w.z.: verwarm ik beneden, dan slaat de verwarming boven ook aan, ook al staat de thermostaat daar op 'gereduceerde temperatuur'. Dat geldt ook omgekeerd. Er is dus geen sprake van een afzonderlijke aansturing.In de weken na de plaatsing kwam Cozie-Hardenne verschillende keren ter plaatse, waarvan één keer mét de vertegenwoordiger van Viessmann, om het probleem vast te stellen. Viessmann ontkende eerst dat het probleem bij hun software lag. Gaf dan toch toe. Om dan toch weer te ontkennen. Maar uiteindelijk werd het dan toch bevestigd: een softwareprobleem bij Viessmann. Het merk verkocht Cozie-Hardenne een nieuwe generatie ketels, met nieuwe software die nog niet op punt stond. Er zou echter snel een update komen. En Viessmann zou me hiervan op de hoogte houden. Maar u raadt het al: meer dan twee jaar later werkt mijn systeem nog steeds niet. Talloze updates waren er al, maar geen enkele die mijn probleem oplost. Intussen kreeg ik geen informatie, geen compensatie. Neem ik zelf contact op, dan was de reactie aanvankelijk dat de nodige update er wel zou komen. Intussen - nu twee jaar na datum - komt er geen enkele reactie meer. Gevolg situatie: verwarmingssysteem werkt niet zoals het moet. Energieprijzen blijven stijgen. Stookkosten blijven oplopen vanwege foutieve werking. Wanneer komt er eindelijk een oplossing? En een compensatie voor deze kosten?

Berichten (5)

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. L.

11/01/2022

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann BelgiumViessmann Group:www.viessmann.familyNewsroom:www.viessmann.family/newsroomViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: 350-0074146-60, Tel.: +32 2 712 06 66 -- Fax: +32 2 725 12 39

M. L.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

26/01/2022

Een drietal dagen na mijn eerste bericht via Test-Aankoop kreeg ik telefoon van Viessmanns algemene afsprakendienst voor herstellingen: jullie gingen iemand ter plaatse sturen om mijn ketel 'te herstellen'. Tot ik mijn probleem (nog maar eens) uitlegde. Bleek dat de technicus die jullie van plan waren te sturen toch niets zou kunnen oplossen. Het zit 'm immers in de software, zoals ik al talloze keren aangaf.Sindsdien - intussen alweer bijna twee weken geleden - opnieuw radiostilte. Is er eigenlijk iemand bij Viessmann die op de hoogte is van dit softwareprobleem? De vertegenwoordiger verzekerde me destijds dat het intern was doorgegeven en asap zouden worden opgelost 'in Duitsland' door de softwareontwikkelaars. Dat was twee jaar geleden. Maar iedereen die ik nu te horen krijg, valt compleet uit de lucht. Ik zou graag een duidelijk antwoord krijgen over hoe u dit gaat oplossen, binnen welke termijn en met welke compensatie voor de twee jaar (!) dat dit systeem al NIET werkt.

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. L.

26/01/2022

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann BelgiumViessmann Group:www.viessmann.familyNewsroom:www.viessmann.family/newsroomViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: 350-0074146-60, Tel.: +32 2 712 06 66 -- Fax: +32 2 725 12 39

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. L.

01/02/2022

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann BelgiumViessmann Group:www.viessmann.familyNewsroom:www.viessmann.family/newsroomViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: 350-0074146-60, Tel.: +32 2 712 06 66 -- Fax: +32 2 725 12 39

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: M. L.

03/02/2022

Geachte Mevrouw, Mijnheer,Wij bevestigen de ontvangst van de klacht geformuleerd door mevrouw Lens.Het klopt dat momenteel de 2 verwarmingscircuits niet afzonderlijk regelbaar zijn doordat de regelingssoftware dit nog niet voorzag in het model dat bij mevrouw werd geplaatst.Het moederhuis van Viessmann in Duitsland werkt aan een oplossing onder de vorm van een nieuwe regeling die vanaf midden april 2022 beschikbaar zal zijn.Gezien de complexiteit om deze software update compatibel te maken met verschillende modellen van onze Vitodens gasketels, heeft het RandD team meer tijd nodig dan eerst werd gecommuniceerd naar mevrouw Lens. De bijkomende problematiek rond Covid waardoor regelmatig een deel van de medewerkers in quarantaine moet of ziek wordt en het wereldwijde gebrek aan microchips heeft mee gezorgd voor deze vertraging.Wij verontschuldigen ons nogmaals voor dit ongemak en engageren ons om, indien wij de klacht niet uiterlijk in April 2022 kunnen oplossen, om de verwarmingsketel bij Mevrouw Lens kosteloos te laten vervangen. Tevens zullen wij haar nog deze maand een voorstel doen ter compensatie voor het geleden ongemak en het meerverbruik van de installatie.Vriendelijke groeten - Sincères salutationsJean-Paul CardonViessmann Belgium bvba/sprlTechnische dienst - Service TechniqueB 4841 Welkenraedtphone: +32 87 353439fax: +32 27129902e-mail: @viessmann.beweb: www.viessmann.com------------- Forwarded message --------- Viessmann Group: www.viessmann.familyNewsroom: www.viessmann.family/newsroomViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bv-srlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: 350-0074146-60, Tel.: +32 2 712 06 66 -- Fax: +32 2 725 12 39ref:_00D58HYrR._5001iq17QW:ref


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform