Beste, Naar aanleiding van het niet zo goed functioneren van mijn bestaande Telenet digicorder kreeg ik het telefonisch advies van telenet om 'online' een nieuwe te bestellen, maar dan een zogenaamde TV BOX! Een high-tech en een innovatief iets in vergelijking met de decoder die ik momenteel heb. Het zou een één op één uitwisseling zijn als ik de unit ontvang: stekkers uittrekken uit de oude decorder en inpluggen in de nieuwe en alles in orde en direct operationeel.20-03 heb ik de module dan ook online besteld via Mijn Telenet, dus volgens de procedures. Die avond zelf werden mijn diensten al direct stopgezet (gelukkig enkel TV en niet mijn Internet, stel je dat voor, en er kwam een melding op mijn TV: u hebt geen abonnement meer bij Telenet, contacteer de klantendienst. Dus ik zit hier nog met mijn bestaande digicorder: hij werkt traag, maar hij werkte nog wel, maar nu ineens is alles stopgezet.De nieuwe TV BOX is besteld en ik had de boodschap meegegeven om direct te leveren in een POST NL punt, want zoals zoveel mensen moeten wij beiden de ganse dag gaan werken en kunnen we deze nieuwe unit niet aan huis laten leveren tussen 08u00 en 17u00, mede omdat er een handtekening nodig is van de ontvanger (logisch). Toch tracht POST NL dan 2 dagen achter elkaar te leveren aan huis en geeft dan telkens de boodschap op hun website: niemand thuis. Ja, zover waren we ook wel mee in het verhaal. Dus uiteindelijk na 5 dagen levert POST NL de TV BOX af in het gevraagde POST NL punt. Goed nieuws??In tussentijd zitten we 5 dagen zonder TV, dus toch al rustig gebleven, maar goed, we hebben er goede moed op! Ik ga de TV BOX oppikken en doe de één op één uitwisseling volgens de instructies en start alles op: na even wachten tijdens de opstart ineens de boodschap: U heeft geen abonnement bij TELENET? Euhhhh, nog steeds niet .... ik denk het wel hoor, ik heb net het factuur van 120 EURO net betaald. Dus opnieuw een telefoontje naar TENELET. Na 45min krijg ik iemand aan de lijn die me na 20 minuten wist te vertellen dat ze moet doorschakelen, dus hopla ...... iemand anders aan de lijn die gelukkig wel op de hoogte was van het verhaal en mij vertelt dat ze het moet doorgeven aan de BACK-OFFICE want mijn nieuwe TV BOX is in hun systeem blijven hangen zoals ze het letterlijk benoemde. Het zou binnen de 2, max 3 kalenderdagen opgelost zijn, dus tegen 26 of 27 maart zou alles werken en zou ik kunnen gebruik maken van hun nieuwe high-tech diensten: een afstandsbediening waar je zelfs tegen kan spreken, jaja, het zag er goed uit.Momenteel zijn we 28/03 en 8 dagen zonder TV en de teller blijft lopen. Gisteren een telefoontje gedaan met TELENET en ze gingen me de dag nadien terugbellen, so far so good. Ik had specifiek erbij gezegd om me na 17u te bellen zodat ik zeker thuis ben, maar helaas: om 10u15 vanmorgen telefoon van TELENET met de vraag of ik bepaalde handelingen kan uitvoeren, TV Box een keer uittrekken, de stekker eruit, ..... het verhaal zoals altijd, maar ik was natuurlijk NIET thuis zoals ik tijdens mijn vorige telefoongesprek al duidelijk had aangegeven, dus helaas. Dus mijn vraag was hoe moet het verder. De TELENET medewerker ging een dossier openen voor de BACK-OFFICE, waarop ik hem vriendelijk antwoorde: bizar, dat is dan het 2de dossier, hoeveel zulke dossiers moeten jullie opmaken vooraleer er tot actie wordt overgegeaan? ...... toen bleef het even stil aan de andere kant van de lijn. Ik kreeg de boodschap: als de eerste aanvraag naar de BACK-OFFICE te lang blijft liggen dan wordt er een 2de gestuurd waarin de boodschap wordt gegeven dat ICT de eerste aanvraag dringend moet oplossen, tot zover mijn verhaal ....... ik ben benieuwd wanneer ik een volgende telefoontje mag verwachten en nog nieuwsgieriger naar wanneer ik terug TV kan kijken :-) Gelukkig ben ik geen binchwatcher want dan had TELENET een probleem gehad vrees ik.Ik denk dat ik toch wel mag zeggen dat ik geduld heb gehad met TELENET om het netjes te verwoorden. Het laatste telefoontje wisten ze mij al wel te vertellen dat TELENET zou tegemoet komen naar aanleiding van de overlast ..... dat zal dan vermodelijk 5 euro zijn zeker = 1/30 van het deel van het TV factuur. En ja, dat zullen we dan moeten zien als een grote geste van de grootste Telecom provider in belgië? Een credit van 5 euro op het volgende factuur er rekening mee houdende dat ze het laatste jaar 10 euro duurder zijn geworden.Ik ben razend benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken want ik ben er toch wel vrij zeker van dat in vele andere gevallen een klant de medewerker al door de lijn had gehaald bij manier van spreken. Maar nee, daar doen we niet aan mee: altijd vriendelijk blijven hebben ze mij geleerd.Maar het gaat me dus waarschijnlijk zelf niet lukken om dit opgelost te krijgen en de tegemoetkoming van 5 EURO die mogen ze wat mij betreft uitkeren aan de operators die dagelijks wel wat moeten incasseren (ook al kunnen de eerstelijnsoperators er meestal niets aan doen). Dus bij deze is mijn dossier nog steeds lopende bij TELENET maar wil ik het ook even via TESTAANKOOP laten gaan, misschien dat TELENET via deze weg dan toch wat sneller/adequater zal reageren en hopelijk ook een deftige financiele tegemoetkoming zal voorstellen aan een trouwe gebruiker die al meer dan 20 jaar bij TELENET is, ik ben de tel kwijt. Op hun website lees ik momenteel onder de PROMO'S: de nieuwste telenet TV: digitale TV en Internet: kijk 6 maanden gratis TV. Jawel, je leest het goed: 6 maanden gratis TV kijken. Maar dit is waarschijnlijk alleen voor nieuwe abonnees en de klanten die 20 jaar abonnee zijn die sluiten ze af als ze hun decoder vernieuwen, begrijpen wie begrijpen kan. Ik kijk alvast ook uit naar toch wel 6 maanden GRATIS TV, ik ben na 10-12 dagen ook bijna zo goed als een nieuwe klant :-)Een toch wel trouwe TELENET klant,Met zeer vriendelijke groeten,Stefan