Beste, 27 augustus heeft mijn zoon een nieuwe elektrische fiets gekocht bij Itek te Dormaal. Dit om zich te verplaatsen naar zijn werk. Vervolgens heeft hij de batterij opgeladen en wil hij de volgende ochtend naar het werk vertrekken en is de batterij leeg... Deze opnieuw opgeladen en dag erna hetzelfde probleem. Conclusie kapotte batterij bij nieuwe fiets dus terug langs gegaan en nieuwe batterij gekregen. Bij deze 2de batterij haalt de fiets maar max 22,7 km/h ipv de beloofde 25 en op gemiddelde stand maar 20,8 km/h dus is hij zelfs sneller met zijn gewone fiets op het werk. Dit is dus absoluut niet de reden van aankoop van deze fiets. De bedoeling was om sneller op zijn werkt te geraken en niet bezweet. De batterij verliest ook stroom en de stand fluctueert. dus na enkele dagen voor de 2de maal terug gegaan naar de winkel om zijn beklag te doen. Zij gaan de fiets testen en behandelen deze met de hoogste prioriteit! Dit is wat ze letterlijk vertelden. De fiets heeft hij vrijdag 8 September binnen gedaan en na 1 week had hij nog steeds niets gehoord van itek wat hij zeer jammerlijk vind als dit met hoogste prioriteit behandeld zou worden. Dus op vrijdag 15 September neemt hij contact op met hun en zij bevestigen het probleem van de fiets van mijn klacht. Maar zij wachten op verdere uitleg van hun leverancier om deze te herstellen. Maar al die tijd moet mijn zoon alternatieven zoeken om op zijn werk te geraken en mist hij zijn fietsvergoeding en is hij al 2 maal naar de winkel moeten terug gaan op nog geen 2 weken tijd! Hij heeft al gevraagd voor een vervangfiets of zijn geld terug maar dit kunnen zij niet doen vertellen ze hem. Want anders kan hij een goed werkende fiets kopen en terug naar zijn werk gaan en zijn fietsvergoeding krijgen. Zij hebben zelfs nog niet eens een compensatie aangeboden. Conclusie: zeer slechte service en materiaal. Het enigste wat mijn zoon als klant wil is dat hij snel geholpen word. Een goed werkende fiets hebben zodat hij zijn beweging terug heeft en de extra voordelen daarvan door zijn werkgever, want de aankoop van zo een fiets is ook geld genoeg. Sinds de aankoop van zijn fiets staat deze al langer in de winkel dan deze is gebruikt geweest wat absoluut niet zou mogen bij een nieuwe fiets! Dus het zou fijn zijn indien zij asap mijn fiets kunnen herstellen, een deftige compensatie kunnen aanbieden voor al de tijd dat hij deze heeft moeten missen of zijn geld terug krijgen zodat hij een deftige fiets kan kopen! Tot op vandaag heeft hij nog steeds niets vernomen van itek! (22 September)