Beste ik bestelde op 17/05/2022 een regurubished Iphone 11 voor €589.00. Op 11/07/2022 bracht ik het toestel naar de winkel met het probleem dat ongeveer elke 5 min dit toestel zichzelf afsloot en opnieuw opstartte. Ik werd naar de solutions corner gestuurd waar me werd verteld dat dit een software probleem is waar enkel iets aan kan worden gedaan wanneer het toestel wordt opgestuurd naar hun hersteldienst. Dit zou een volledige reset en een update inhouden waarop het toestel terug zou werken als nieuw werd me er bij verteld. Op 15/07/2022 kreeg ik een e-mail van Mediamarkt dat de garantie volledig vervalt op het toestel door vochtschade. Hierop kreeg ik de keuze om 1: €519.54 te betalen om het toestel te laten omruilen, 2: €40.33 te betalen om het toestel niet werkend terug te krijgen of 3: afstand te doen van het toestel. Vol ongeloof stuurde ik een e-mail terug met de vraag of dit te betwisten valt gezien er behalve een klein krasje aan de zijkant van het toestel niets van schade was en dit toestel nooit in aanraking is geweest met vocht. Op elke e-mail die ik verstuurde kreeg ik als antwoord gewoon opnieuw het document met het betalingsvoorstel zonder ook maar iets van extra uitleg. Hierop ging ik persoonlijk naar de winkel voor meer info. Ik deed mijn verhaal aan de balie “dienst na verkoop”, hierop zei de verkoper dat de winkel volledig vertrouwd op de hersteldienst. Ook hier vroeg ik of dit te betwisten valt. Daarop kreeg ik het mooie korte antwoord dat de hersteldienst er meer van kent dan ik en beter gewoon betaalde. Vervolgens kreeg ik ik nog 2 foto’s te zien de ze doorgestuurd hadden gekregen uit de hersteldienst waarop te zien was dat de indicator voor vocht inderdaad verkleurd was. Ik vertelde hierop dat het toestel nooit in vocht op zelf op een vochtige plaats heeft gelegen. Het antwoord van de verkoper ging als volgt:”een refurbished toestel kan helaas voor verkoop verkocht worden als deze indicator al verkleurd is, of het kan waterdamp zijn ook, dat is dan omdat je teveel zweet, hoe dan ook vervalt je garantie. Zal ik anders nu het blad afprinten waarop je een nieuwe besteld of doe je liever afstand? Veel gaan we toch niet meer kunnen doen.” Op dit , volgens mij redelijk onsympatiek, antwoord heb ik gereageerd dat ik dit niet zo ging laten en zeker niet zomaar in de winkel afstand ging doen van een toestel doe me 2 maand geleden bijna €600 kostte. Ik ging naar buiten en ben naar de Apple store gereden. Hier vroeg ik of ze me verder konden helpen met dit probleem. Hier zei de verkoper dat zij niet veel konden helpen omdat het toestel niet van hen kwam, wat begrijpelijk is. Wel las deze verkoper alle e-mails en zei me dat ook volgens hem dit een heel eigenaardig verhaal was uit de richting van Mediamarkt. Hij gaf me de raad om dit zeker niet zo te laten en al zeker niet te betalen om het toestel te laten omruilen. Met deze info informeerde ik telefonisch via test-aankoop. Ook de dame aan de andere kant van de lijn kon haar oren niet geloven, ze had deze soort omstandigheden wel al vaker gehoord en gaf me onmiddellijk de raad deze klacht te schrijven.