Terug

Nieuw contract gekregen zonder melding

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

G. W.

Naar: Eneco

08/08/2024

Beste Ik was klant sinds 2021 bij Eneco met een vast contract voor gas en elektriciteit. Sinds december 2023 vervalt het vaste contract van 2021 en hebben ze mij op een nieuw vast contract gezet zonder mijn weten. Er word een mail verzonden naar de klanten die in de spam terecht komt/kan komen. Ik was mij van geen kwaad bewust omdat er geen vaste contracten bestonden en wist dat ik hierna op een variabel contract zal komen. Echter zie ik bij de eindfactuur dat de prijs van de gas bijna het dubbel is van het variabele tarief. Na de nodige info op te vragen en mij de ondertekende versie van het nieuwe contract te bezorgen. Als slot conclusie krijg ik het antwoord dat ik een afbetalingsplan moet aanvragen en dat dit standaard is dat ze een mail sturen met het nieuwe contract en dat dit stilzwijgend wordt geactiveerd zonder het beste tarief voor te stellen aan de klanten. Ik heb het gevoel dat we niet verder geraken en daarmee wil ik jullie inschakelen. Alvast bedankt Geoffrey

Berichten (1)

Eneco

Naar: G. W.

14/08/2024

Beste Geoffrey,We hebben je klacht goed ontvangen via testaankoop in verband met je tarief.In bijlage de hernieuwingsbrieven die we jou gestuurd hebben op 29-3-2023 en 22-9-2023. Op het moment van je hernieuwing van elektriciteit boden we geen vaste producten meer aan waardoor je bent overgezet naar een variabel product. Bij de hernieuwing van aardgas boden we wel weer vaste producten aan.Op heden heb je een openstaand saldo van 1343,21€. Alvast bedankt om dit te betalen opIBAN BE50 0018 1567 6918 en BIC GEBABEBB met vermelding van de referentie +++005/2870/14504+++. Indien je hier een gespreide betaling voor wenst kan je mij dit bevestigen per antwoord op deze e-mail.Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder!Ik wens je nog een prettige dag toe!Met vriendelijke groeten,TomKlantendienst EnecoVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: donderdag 8 augustus 2024 9:45Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.comOnderwerp: Nieuw contract gekregen zonder melding‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌ ‌

Bemiddeling door Testaankoop 14 augustus 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform