Terug

Niet-werkende wc vergruizer

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. P.

Naar: Hubo

09/12/2020

Beste,Graag wil ik mijn ongenoegen uiten over de verschrikkelijke klantenservice van Hubo.Op 29/07/2020 kochten we in de Hubo te Sint-Truiden een WC-vergruizer aan.Deze installeerde de loodgieter +/- een maand later op onze 2e wc op de eerste verdieping.Aangezien we deze wc in eerste instantie enkel als 2e wc gebruikten leek de vergruizer het prima te doen.Een kleine maand later spoelde de WC niet meer naar behoren door. Wij in eerste instantie onze loodgieter gebeld, deze vermoedde meteen dat de vergruizer niet goed werkte aangezien het om een gloednieuwe wc ging met nieuw buizenwerk. Mijn man neemt contact op met de Hubo waarop deze vragen om de vergruizer te demonteren en binnen te brengen. Ik kan u zeggen, deze zat helemaal vol met fecaliën en wc-papier. Geen prettig werkje! En uiteraard werd toen al duidelijk dat er niets 'vergruisd' werd. Goed, mijn man vraagt aan Hubo Sint-Truiden wat hij ermee moet doen waarop er gezegd wordt dat we de vergruizer opnieuw mogen aansluiten?! De leverancier gaat één van hun techniekers langs sturen om te komen kijken... Goed, wij sluiten deze vergruizer opnieuw aan. Natuurlijk werkte deze in eerste instantie ook terug aangezien we deze leeg hadden gemaakt. Even voor de duidelijkheid, wij hadden deze niet geopend, we konden dit zien aangezien er een groot gat is voor de aansluiting op de wc.Na een 2-tal weken was de wc opnieuw verstopt, ondertussen hadden we niets gehoord van de 'leverancier' die zou komen kijken. We kunnen ook geen contactgegevens van deze vinden... Ondertussen waren we wel stilaan ons geduld aan het verliezen vooral omdat we de op één wc gingen terugvallen aangezien we de badkamer en wc op onze benedenverdieping gingen vervangen. We contacteren Hubo Sint-Truiden opnieuw om te melden wat er aan de hand is. Deze vragen ons om de vergruizer toch binnen te brengen... Wij nog zo braaf om dit te doen. Ik ga naar de Hubo in Sint-Truiden op 05/12/2020 met die vergruizer. De gerant van de winkel neemt deze aan en maakt mij een bonnetje. De maandag erop belt deze gerant mijn man om even doodleuk te zeggen dat wij deze moesten komen ophalen en opnieuw installeren?! Ondertussen was die WC-vergruizer daar gebleven en dus hebben we ook geen idee wat er daar mee gedaan is. En u kunt wel begrijpen dat wij alle vertrouwen verloren zijn.Ondertussen hadden we de wc beneden uitgebroken, ervan uitgaande dat het wel opgelost zou worden... Wij hadden dus geen wc meer. Wanneer we dit aangaven zeiden ze bij Hubo, dat is dan jullie probleem, ga maar bij de buren?! Wij hadden dus geen andere keuze dan een nieuwe wc-vergruizer te kopen. En ik kan u zeggen, dat is niet goedkoop samen met aangepast buizenwerk. Uiteraard hebben we deze niet bij Hubo aangekocht.Welke acties heb ik ondernomen?-In eerste instantie hebben we gevraagd om de wc-vergruizer om te ruilen voor een nieuwe, maar dit kon blijkbaar niet...-Ontelbare keren contact opgenomen met Hubo Sint-Truiden met de vraag dit op te lossen-Proberen de leverancier te contacteren maar dan komen we uit in Polen...-De klachtendienst van Hubo proberen contacteren maar daar worden we van het kastje naar de muur gestuurd

Berichten (1)

Hubo

Naar: F. P.

31/12/2020

Geachte,Wij hebben alles even nagevraagd bij de verantwoordelijke van de winkel. Deze is blijkbaar niet op de hoogte van het voorval, dus de opmerking van de klant dat deze contact gehad heeft met de gerant is niet correct.Het is blijkbaar een welles nietes situatie geworden...toestel demonteren en binnenbrengen voor herstelling. Dan terug monteren voor herstelling aan huis. Blijkbaar een foute montage ( een verluchter i.p.v. een beluchter enz..)De leverancier is ook niet ter plaatse kunnen gaan om een herstelling uit te voeren of de installatie hiervan te controleren omdat deze al gedemonteerd was en vervangen door een ander exemplaar.Wij hebben samen met de winkelverantwoordelijke besloten de aankoopprijs terug te betalen, mits voorlegging van het aankoopbewijs.Helaas zullen we niet ingaan op de vraag van de schadevergoeding aangezien we de installatie niet hebben kunnen controleren.De klant mag contact opnemen met de winkelverantwoordelijke Dhr. Van Eycken in Hubo St-TruidenMet vriendelijke groeten,HUBO Belgie nv/saKoralenhoeve 35B-2160 WommelgemBTW BE 0411.982.457RPR Antwerpen[T] +32 3 350 37 37www.hubo.be------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-281460-1518229-HD------------------------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------------------------Gelieve onderstaande ticket-code ongewijzigd te laten.Merci de laisser le code-ticket ci-dessous inchangé en répondant à ce message.HD-281460-1518229-HD------------------------------------------------------------------------------


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform