Klacht
M. S.
Naar: Helan (Partena en OZ)
Beste, mijn zoon Elvis Scheepers kreeg op 19 mei 2021 een BAHA implantaat zodat hij een BAHA hoorapparaat zou kunnen dragen wegens zijn eenzijdige doofheid.Op 2 april 2021 zijn we de communicatie gestart met OZ of we de BAHA apparaat volledig terugbetaald zouden krijgen. Onze behandelende arts heeft het ons aangeraden om op voorhand alles over de terugbetaling te weten te komen. Op 9 april verneem ik telefonisch dat Oz degelijk BAHA zullen terugbetalen, ik vraag om dit per e-mail te bevestigen. Ik ontvang een e-mail waarbij ze zeggen Zoals telefonisch besproken, bevestig je nog even op mail dat een BAHA-processor kan worden terugbetaald....Op 12/10 worden de facturen van het ziekenhuis voor de plaatsing van BAHA verwerkt bij OZ. Het zijn 2 facturen, waarbij 1 factuur volledig wordt terug betaald: 1148,16 euro. En de tweede factuur wordt voor minder dan de helft terugbetaald, namelijk 1315,88 euro van 3117,04.Onze arts Philips Hanna moest namens ziekenhuis ook een tegemoetkoming aanvragen aan mutualiteit (in dit geval ook OZ) waarbij zij ook een goedkeuring heeft gekregen. Tegemoetkoming bedroeg 1315,88 euro.Na het indienen van een klacht bij OZ, was hun uitleg dat ze enkel evenveel terugbetalen als 1315,88 euro. Op voorhand hebben ze dit nooit vermeld... Onze klacht werd verworpen...In bijlage kan u alle documenten terugvinden.
Berichten (3)
Helan (Partena en OZ)
Naar: M. S.
Beste klant,Bedankt om uw suggestie of klacht over te maken, het helpt Helan om haar dienstverlening bij te sturen en te verbeteren waar mogelijk.Uw ziekenfonds ontvangt momenteel veel vragen, waardoor de wachttijden aan de telefoon, via mail en in onze kantoren oplopen.Ook de terugbetalingstermijnen zijn langer omdat we momenteel heel veel vragen krijgen voor een terugbetaling.Onze medewerkers zetten zich in om iedereen zo snel mogelijk verder te helpen, maar we zijn realistisch en weten dat dit absoluut niet makkelijk is.Uw ziekenfonds Helan doet er alles aan om haar kwaliteitsvolle dienstverlening snel terug op punt te stellen. Daarom maakten onze teams een duidelijke werkplanning op voor de eerstkomende maanden. We zijn er ons van bewust dat er in het eerste kwartaal nog achterstanden in de terugbetalingen zijn. Maar we kijken ook naar de vooruitgang die we boeken. Stap voor stap evolueren we naar de nieuwe werking en focussen we op een grote klanttevredenheid.Onze excuses en alvast bedankt voor uw begrip.Elk jaar evalueert de ombudsman alle suggesties en klachten die hij ontvangen heeft. Op basis hiervan zal hij aanbevelingen formuleren, opdat Helan haar dienstverlening kan verbeteren en gelijkaardige klachten in de toekomst kan vermijden.Indien uw suggestie of klacht verder moet onderzocht worden bij de bevoegde dienst, dan stuurt de ombudsman u een ontvangstbevestiging met een uniek nummer.We streven er naar om u binnen de 5 werkdagen een antwoord te bezorgen.Heb je vragen over de terugbetalingen, of een probleem met je ziekenfondsdossier of je verzekeringsproducten? Neem dan eerst contact op met je ziekenfonds via:· e-mail: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/stel-ons-je-vraag/· telefonisch 02 218 22 22 (maandag tot vrijdag, 8u30-17u30).Een Helan-medewerker zal u dan verder helpen.Praktische vragen over de terugbetalingen, uw factuur, uw uitkering of documenten kunt u hier terugvinden: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/Wist je dat je in Mijn Helan ook heel wat andere ziekenfondszaken kan regelen? Je kan er 24 op 7 kleefzegels aanvragen, je persoonlijke gegevens beheren, attesten voor andere verzekeringen opmaken, reisdocumenten aanvragen en veel meer!Met vriendelijke groetenHelan ombudsman________________Cher client,Nous vous remercions de nous avoir communiqué votre suggestion ou votre réclamation.Ceci nous aide à adapter et à améliorer nos services, là où cela s’avère nécessaire.La mutualité reçoit actuellement beaucoup de demandes de renseignements, ce qui augmente les délais d'attente au téléphone, par courriel et dans nos agences.Les délais de remboursement sont aussi allongés en raison de l’afflux actuel de demandes de remboursement.Nos collaborateurs mettent tout en œuvre pour vous apporter leur aide aussi rapidement que possible.Nous vous exprimons nos regrets à ce propos et vous remercions de votre compréhension.L’ombudsman évalue chaque année toutes les suggestions et réclamations reçues. Il formule des recommandations à partir de ces éléments, afin qu’Helan puisse améliorer la qualité de ses services, et éviter de telles réclamations dans le futur.Si votre réclamation nécessite un examen plus approfondi par le service compétent, l’ombudsman vous adressera un accusé de réception, porteur d’un numéro de référence unique.Nous nous efforçons de vous fournir une réponse dans les 5 jours ouvrables.Si vous avez des questions relatives à des REMBOURSEMENTS, à votre dossier de mutualité ou à vos produits d’assurance, vous pouvez toujours vous adresser à la mutualité par · notre formulaire de contact Aide et contact (helan.be)· téléphone au 02 218 22 22 (lun-ven, 8h30-17h30).Un de nos collaborateurs vous apportera son aide.Pour des questions pratiques sur les remboursements, votre facture, vos indemnités ou vos documents Aide et contact (helan.be)Saviez-vous que Mon Helan vous permet de régler de nombreuses autres formalités de mutuelle ? Vous pouvez y commander 24h sur 24 et 7 jours sur 7 des vignettes, gérer vos données personnelles, confectionner des attestations destinées à des assurances, commander des documents de voyage, et bien plus encore !CordialementL’ombudsman Helan
Helan (Partena en OZ)
Naar: M. S.
Beste klant,Bedankt om uw suggestie of klacht over te maken, het helpt Helan om haar dienstverlening bij te sturen en te verbeteren waar mogelijk.Uw ziekenfonds ontvangt momenteel veel vragen, waardoor de wachttijden aan de telefoon, via mail en in onze kantoren oplopen.Ook de terugbetalingstermijnen zijn langer omdat we momenteel heel veel vragen krijgen voor een terugbetaling.Onze medewerkers zetten zich in om iedereen zo snel mogelijk verder te helpen, maar we zijn realistisch en weten dat dit absoluut niet makkelijk is.Uw ziekenfonds Helan doet er alles aan om haar kwaliteitsvolle dienstverlening snel terug op punt te stellen. Daarom maakten onze teams een duidelijke werkplanning op voor de eerstkomende maanden. We zijn er ons van bewust dat er in het eerste kwartaal nog achterstanden in de terugbetalingen zijn. Maar we kijken ook naar de vooruitgang die we boeken. Stap voor stap evolueren we naar de nieuwe werking en focussen we op een grote klanttevredenheid.Onze excuses en alvast bedankt voor uw begrip.Elk jaar evalueert de ombudsman alle suggesties en klachten die hij ontvangen heeft. Op basis hiervan zal hij aanbevelingen formuleren, opdat Helan haar dienstverlening kan verbeteren en gelijkaardige klachten in de toekomst kan vermijden.Indien uw suggestie of klacht verder moet onderzocht worden bij de bevoegde dienst, dan stuurt de ombudsman u een ontvangstbevestiging met een uniek nummer.We streven er naar om u binnen de 5 werkdagen een antwoord te bezorgen.Heb je vragen over de terugbetalingen, of een probleem met je ziekenfondsdossier of je verzekeringsproducten? Neem dan eerst contact op met je ziekenfonds via:· e-mail: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/stel-ons-je-vraag/· telefonisch 02 218 22 22 (maandag tot vrijdag, 8u30-17u30).Een Helan-medewerker zal u dan verder helpen.Praktische vragen over de terugbetalingen, uw factuur, uw uitkering of documenten kunt u hier terugvinden: s:www.helan.be/nl/contacteer-ons/Wist je dat je in Mijn Helan ook heel wat andere ziekenfondszaken kan regelen? Je kan er 24 op 7 kleefzegels aanvragen, je persoonlijke gegevens beheren, attesten voor andere verzekeringen opmaken, reisdocumenten aanvragen en veel meer!Met vriendelijke groetenHelan ombudsman________________Cher client,Nous vous remercions de nous avoir communiqué votre suggestion ou votre réclamation.Ceci nous aide à adapter et à améliorer nos services, là où cela s’avère nécessaire.La mutualité reçoit actuellement beaucoup de demandes de renseignements, ce qui augmente les délais d'attente au téléphone, par courriel et dans nos agences.Les délais de remboursement sont aussi allongés en raison de l’afflux actuel de demandes de remboursement.Nos collaborateurs mettent tout en œuvre pour vous apporter leur aide aussi rapidement que possible.Nous vous exprimons nos regrets à ce propos et vous remercions de votre compréhension.L’ombudsman évalue chaque année toutes les suggestions et réclamations reçues. Il formule des recommandations à partir de ces éléments, afin qu’Helan puisse améliorer la qualité de ses services, et éviter de telles réclamations dans le futur.Si votre réclamation nécessite un examen plus approfondi par le service compétent, l’ombudsman vous adressera un accusé de réception, porteur d’un numéro de référence unique.Nous nous efforçons de vous fournir une réponse dans les 5 jours ouvrables.Si vous avez des questions relatives à des REMBOURSEMENTS, à votre dossier de mutualité ou à vos produits d’assurance, vous pouvez toujours vous adresser à la mutualité par · notre formulaire de contact Aide et contact (helan.be)· téléphone au 02 218 22 22 (lun-ven, 8h30-17h30).Un de nos collaborateurs vous apportera son aide.Pour des questions pratiques sur les remboursements, votre facture, vos indemnités ou vos documents Aide et contact (helan.be)Saviez-vous que Mon Helan vous permet de régler de nombreuses autres formalités de mutuelle ? Vous pouvez y commander 24h sur 24 et 7 jours sur 7 des vignettes, gérer vos données personnelles, confectionner des attestations destinées à des assurances, commander des documents de voyage, et bien plus encore !CordialementL’ombudsman Helan
Helan (Partena en OZ)
Naar: M. S.
Beste mijnheer ScheepersVia de verplichte ziekteverzekering hebt u de wettelijke tussenkomst ontvangen (1315,88 euro), daarbovenop krijgt u via de Hospitalia verzekering ook een tussenkomst van 1315,88 euro. Die tussenkomst is inderdaad beperkt tot 100%.De tarieven van de terugbetaling voor ambulante verstrekkingen als nazorg is aangegeven in de algemene voorwaarden van Hospitalia Plus, 11.7.1., 3e alinea:De tegemoetkoming van Hospitalia Plus beoogt:[.] de dekking van de remgelden en van de wettelijke honorariumsupplementenbeperkt tot 100% van het overeenkomstentarief, met betrekking tot de nazorg (de verstrekkingen moeten uitgevoerd zijn binnen de 180 dagen volgend op de ziekenhuisopname).[.]De plaatsing van BAHA-processor na de opname is een ambulante behandeling die valt onder de nazorg, zoals verder wordt aangegeven in dezelfde rubriek, 5e alinea:'De terugbetaling van de Bahaprocessor is afhankelijk gemaakt van de voorwaarde dat een eerste Baha-elektrode al geplaatst is en terugbetaald werd door MLOZ Insurance tijdens een ziekenhuisopname of een daghospitalisatie.'De tarieven van de terugbetaling voor nazorg zijn dus van toepassing op de plaatsing van de BAHA-processor.Ombudsmanwww.helanziekenfonds.be
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten