Terug

Niet-verzonden facturen, fout in de berekening

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. C.

Naar: Engie

14/07/2023

Geachte mevrouw, meneer, woensdag ontving ik een brief van een deurwaarder met betrekking tot openstaande facturen bij Engie ik heb onmiddellijk contact opgenomen, want dat bericht kwam als een totale schok.Ik had de betroffen facturen namelijk nooit ontvangen, en begreep daarom volkomen niet waar dit astronomisch bedrag vandaan kwam, en op basis van welke gronden een deurwaarder was aangesteld.Dit begrijp ik overigens nog steeds niet.Het betreft kosten in een appartement dat we verlieten in 2021. Engie heeft pas woensdagavond, na telefonisch contact, de facturen opgestuurd. Nu ik die — eindelijk — wel heb kunnen bestuderen, moet ik opmerken dat het gaat om minstens vier verschillende documenten die elk op een verschillende wijze, retroactief, kosten herberekenen in grotendeels overlappende periodes tussen 2019 en 2021 qua gebrek aan transparantie kan dat tellen.Bovendien lijkt de voornaamste factuur van — €479,90 ons een bedrag aan te rekenen dat we volgens Engie's eigen berekening terug zouden moeten krijgen.Ik zoek dringend opheldering over de inhoud van de facturen, de interest die me onmiddellijk, bij ontvangst van eerste bericht, werd aangerekend en op basis van welke gronden, precies, een deurwaarder werd aangesteld.Vriendelijke groet

Berichten (5)

Engie

Naar: H. C.

17/07/2023

DATA NOT AVAILABLE

H. C.

Naar: Engie

06/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

H. C.

Naar: Engie

06/08/2023

Beste, behalve een geautomatiseerd bericht, heb ik nog geen antwoord mogen ontvangen. Ik verzoek zeer, zeer dringend om opheldering.Het voornaamste: Het grootste bedrag dat ons nu wordt aangerekend, bijna €500, is mijns inziens een rekenfout. Deze factuur rekent ons een min bedrag aan — dus een bedrag dat we terug zouden moeten krijgen. Volgens de deurwaarder is dit ter vervanging van een bedrag van €527 dat we terug kregen in 2021. Dat wil ik volgen. Maar dan hoort U ons het verschil aan te rekenen — zo'n €40-€50 — niét alles wat we volgens die nieuwe berekening te veel betaalden aan Engie. Ondanks telefonisch contact, mailverkeer, twee aangetekende brieven en deze klacht, heb ik ondertussen een tweede brief van de gerechtsdeurwaarder ontvangen, waarin men claimt dat ik niet heb gereageerd op het eerste bericht en dreigt met juridische maatregelen. Dat is grotesk. Te meer omdat me niet is uitgelegd op welke grond zij zijn ingeschakeld. Mag ik u er opnieuw op wijzen dat we deze facturen pas hebben ontvangen toen ik om inlichtingen belde afgelopen maand? Ik stel me ernstige vragen bij het gebrek aan communicatie, transparantie, en een redelijke termijn om op dit alles te reageren.

Engie

Naar: H. C.

07/08/2023

DATA NOT AVAILABLE

Engie

Naar: H. C.

07/08/2023

Beste mevrouw, Beste heer,Test-Aankoop heeft ons uw klacht bezorgd.Dank u voor uw reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten van onze klanten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.beof via uw online klantenzone.Met vriendelijke groetenChère Madame, Cher Monsieur,Test-Achats nous a bien transmis la plainte que vous lui aviez adressée.Nous vous remercions pour votre démarche. En effet, nous accordons une attention toute particulière aux problèmes rencontrés par nos clients. Ce sont des informations précieuses qui nous permettent d'améliorer la qualité de notre service.Nous mettons tout en Å“uvre pour vous apporter une solution adéquate le plus rapidement possible.Nous vous informons qu'il ne vous est pas possible de répondre à ce mail. Pour toutes vos questions nous vous invitons à contacter nos services via notre sitewww.engie.be ou via votre espace client.Sincères salutations,Complaints Handling TeamBu Beneluxboulevard Simón Bolívar 361000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform