De zoon van mijn vriend en ik bestelden samen drie nieuwe toestellen bij Eldi: een diepvriezer, een gasvuur en een vaatwasser. De diepvriezer moest op één adres geleverd worden, de andere toestellen op het andere adres op een afstand van 5 minuutjes.Blijkbaar worden de leveringen gedaan door zelfstandigen waardoor een tegemoetkoming in de prijs niet mogelijk was. Voor het leveren van de diepvriezer en aansluiten (slechts uit verpakking halen en binnen zetten) betaalden we €30. Voor het leveren van de andere toestellen op de eerste verdieping van een appartement betaalden we €100.Bij aankoop werd afgesproken dat de toestellen in de namiddag geleverd zouden worden. Bij een telefonisch contact bleek dat dit in de voormiddag zou zijn, wat voor ons niet mogelijk was, dus werd afgesproken tussen 12u en 14u. Om 17.30u was de installateur nog steeds niet ter plaatse. Aan de telefoon zei de verkoper tegen de zoon van mijn vriend dat hij nooit op voorhand een uur zegt en dat het onmogelijk was dat hij tussen 12 en 14u gezegd had. Volgens hem kon hij om privacyredenen het telefoonnummer van de leverancier niet geven om te horen hoe lang we nog zouden moeten wachten. Toen ik wat later zelf belde gaf hij wel toe dat hij tussen 12u en 14u gezegd had. Toen ik hem zei dat deze planning voor ons belangrijk was aangezien we in de namiddag mijn vriend wilden bezoeken in het revalidatiecentrum, excuseerde hij zich en gaf hij wel het telefoonnummer van de leverancier. Bij aankomst van deze laatste zei hij dat we sowieso pas na 14u op de planning stonden.Als een planning wijzigt, lijkt het mij maar een kleine moeite en toch een deel van het leveren van een goede service om de klant even te verwittigen. Bij Eldi dus blijkbaar niet!Eens de leverancier was aangekomen, bleken zij met twee. Een installateur en een hulpje van hem. Het leek voor hen een onmogelijke klus het frontdeurtje van de vaatwasser er terug op te krijgen, terwijl er daarvoor ook een vaatwasser had in gestaan. Anderhalf uur zijn ze bezig geweest om een gasvuur te vervangen en de vaatwasser te installeren.Toen we twee dagen later de vaatwasser wilden gebruiken, bleek dat deze niet helemaal open kon en bleek het frontdeurtje dus toch niet goed geïnstalleerd te zijn.Bij Eldi vroeg ik naar een andere installateur om dit in orde te komen maken, maar als we dit kostenloos wilden, kon dit niet.Bij telefonisch contact zei de installateur dat hij waarschijnlijk een stuk van het frontje zou moeten zagen om dit in orde te krijgen. Wilde hij onze keuken misschien helemaal naar de vaantjes helpen???Omdat we het vertrouwen in hem volledig kwijt waren, hebben we besloten hem niet terug te laten komen maar voor een andere oplossing te zoeken.Bij het plaatsen van het nieuwe gasvuur, werd het keukenblad niet even afgewassen, waardoor het nieuwe vuur op een vuile rand werd geplaatst. Het nieuwe vuur werd ook niet afgekit. Je krijgt mooie kortingen bij Eldi, maar het laten plaatsen van inbouwtoestellen is dan toch relatief duur en wordt blijkbaar niet gedaan door vakmannen, maar door prutsers die enorm slordig werk leveren.Ook aan de telefoon werd er door de verkoper serieus met onze voeten gespeeld over het leveringsuur. Als er niet aan de vraag van een klant kan voldaan worden, kan dit ook beleefd medegedeeld worden in plaats van eerst de klant tevreden te stellen maar daarna de afspraken niet na te komen.Bij mijn eerste aankoop van een wasmachine een paar maanden geleden had ik een heel goed gevoel bij Eldi, maar jammer genoeg werd dit nu helemaal tenietgedaan en ben ik mijn vertrouwen in Eldi volledig kwijt.Een goede service bij aankoop is toch vereiste nummer 1, lijkt ons.Ik heb deze klachtenbrief naar een algemeen e-mailadres naar Eldi gemaild. Stomverbaasd was ik dat deze blijkbaar werd doorgestuurd naar de vestiging waar ik de toestellen heb gekocht en zodoende dus antwoord kreeg van de verkoper in kwestie.Nogmaals een signaal van hoe servicegericht en klantvriendelijk men werkt bij Eldi.