Terug

Niet uitvoer garantie -technieker gevraagd

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. V.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

27/02/2021

Geachte , Op 3-4 september 2019 werd door de installateur NOPPE Rudy –Beervelde in onze woning een lucht-waterpomp VIESSMANN –VITOCALL 222F- A26 (Serie nr 7637818901079110) geïnstalleerd in combinatie met een gasaansluiting .( Prijs 17.803,19 €) In december 2019 waren er al verschillende foutmeldingen vanuit het apparaat naar mijn GSM “PADDELSCHAKELAAR “ en “COMPRESSOR GEBLOKKEERD DOOR KOELCIRCUITREGELAAR “ .De installateur is ter plaatse gekomen doch ik meldde tevens dit naar VIESSMANN , die mij telkens verwezen naar de installateur , ‘die hun tussenkomst moest vragen ‘ We hadden zelfs de consumentenbond aangeschreven , die onze klacht ontvankelijk verklaarde , doch wij hebben toen ook geen enkele technieker gezien van VIESSMANN.Hun antwoord was een stereotiep antwoord en geen antwoord op onze specifieke melding. Om een lang verhaal kort te maken waren er terug storingen als in januari 2021“paddelschakelaar .stroomstoring D6” en in februari overdag “3 storingen paddelschakelaar “.Bovendien hadden wij al weken een verdacht geluid gehoord aan de installatie , voornamelijk ’s nachts . De manometer in het toestel beweegt soms hevig van links naar rechts , waarbij een huilend geluid hoorbaar isOok hier hebben wij contact opgenomen met de installateur en VIESSMANN die ons per email zendt op 15/02/2021 :Van: detk@viessmann.com [mailto:detk@viessmann.com] Namens Viessmann Info BelgiumVerzonden: maandag 15 februari 2021 11:07Aan: GM Frank VanberghenOnderwerp: Re: Garantie tussenkomst gevraagdBeste heer Vanberghe,Een interventie bij onze technische dienst dient aangevraagd te worden door uw installateur. Van zodra hij het ticket heeft geopend neemt de technische dienst contact op met u om een afspraak te maken.Met vriendelijke groeten,Viessmann BelgiumEvenwel in januari en op vraag van de installateur had ik een video opname gemaakt van het euvel en naar hem doorgestuurd opdat hij dit kon doorsturen naar VIESSMANN , wat hij mij bevestigde ( verschillende malen trouwens ) op 12 januari 2021 . Ik stuurde ter zake volgend bericht naar VIESSMANN :Sedert enkele weken is er ook een bijkomende storing waarbij de installateur Dhr.Noppe ter plaatse is gekomen . De manometer in het toestel beweegt soms van links naar rechts , waarbij een huilend geluid hoorbaar is ( zie video in attach ) .De manometer volgens gebruiksaanwijzing gaat over de waterdruk…maar zoals te zien op video , is de waterdruk op een andere meter buiten het apparaat constant .Dus logischerwijze is er een probleem intern het apparaat ?Ook hier staat de installateur dhr . Noppe voor een raadsel en stuurde hij,naar eigen zeggen , een door mij gemaakte video op 11/01/2021 naar de technische dienst VIESSMANN.Ik heb nadien verschillende malen de installateur verwittigd , die mij bevestigde het nodige gedaan te hebben opdat een technieker van VIESSMANN ter plaatse zou komen en zich verwonderde opdat nog niemand ons gecontacteerd had .Ons zoveelste laatste gesprek dateerde van 24 februari , doch geen enkele reactie van VIESSMANN en we zijn al maart .Alle details van stoormeldingen , mails, verwittigingen , factuur , video kunnen door mij voorgelegd.Ik vraag ter zake Uw tussenkomst . Met vriendelijke groeten ,Frank VanberghenHillarestraat 236 9160 Lokeren 0497 04 58 33

Berichten (4)

F. V.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

01/03/2021

Een maart bijkomende storingsmelding "BA vergrendeld " en "Brandwaardemodule " ......via gebruiksaanwijzing op R gedrukt ..terug opgestart met veel lawaai achteraan

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: F. V.

11/03/2021

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann BelgiumViessmann Group:www.viessmann.familyNewsroom:www.viessmann.family/newsroomViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bvba-sprlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: 350-0074146-60, Tel.: +32 2 712 06 66 -- Fax: +32 2 725 12 39

F. V.

Naar: VIESSMANN-BELGIUM

19/03/2021

Uw technieker is hier geweest 14 dagen geleden met de boodschap dat zij het defect gingen opsporen en ik bericht zou worden , wat nog steeds niet gebeurd is .Blijkbaar volgens mijn installateur , weet VIESSMANN Duitsland ook niet wat er aan de hand is .Ook lijkt er mij een snelle slijtage daar er nu al stukken moeten ingebracht worden voor ' onderhoud ' zoals ionisatiepin enz terwijl het apparaat terwijl het apparaat 18 maanden oud is .Dus de boodschap , wij gaan er 'snel ' mee aan de slag , en ik beroep mij tevens op de 5 jaar garantie .De manometer van het toestel gaat op en neer ,lijkend op een drukprobleem , terwijl de druk zou moeten verminderen bij het lager zetten van temperatuur .Onbegrijpelijk , blijkbaar ook voor de technieker en ook de installateur .Ik verwacht in deze toch een snelle oplossing , gezien dit niet goed is voor het apparaat .

VIESSMANN-BELGIUM

Naar: F. V.

19/03/2021

Dank voor uw bericht. We gaan er snel mee aan de slag.Merci pour votre message. Nous le prenons en compte rapidement.Met vriendelijke groeten.Bien cordialement.Viessmann BelgiumViessmann Group:www.viessmann.familyNewsroom:www.viessmann.family/newsroomViessmann BelgiumMaatschappelijke zetelSiège social: Viessmann Belgium bvba-sprlHermesstraat 14, B-1930 ZAVENTEM, RPR/RPM: BrusselBruxellesBTW/TVA: BE0402.475.962, Reg.-nr./n° de reg.: 402.475.962-09/25/02ING: 350-0074146-60, Tel.: +32 2 712 06 66 -- Fax: +32 2 725 12 39


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform