Terug

Niet-uitgevoerd gesprek wordt aangerekend (Tunesië +21) na inkomend gesprek

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. D.

Naar: Telenet

02/01/2023

Vandaag 02/01/2023 om 12.37 u ontvang ik een binnenkomend gesprek. Ik neem op en hoor duidelijk dat er onmiddellijk wordt dichtgelegd. In mijn telefoonhistorie zie ik het nummer +216201630642 ENKEL als binnenkomend gesprek. Ik google en zie dat dit landnummer +21(6) komt van Tunesië, het nummer is verder niet gekend. Ik betrouw dit niet en blokkeer dit nummer onmiddellijk op mijn gsm omstreeks +/-12.50u. En nog steeds is in de telefoonhistorie gsm enkel een binnenkomend gesprek van dit nummer te zien.Korte tijd later (13.29 u) ontvang ik een sms dat mijn ingestelde limiet /blokkering van 50euro (bovenop abonnement King) overschreden is. In Mijn Telenet zie ik inderdaad een bedrag van 51,37€ voor 51,22 min.In mijn telefoonhistorie is nu WEL een uitkomend gesprek vertoond om 12.38 u voor 51.21 min terwijl, tijdens dit gesprek (????), ik dit nummer al geblokkeerd had.Bijkomend op de blokkering markeer ik dit nummer als Scam of fraude en vermeld bijkomend dat zelfs na dichtleggen (automatisch) een gesprek tot stand wordt gebracht.IK HOUD PERTINENT VOL DAT IK NOOIT EEN UITGAAND GESPREK VERRICHT HEB NAAR DIT NUMMER.Na wat opzoekwerk en telefonisch de wachtlijn bij Telenet heb ik dit ommiddellijk hier gemeld er werd een melding opgemaakt en afgelogd om 14.56 u (mevr. Kimberly Fooij).Mijn afrekening is op 26.01.2023, daarna pas zou een correctie volgen.Gelieve dit op te volgen.Eventueel kan dergelijke handelwijze bericht worden in de pers om andere klanten te waarschuwen.

Berichten (1)

L. D.

Naar: Telenet

31/01/2023

Ik verwijs naar uw rechtstreekse mail Telenet dd. 05.01.2021 11.26u (niet via dit platform) inzake deze aangelegenheid van het Value Service Center Telenet met dank voor de reactie en begrip.Ik houd nog steeds vol geen gesprek zelf te hebben uitgevoerd of tot stand gebracht naar dit nummer (Tunesië).Telenet verwijst in de mail naar "Wangiri". Deze morgen ontving ik op een andere manier een nieuw systeem fraude : rechtstreeks inspreken op het antwoordapparaat (in de hoop dat er terug wordt gebeld), er is geen binnenkomend gesprek te zien zodat het telefoonnummer niet kan geblokkeerd worden en/of gemarkeerd als scam/fraude zoals ik bij deze klacht deed.Voor de lezers hier of dit melden van Telenet aan de klanten kan dit belangrijk zijn.Eerder werd mij telefonisch beloofd de dag van het gesprek dat ik de dag na de afrekening (26ste iedere maand) een creditnota via mail zou ontvangen. Heden is het de 31ste en ik ontving nog niets via mail. Deze klacht wordt eerstdaags afgesloten aangezien uw antwoord niet via dit platform TA verstuurd.Ik kies dus de optie in de mail van 05.01.23 om de betaling via domiciliëring te blokkeren tot zekerheid, het saldo zal onmiddellijk manueel betaald worden met zelfde refertes/gestructureerde mededeling. Nadien zal ik de betalingen via domiciliëring terug activeren voor de volgende facturen. Toch nog enkele opmerkingen inzake de factuur 1729562462 :- ik had een blokkering toen al ingesteld voor 50€ (het gefactureerd bedrag is echter 51,37€)- op 5/1/23 om 15.58 u zijn 10sms vermeld op hetzelfde uur verzonden, terwijl ik er slecht 1 verzond idem 6/1/23 en 20/1/23 : 2 vermeld en slechts 1 verzonden (data op/zeer dicht bij fraudedatum en -uur) aangezien die niet betalend zijn en inbegrepen in het abonnement blijft het bij deze terechte opmerkingIk dank Telenet voor het begrip en hoop dat u andere klanten op de hoogte brengt van deze fraudetechnieken.Ik sluit vervolgens deze klacht, eerder een melding/opvolging, af als succesvol en hoop op geen volgende problemen.Vriendelijke groeten


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform