Terug

niet uitbetalen van benopas

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. V.

Naar: FLUVIUS

23/05/2020

besteondanks uitbetaling van 3 premies voor isolatie werken in 2018(voor vloer op 10/12/18, muur op 15/4/19 en glas 18/3/2019) komt er al geruime tijd geen premie voor het geheel (totaal-renovatiepremie). Na verschillende mails zonder antwoord begint dan maanden na uitbetaling vorige premies onderstaande mailconversatie waarbij elke keer nieuwe en andere documenten gevraagd worden ondanks de eerdere goedkeurig. De antwoordtijd is ook onredelijk lang elke keer waardoor dit al zeer lang aansleept. Graag uw hulp zodat de premie toch snel correct uitbetaald wordt zonder verdere vertraging.Op do 23 apr. 2020 om 20:14 schreef XXXXXXXXX :Beste, dit is stilaan wel echt raar aan het worden. U heeft de volledige eindfractuur en de volledige details van onze hele verbouwing en vraag naar meer facturen. U heeft de volledige eindfactuur. Welke facturen wilt u nog meer? Ik snap dit niet, wij hebben niet meer facturen, hoogstens tussentijdse voorschotten op de eindfactuur.Onze werf is bijna 2 jaar afgelopen en reeds meer dan een jaar geelden was dit dossier goedgekeurd door uw diensten. Nu nog een attest aan de aannemer vragen van 2 jaar geleden lijkt mij niet redelijk. Dit attest was ook bij de eerste indiening niet nodig want toen vroegen uw diensten dit attest niet op.  Ik stel voor dat u deze keer snel antwoord op mijn vragen en rekening houdt met het feit dat dit dossier reeds goedgekeurd is geweest.Wat betreft de ventilatie is het zo dat de nodige attesten er niet zijn dus wij wensen dit niet op te nemen in de benopas.indien een spoedige goedkeuring en uitbetaling uitblijft zullen wij uw ombudsdienst contacteren wegens onregelmatigheden in deze procedure en onredelijk lange antwoordtijden in het behandelen van dit reeds zeer lang aanslepende dossier.mvg en hopend op een snel antwoord.XXXXXXXXXXXXXXOp do 23 apr. 2020 om 14:13 schreef Fluvius - Premies Functional Mailbox :Beste ,  Ik heb er alles nog even bijgenomen . 1* Dossier glas is volledig in orde en staat op groen voor de benopass2* Dossier ventilatie : nog  nodig : het meetrapport en het attest van de aannemer .3* Dossier vloer : nog nodig : ALLE facturen die betrekking hebben op de isolatiewerken van de vloer + de bijhorende vorderingsstaat voor meer info . ( VS 4 hebben we reeds meermaals ontvangen dus deze hebben we niet meer nodig ) +attest van de aannemer zie link https://www.fluvius.be/sites/fluvius/files/2020-01/a1-0007-19-vloer-of-kelderisolatie-huishoudelijke-premie-2019-attest-aannemer-fluvius.pdf4* Dossier muur : nog nodig : ALLE facturen die betrekking hebben op de isolatiewerken van de muren + de bijhorende vorderingsstaat voor meer info . ( VS 4 hebben we reeds meermaals ontvangen dus deze hebben we niet meer nodig ) Gelieve dit ook zo overzichtelijk mogelijk aan ons terug te bezorgen . Alvast bedankt .   Met vriendelijke groeten,VVVVVVVVVV Dienst PremiesBrusselsesteenweg 1999090 Melle 078 35 35 34premies@fluvius.be     Van: XXXXXXVerzonden: dinsdag 25 februari 2020 22:29Aan: XXXXXXXXXOnderwerp: Re: Benopass 7000087470 beste,  ik zet in bijlage de gevraagde documenten: - foto's van alle geplaatste ramen- grondplan waar M2 per ruimte op staat, deze vierkante meters staan ook in de vorderingsstaten die u reeds eerder kreeg.- eindvorderingsstaat (reeds eerder bezorgd) en eindfactuur.- Technische details ivm materiaal vloerisolatie. Voor meer info kan u terecht bij de firma benevens die de werken uitvoerde. De attesten en papieren die ik van hun kreeg heb ik reeds een jaar geleden aan jullie bezorgd.- 1e en 2e deel glas factuur. Hier is een foute initieel levering geweest en in meerdere keren afgerekend geweest. Er zijn dus inderdaad meerdere facturen. Zoals eerder al gemaild is dit een verbouwing van een groot pand geweest, een groot pand dat een pivewoning is en geen eigendom van een onderneming. Een privewoning waarvan een klein deel (onderste van 4 verdiepingen) gebruikt wordt voor ons vrij beroep en het grootste deel als een privewoning waardoor het voor meer dan 2/3 een privewoning is en anders die regels valt en niet onder die van een onderneming. Dit is ook zo geweest en aanvaard  in de bouwaanvraag en voor de BTW regeling van 6% ipv 21%.  Hopende hiermee op uw vragen geantwoord te hebben en hopende dat dit dossier nu afgerond kan worden groet ik u, XXXXXXXXOp vr 21 feb. 2020 om 11:30 schreef XXXXXXXXXX:Beste , Graag hadden we zeker de facturen ontvangen want staat ook zo in de voorwaarden dat we deze nodig hebben . We zijn hierop uitgekomen door extra controles die worden gedaan .Indien mogelijk is de vorderingsstaat zeker steeds welkom omdat er inderdaad meer specifieke info op staat vermeld en dat maakt het voor ons wel duidelijk + het grondplan met aanduiding van de betrokken oppervlaktes .  Van zodra we dit hebben ontvangen , zullen we deze dossiers finaal afwerken in kader  van uw benopass .  Beste , In kader van de benopass hebben we al uw dossier herbekeken en gezien dat uw dossier voor vloer ten onrechte werd uitbetaald omdat er geen factuur en attest bijgevoegd is . Kan u ons deze alsnog bezorgen ? Graag hadden we ook nog een grondplan verkregen met aanduiding van de betrokken oppervlaktes . Ook voor je dossier muur hebben we geen facturen ontvangen , enkel de vorderingsstaat . Kan u ons ook deze nog bezorgen ? Gelieve op het grondplan ook de muren aanduiden die werden geïsoleerd . Dossier glas hebben we een factuur ontvangen met vermelding van deel 2 , en een bedrag van 10000€ Kan u ons ook deel 1 bezorgen want voor 40m² glas is deze deel 2 factuur te klein . Graag hadden we ook 1 foto per gevel ontvangen zodat we een volledig zicht hebben op alle geplaatste beglazing want de bijgevoegde foto’s gaan niet over 40m² glas Met vriendelijke groeten,XXXXXXX

Berichten (4)

FLUVIUS

Naar: G. V.

25/05/2020

BesteHiervoor werd een klachtendossier met referentie 2000009963/ES opgestart.Ik neem contact op met de bevoegde dienst en zal u terug contacteren van zodra ik over meer informatie beschik.Met vriendelijke groeten,Els ScheirlinckKlantenservice - Marketing StrategiePostbus 609090 MelleTel: 0800 6 00 01Fax: 09 263 43 34www.fluvius.be s:www.fluvius.be/disclaimer

FLUVIUS

Naar: G. V.

26/05/2020

DATA NOT AVAILABLE

G. V.

Naar: FLUVIUS

26/05/2020

DATA NOT AVAILABLE

FLUVIUS

Naar: G. V.

29/05/2020

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform