Terug

Niet uitbetalen spaartegoed

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. M.

Naar: ERGO Insurance

06/04/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 20/01/2025, gaf ik te kennen het contract 1.951.418 totaal te willen opnemen. Daarop kreeg ik Van ERGO een document met de berekening v/h spaartegoed op 24/01/2025. Ik kreeg dan het 'Kwijtschrift' gedateerd op 31/01/2025 om in te vullen. Tot dan ging het goed. Maar: Nadat ik de gevraagde documenten had ingevuld en verstuurd naar ERGO hoorde ik een tijd niets meer. Ik telefoneer met ERGO en krijg de mededeling dat de brief niet is aangekomen. Ook raar dat in de brief met hun info stond dat de brief niet aangetekend mocht verstuurd worden. Dan krijg ik nogmaals dezelfde brief om in te vullen samen met een formulier over de herkomst v/h vermogen. Op 20/02/25 heb ik dit ingevuld en via mail verstuurd. Enkele telefoongesprekken later heb ik opnieuw op 5/3/2025 de acceptatiebrief opgestuurd. Blijkbaar heb ik dan de foute kopie van mijn bankkaart doorgestuurd. Dit kwam ik pas op 20/3/2025 te weten na een telefoon van mij. Er was een brief gedateerd 12/3/2025 verstuurd die pas op 21/3/2025 is aangekomen. Alles lijkt erop te wijzen dat de betaling met alle middelen verder moet uitgesteld worden. Waarom? Op 20/3/2025 heb ik dan de juiste bankkaartkopie doorgestuurd. Met een vriendelijke bevestiging van ontvangst op 21/3/2025. Op 28/3/2025 heb ik nogmaals gevraagd waar het geld bleef. Er werd mij verzekerd dat alles in orde was en de ERGO-diensten het verder zouden verwerken. Betaling? Ik had dit geld einde maart nodig. Inmiddels heb ik al een andere belegging bij DB verkocht en het geld na 2 dagen gekregen. Wat bij DB kan is blijkbaar niet mogelijk bij ERGO. Kan ik nu a.u.b. mijn geld krijgen? Met vriendelijke groeten, Bijlage:

Berichten (1)

ERGO Insurance

Naar: H. M.

09/04/2025

Geachte , De uitbetaling gebeurde op 08/04/205. Mvg, Laurent Jason Complaints Advisor Assistant Corporate Secretary Legal Company Secretariat ERGO Belgium NV/SA 25 rue de LoxumLoksumstraat B-1000 BruxellesBrussel. Tel.: + 32 (0) 2 535 57 11 complaints@ergo.be www.ergo.be ________________


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform