Terug

Niet toepassen garantie

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. R.

Naar: Hubo

15/05/2021

Op zaterdag 27-03-2021 ga ik over tot de aankoop van een grasmaaier van het merk PowerPlus in het HUBO-filiaal te Eeklo. Er geldt een garantie op dit toestel van 2 jaar dat wordt aangekocht tegen de prijs van 259 €, BTW inclusief.De grasmachine werd door mij diezelfde dag onmiddellijk gebruiksklaar gemaakt, waarbij een eerste maaibeurt dezelfde dag nog feilloos werd uitgevoerd. Toen ik de grasmaaier een tweede maal wenste te gebruiken op 17-04-2021 diende ik vast te stellen dat deze niet meer te starten viel. Het leek me duidelijk dat er een te grote aanvoer van benzine aan de basis lag. Ik bracht de grasmaaier op maandag 19-04-2021 ter herstelling naar het HUBO-filiaal te Eeklo.Op dinsdag 04-05-2021 ontving ik, telefonisch via een medewerker van de Hubo-winkel te Eeklo, de melding dat de techniekers van PowerPlus als oorzaak voor het niet gestart krijgen van de grasmaaier opgaven dat “deze gedraaid had zonder olie of met te weinig olie in de motor”. Er werd me door de Hubo-medewerker telefonisch een voorstel gedaan om een gelijkaardig toestel aan te kopen aan de inkoopprijs, gelet deze oorzaak niet te combineren viel met de garantie op het toestel.Via mail op woensdag 05-05-2021, gericht aan Hubo-Eeklo en Varo (hersteldienst PowerPlus), heb ik dit voorstel officieel geprotesteerd, daar ik geen enkele fout of verkeerde manipulatie van mijnentwege zag bij het gebruik van de grasmaaier en daar ik de gebruiksvoorschriften te allen tijde gevolgd had vooraleer de machine te (willen) gebruiken. Ik uitte mijn wens dat de grasmaaier volledig hersteld werd binnen de garantie en indien onmogelijk, wenste ik een nieuw toestel te verkrijgen binnen diezelfde garantie.Op donderdag 06-05-2021 ontving ik een mail van de NV Varo, inhoudende dat de techniekers aldaar vastgesteld hadden dat er slechts 300 ml olie in de motor aanwezig was (i.p.v. de voorgeschreven 350 ml), die bovendien zwart zag wat wees op een te hoge temperatuur bij gebruik van de grasmaaier, waardoor een bovenste klep was komen vast te lopen, dit door een gebrek aan smering.Na een reactie per mail op zaterdag 08-05-2021 van mij, die de stelling van de NV Varo ontkrachtte en waarbij ik vragende partij was zelfs wetenschappelijk mijn standpunt al dan niet te laten bevestigen/ontkennen, ontving ik nog een mail van de NV Varo op 10-05-2021 waarbij ze bij hun standpunt bleven. Ik heb geen reactie mogen ontvangen van de NV HUBO zelf.Daar ik vind dat de NV Varo zich blijft verschuilen achter steeds hetzelfde argument en na geen nieuws meer te hebben ontvangen op mijn afkeuring van de stelling van de NV VARO, gecombineerd met het feit dat de NV HUBO zich in stilzwijgen blijft hullen, richt ik me nogmaals tot de NV HUBO, via Testaankoop.

Berichten (1)

Hubo

Naar: J. R.

17/05/2021

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform